Ik ben witheet! Situatie even uitleggen: Ik kreeg eind april niet het volledige bedrag aan kinderopvangtoeslag. Ik log in met digi-d en daar zie ik staan datde belastingdienst mijn gegevens gewijzigd heeft en de jongste twee kinderen volgens hen al sinds januari 2016 niet meer naar de opvang gaan. Voor mijn oudste klopte alles nog. Maar daardoor is mijn toeslag nagenoeg nihil geworden. Meteen bellen.Ik had die wijziging niet gemaakt, ik kijk wel uit. Ze gaven niet toe dat er een fout was gemaakt, maar dat er de laatste tijd een stortvloed aan informatie is binnengekomen van mijn kant. Lichtelijk overdreven maar ik kreeg een flinke naheffing over 2014 en 2015 wat absoluut niet klopte. Daar moest ik bezwaar op maken en dat is ook volledig toegekend en we hebben zelfs nogwat geld terug gekregen. Anyway er was nu een probleem. Ik heb direct op mijn toeslagen alles rechtgezet. De kinderen moeten nu tijdelijk voor 3 maanden tot een half jaar extra naar de opvang dus ook dat meteen aangevraagd. Ondertussen heb ik nu al 2 niet volledig betaalde rekeningen want ik heb geen 2500 euro over elke maand om dat zelf uit eigen zak te betalen. Gelukkig geen probleem volgens het kdv en ik zou nu 20 juni alles kunnen voldoen want dan zou het met terugwerkende kracht allemaal uitbetaald moeten worden. Ik log net in en ik heb nog steeds geen nieuwe beschikking. Ik bel ze weer.Krijg ik te horen dat er alleen wordt uitbetaald na een beschikking en dat er een brief naar mij onderweg is dat er meer aanvullende informatie nodig is voor ze die beschikking kunnen goedkeuren. Dus naar alle waarschijnlijkheid ontvang ik 20 juni weer 0,0 euro en kan ik de rekening weer niet betalen. Ik word hier echt doodmoe (bedoel eigenlijk een ander woord) van!! Aanvullende info nodig, wat voor aanvullende info?! Het is nooit een probleem geweest waarom is er nu ineens een probleem? Voor ze dat schriftelijk verwerkt hebben enz is het straks augustus! En er werd me vriendelijk verteld dat ik zelf niets kan doen om het proces te versnellen Iemand ervaring en/of tips voor me?? Ik schaam me kapot dat ik nu straks weer het kdv moet bellen dat de helft van de rekening weer niet betaald kan worden en we lopen al 2 maanden achter
Dat is echt een hoopje verdriet daar. Ik denk terugkijkend naar mijn eigen ervaring van 6 jaar terug waarbij ik destijds hun gebeld heb tot ik een ons woog dat ik de rechtswinkel zou aanraden want je kan daar echt naartoe bellen tot je inderdaad een ons weegt en vooralsnog is het te moeilijk om de juiste informatie door te voeren in het systeem..
Ik zou even contact opnemen met de nationale ombudsman (of de regionale ombudsman indien jouw regio dit heeft). Zij nemen allerlei klachten in behandeling die betrekking hebben op overheidsinstanties (zoals de Belastingdienst of gemeentes). Ik heb zelf ervaring met een klacht die ik heb ingediend over de werkwijze van de gemeente in Rotterdam met betrekking tot de aanvraag van een huisvestingsvergunning. Volgens de gemeente zou het maximaal 6 weken kunnen duren voordat ik deze krijg toegewezen, terwijl ik al over een week wilde en kon intrekken in mijn nieuwe woning. Heb dus contact gehad met de ombudsman, die heeft voor mij bemiddeld met de gemeente en kon mijn vergunning al na een paar dagen ophalen. Je kan het dus via die weg proberen, dan wordt er toch wel een druk gelegd op dit soort overheidsinstanties. Zag laatst ook een uitzending bij Kassa waarbij er mensen aan het woord waren met soortgelijke problemen met de Belastingdienst en zij hebben zich ook gewend tot de ombudsman en toen kon hun probleem ook ineens op korte termijn opgelost worden.. Jammer genoeg is in sommige gevallen een bepaalde druk van bovenaf nodig vooraleer de medewerkers bij de Belastingdienst echt aan het werk gaan daar.. Dus als ik jou was zou ik dat eens even proberen!
Wat een goede tip! @ts: Hopelijk heb je hier iets aan en verder hoop ik dat dit zsm goed gaat komen. Hier ook zovaak gedoe gehad met belastingdienst.. Het is idd een hoopje verdriet pfff
Wat waanzinnig irritant zeg! Heb zelf ook de nodige Belastingdienst perikelen achter de rug, omdat ze m'n gegevens gekoppeld hadden aan de problemen van een ander die ooit 10 jaar daarvoor op t adres had gewoond waar ik woonde. Heel logisch dus, not. Ik ben compleet wanhopig geweest erdoor, slapeloze nachten gehad. Uiteindelijk na 2 jaar de Ombudsman ingeschakeld en toen was t opeens in 2 weken geregeld. Jammer dat t nodig was, maar fijn dat t werkte heb ik toen maar gedacht .
Oeiii helaas heb ik hier ook mee te maken gehad. We kregen bijna 6 maanden geen kot!! Want idd net zoals je zegt ze hadden meer documenten nodig. Uiteindelijk wel alles terug gekregen maar ook bij ons stond er een flink bedrag bij het kdv open. We hielden heel goed contact met d'r eigenaresse (kleinschalig) en ze had er alle begrip voor maar toch...ik schaamde me dood als ik de kinderen ging ophalen.
wij hebben precies het zelfde.. ik betaal nu al 3 maanden niet het KDV wel eigen bijdrage.. papieren hier en daar heeft de belastingdienst nodig.. dan zijn ze weer niet goed dan hebben ze meer nodig dan hebben ze het weer niet ontvangen .. Ik heb er iemand opgezet wij komen er niet meer uit.. ze willen dan WEER een nieuwe factuur van de opvang maar zetten ondertussen de toeslag weer op 0 en zo gaan we maar door en door en door.. ik werd er echt gek van en wanhopig.. wij zijn gewoon naar iemand van sociaal raadslieden gegaan (via google en heb gewoon gebeld) ik heb de situatie uitgelegd en dat we het niet meer snappen belastingdienst wilt WEEEEER alle bewijzen hebben (aanvullende info) wat dus nu voor de 3e x naar hun toe gaat... wat doen ze met al onze papieren en ondertussen toeslag WEER op 0 gezet.. schiet mij maar lek.. nooit problemen gehad met ze. Maar nu ze van gastouder naar opvang gaan (vinden ze gek denk ik ) en na dat ik al 100x heb gezegd dat ik studeer en GEEN thuisblijfmoeder bent blijven ze maar aan klooien.. nu heeft iemand anders het voor ons opgepakt.. en WEER opnieuw aangevraagd en WEER de aanvullende info opgestuurd en WEER een bezwaar gemaakt alleen zij doet het nu en niet wij.. KDV houd ik op de hoogte.. ik hoop zo dat ze nog even geduld hebben.. moet er niet aan denken dat we straks geen opvang meer hebben ppfffff.... ik moet eigenlijk het contract van 1 van de kids veranderen.. Maar ik durf het niet eens.. ik schaam mij echt dood bij brengen en halen ppffffff
oh ja en dan wordt er zoveel fraude gepleegd ?? HOE DAN zijn die mensen nou zo slim of ben ik nou zo dom.. want ik krijg het niet eens voor elkaar terwijl wij wel het recht erop hebben