Mijn zoontje van 18 maanden heeft aan de onderkant niet alle 4 z'n snijtanden. De voorste 2 heeft hij wel, de snijtand aan de rechterkant heeft hij hem ook maar aan de linkerkant nog steeds niet. Z'n hoektand zit er al wel.. Hij mist 1 voorste tand aan de bovenkant, die kwam door zonder glazuur dus die moest getrokken worden omdat er last van had. Maar zal z'n snijtandje nog doorkomen?
Kan nog zat hoor. Mijn dochter is bijna 2 en heeft het gebit nog steeds niet compleet. Ze mist nog 3 hoektanden en haar 4e snijtand zit er pas sinds een maandje ofzo (die ene hoektand kwam ook eerder dan de laatste snijtand). Zou me dus nog geen zorgen erover maken.
Controleren door een tandarts kan geen kwaad. Zeker omdat er ook al een tand door is gekomen zonder glazuur, kan best zij. Dat eea zich niet helemaal volgens het boekje ontwikkeld. Wellicht kan de tandarts je ook geruststellen.
Mijn dochter (16 maand) heeft ook nog maar 2 en halve tand. De eerste kwam net na haar eerste verjaardag en de 2 de er meteen achteraan. Haar eerste boventandje is er nu net een stukje door. Ik heb het voordat de eerste doorkwam nog gevraagd aan de kinderarts toen we er voor iets anders toch al waren maar die zei dat als ze ze er in aanleg zijn ze vanzelf wel doorkomen. Dit kunnen ze denk ik alleen controleren met een foto. (gok ik zo hoor!) Maar je kunt natuurlijk altijd bellen als je je zorgen maakt. Ik kan me inderdaad voorstellen na dat er al een tandje zonder glazuur is geweest.