Hallo dames, Ik ben opzoek naar ervaringen met een balloninleiding. -Hoe lang duurde het voordat hij eruit viel? -Bij eerste kindje? -Welk termijn? -Was er nog misoprostol nodig of gel? -Etc. Alvast bedankt!
Ik heb bij mijn eerste met 41+2 een ballonnetje geplaatst gekregen. Deed geen pijn en was zo gebeurd. Ik zat nog potdicht. Volgende ochtend zou ik bij genoeg ontsluiting ingeleid worden met weeenopwekkers. Ik had toen 2-3 cm dus genoeg om ingeleid te worden. Ballon is er bij mij niet vanzelf uitgevallen.
Eerste geen ontsluiting: 39+3 om 22:00 uur de ballon 10:00 smorgens controle (was druk), 4cm ontsluiting 11:00 weeenopwekkers 17:08 dochter geboren Tweede 1cm ontsluiting: 38+5 savonds om 23:00 ballon 07:45 controle 3cm ontsluiting 08:30 weeenopwekkers 11:54 zoon geboren
Tweede kind. 38weken s avonds alles potdicht, ballen geplaatst. Volgende ochtend maar krappe 1.5, toch gesmeekt om mijn vliezen te breken. Drie uur later baby.
Eerste kindje Met 41 weken In de avond ballon erin rond 19.00 uur Volgende ochtend om 08.00 ballon eruit en hebben ze vliezen gebroken. Omdat zoontje in vw had gepoept meteen aan de weeenopwekkers. Die avond om 20.45 uur geboren.
1ste: potdicht 14.00 ballon geplaatst 6.00 3 cm ontsluiting 15.33 geboren (9,5 uur over gedaan) 2de; potdicht 16.00 ballon geplaatst 6.00 3 cm ontsluiting 11.30 geboren (4,5 uur over gedaan 3de met veter omdat ze nog niet goed lag 18.00 veter 10.00 3. Cm ontsluiting 16.00 hadden ze tijd voor de bevalling dus toen inleiding gestart 17.00 geboren (1 uur over gedaan]
Eerste kindje, 39 weken en had 2 cm ontsluiting gekregen in de nacht voordat ik een ballon kreeg. In de middag een ballon gekregen met continue weeën de hele nacht door en in de ochtend voldoende ontsluiting om vliezen door te breken halverwege de middag (was te druk daar om het eerder te doen grrrr) Ballon is er niet uitgevallen overigens. Vanaf doorprikken vliezen en milde weeën opwekkers (nooit verhoogd tijdens de bevalling) 10 uur erover gedaan. Als deze zwangerschap goed verloopt en kindje niet vanzelf komt voor week 39 zal hetzelfde weer gebeuren.
Bij mij inleiding door hoge bloeddruk met 38 weken, eerste kindje. Ik had 1 cm ontsluiting. 19.00 uur geplaatst en om 22.30 verloren. Hele avond lichte krampen gehad, maar redelijk goed kunnen slapen nog. In de ochtend had ik 4 cm ontsluiting. Toen om 09u vliezen gebroken (was heel pijnlijk bij mij), geen wee opwekkers nodig had (kwam in weeënstorm terecht), maar wel pas om 15u in de middag volledige ontsluiting. Toen hield mijn lijf ermee op. Geen persweeën en geen baby die ver genoeg indaalde. Uiteindelijk om 22.44 geboren met vacuümpomp. Heb geen perswee gevoeld en na 2 uur persen zonder persweeën zat er geen kracht meer in mijn lijf.
Eerste kindje Geplaatst met 38+6 door hoge vlies scheur. Had toen zelf 2cm ontsluiting. Binnen 2 uur naar 5cm ontsluiting. Na 16 uur weeen + opwekkers nog steeds 5cm en uiteindelijk keizersnede geworden.
Met 40 weken is er bij mij ook een ballonnetje geplaatst (3e bevalling). Ik had toen 2 cm ontsluiting. Na 12 uur lag hij los, waarschijnlijk al een tijdje, maar hij viel er niet uit. Had toen al weeën, verdere wee opwekkens waren niet nodig. Na het breken van de vliezen kwam ik in een weeenstorm terecht en ging het heel snel. Het plaatsen van de ballon deed geen pijn ofzo, ik had er weinig last van. Veel succes! Ik hoop dat het je mee gaat vallen.
Ingeleid bij 41+1 21.00u ballon geplaatst 06.30u eruit gevallen, 2-3cm 07.30u vliezen gebroken 08.30u infuus aan 19.44u geboren
Wat ik wel onhandig vond was naar de wc gaan, dat je die slangetjes eerst moet verplaatsen. Weet ook niet of ze eerst vast geplakt waren aan mijn been of niet, kan mij iets herinneren van reactie op de tape maar kan ook van iets anders geweest zijn toen
Eerste kindje. Ballon geplaatst met 35+4 's ochtends om 10 uur. Had toen 1 cm ontsluiting volgens mij. De volgende ochtend om 7 uur is de ballon verwijderd en had ik 3 en verweekt. Toen zijn mijn vliezen gebroken + infuus met weeopwekkers
Hoi. Eerste kindje, ingeleid met 40 weken ivm groot hoofdje. Werd volgens mij rond een uur of 12 gedaan en de volgende ochtend had hij voldoende z'n werk gedaan. 1,5 cm ontsluiting. Ballon vanzelf er uit gevallen. Daarna kunstmatig de vliezen gebroken en weeënopwekkers.
Ballon geplaatst met ruim 39 weken en nog potdicht. Volgende dag er vanzelf uitgevallen, maar wonderlijk genoeg nog steeds potdicht. Dat werd dus een geplande sectio een paar dagen later aangezien ik niet weer een inleiding met hormonen wilde. En achteraf was die geplande keizersnede een hele goed beslissing in ons geval. Sorry, dus geen succesverhaal. Maar die zijn er gelukkig ook genoeg
Ingeleid met 38,4 bij mijn eerste kindje ivm anders te groot voor mijn bekken. ‘S morgens ballonnetje geplaatst (zat nog potdicht) , eenmaal thuis uurtje weeën gehad en hij viel er al uit inclusief slijmprop. Volgende dag op controle, 4cm ontsluiting. Was te druk in geboorte centrum dus ze wilde mijn vliezen nog nier breken. Hormoonveter gekregen, en daarmee dus in het ziekenhuis gebleven. ‘S nachts braken mijn vliezen, en DL is met 38,6 geboren! Geen infuus nodig gehad oid.
Bij 39+1 geplaatst in de avond. Ik vond het meevallen, wat krampen en dat rubberen slangetje voelt raar. Volgende ochtend 3cm, trokken het er zo uit. Vliezen gebroken en spontane weeën. Geboren om 14.50 uur. Prima bevalling gehad.
Eerste kindje.. Met 39.6 is de ballon s avonds geplaatst viel reuze mee.. Om 07.30 hebben ze hem eruit gehaald ik had toen 3 cm! Daarna hebben ze mijn vliezen gebroken en gewacht of ik spontaan weeën zou krijgen, maar dit gebeurde niet. Rond 09.00 aan de opwekkend en om 16.44 was ze er na een uur persen