winkelergenis

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik werk als leidinggevende in een schoenen_ en kledingwinkel.
    En zoals in ieder bedrijf gelden er regels.Bij ons mag je in de winkel niet eten of drinken.Gezien het feit dat we kleding verkopen lijkt verdere uitleg over waarom er niet gegeten mag worden mij wel duidelijk.
    Nu hebben wij dus regelmatig klanten die met eten naar binnenkomen.Onder ons zit de Hema en die verkopen dus hemaworsten, croissantjes, broodjes etcetc...
    Gisteren was er dus een mevrouw die met haar zoontje in de winkel was.Zoontje zat in de buggy en kreeg een megakaascroissant waar je eng van werd.(Vet en kruimels)
    Ik heb toen netjes verteld dat het niet toegestaan is om te eten in de winkel.Dat een croissant ontzettend kruimelt en vette vingers op de kleding is niet handig, we moeten het nog wel verkopen.
    Vervolgens verklaarde ze , zwaar beledigd, dat ik aan haar dus niks zou verkopen.
    En dat ik niet vrolijk zou worden als ze dat eten van haar kind moest afpakken, dat hij keihard zou gaan krijsen.
    Heb toen geantwoord dat het me speet, maar dat het een huisregel van ons is.
    Hoe moeilijk is het om eventjes naar buiten te lopen, het is een overdekt winkelcentrum.dat croissantje opeten en daarna weer naar binnen te komen??!
    Maar goed, ze is dus naar de uitgang gelopen en zei nog tegen haar kind:Kom we gaan, jij bent hier niet welkom!;)
    Om een lang verhaal kort te maken.Ze heeft dus blijkbaar meteen nadat ze thuiskwam een mail gestuurd naar het hoofdkantoor.
    Dat ze goed begrijpt dat ze niet mag eten in een winkel en dat ze dus nooit met eten naar binnen zou komen.Maar dat het belachelijk is als ze vóór ze een winkel binnenkomt eerst dat heerlijk croissantje van haar zoon moet afpakken.En de vraag of dit dus altijd zo gaat, dat kleine kinderen niet mogen eten in de winkel.Zo ja, dan moeten we maar stoppen met het verkopen van kinderkleding.:(
    En dat de mevrouw (ik dus) waarschijnlijk geen kinderen heeft.:(:(:(
    Ben behoorlijk over de zeik.
    Nee, ik heb inderdaad geen kinderen.Maar ik weet wel dat het nergens op slaat om je kind overal maar 'zoet' te houden met eten, want daar gaat het gewoon om.Anders gaat zo'n kind jengelen, verveling ofzo??
    Kan me voorstellen dat het voor die kinderen niet leuk is om te moeten winkelen.Maar ik heb geen zin in eten op de vloer en kleding die verziekt is.Zo moest het eventjes kwijt hoor!(En ben ook wel benieuwd hoe de moeders op dit forum hier over denken)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb zelf in een winkel gewerkt en geef je groot gelijk

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Meid, ik geef je groot gelijk. Als er staat, dat er niet gegeten mag worden, dan ook mijn kind in de wagen niet.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Oooo echt he! Sommige mensen! Ik heb zelf 6 jaar ook bij een schoenen en kledingzaak gewerkt en hadden ook die regel. Toch waren er mensen die dachten dat ze zich er niet aan hoeven te houden. Met als gevolg: lollys tussen de kleding geplakt, kapotgestampte koekjes, chips, snoepjes noem maar op, broodjes half opgegeten in een pashok terugvinden......

En dan ook nog eens durven zeggen van: ze heeft waarschijnlijk geen kinderen. Snap dat die opmerking gezien je onderschrift je behoorlijk raakt!

Wat heeft het kantoor nu gezegd over die mail?

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij er ook wel schuldig aan maak..

ik probeer altijd wel op te letten dat ze nergens aankomt en dat we geen kledingwinkel ingaan..
    Maar als ze kleding vies zou maken zou ik de pisang zijn.
    Maar jij hebt gelijk! Nav dit topic zal ik er voortaan beter op letten;)

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben moeder van 4 kinderen maar had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als jij.
    Ik geef mijn kinderen ook nooit eten of drinken in een winkel.
    Op 1 uitzondering na.. in de supermarkt heb ik ze een enkele keer een krentebol laten eten. (dus alvast 1 uit het zakje halen voor het afrekenen)
    In een kleding- en/of schoenenwinkel nooit. Ik vind het ook irritant als ik zie dat iemand het wel doet.:) Maar goed ,ik zou het gewoon niet prettig vinden als ik iets nieuws koop en bij thuiskomst opeens vette/vieze vlekken ontdek.
    En over het afpakken wat die vrouw zegd, ze weet toch dat ze een winkel in wil, waarom dan eten geven?
    Gewoon ervoor of erna laten eten dan toch?

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd wat je hoofdkantoor er over zegt. Kan me voorstellen dat de opmerking over kinderen je wel raakt.
    Maar waarom moet een kind eten tijdens het winkelen? En dan ook meteen een vette croisant. Geef dan een droge soepstengel ofzo.. En als je kind zo'n hekel heeft aan winkelen, dan laat je em toch thuis..??

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ach, ik was even pissig over die opmerking, maar goed zij weet natuurlijk niet hoe de vork in de steel zit.Het is ook totaal niet relevant.Ik geloof niet dat je kinderen moet hebben om te weten hoe vervelend het is als je iets lekkers moet afpakken.Dat kind kan er natuurlijk helemaal niks aan doen.Hij was van harte welkom,alleen die croissant niet.Misschien had ik moeten vragen of ze het anders buiten op wilde eten, maar ik was het gewoon beu en wilde geen discussie.Heb m'n mond maar dicht gehouden en dat was maar goed ook, aangezien ze een mail heeft gestuurd.
    Het hoofdkantoor reageerde vrij laconiek.Was ook vrij duidelijk:Ik ben netjes gebleven tegen die mevrouw.En dat ik die mail ronduit belachelijk vond.
    Het is gewoon vervelend als klanten meteen roepen dat ze niks meer bij je kopen, maar zo'n 'dreigement' mag geen vrijbrief zijn om dan maar alles te mogen.

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Whaha dat zei ik ook altijd.... WACHT MAAR TOT JE ZELF KIDS HEBT!!! echt hoor, soms WIL je zel wel zoet houden met eten...... ;);););););););););)

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

Maar even dat terzijde, sorry lees ook nu pas je onderschrift maar bedoelde het niet zo!!! ik zei dat alleen ook altijd, maar als je echt iets nodig hebt en je kind loopt te krijsen dan wil je soms gewoon wel iets te eten geven om ze even zoet te houden...

Maar verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt hoor!!! als het er staat dan moet dat duidelijk zijn, al die vette vingers overal.... wij hebben zelf een winkel en daar liggen soms ook halve stukken brood.... de ouders rapen het soms niet eens op dan word ik ook altijd echt pissig..... je kan toch zorgen dat je kind niet zo kruimelt.... of iets geven wat niet zo vet is... ik geef meestal een klein koekje ofzo, of een knijpfruitje :)

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Ik denk dat thuislaten lastig gaat met een peuter ;)

Maar verder vind ik in ieder geval dat je groot gelijk hebt ts.
    Ik geef mijn zoontje ook best weleens wat te eten (en ook weleens een lekkere vette croissant;)) maar niet als ik naar kledingwinkels ga. Maar dan nog, als ik daar per ongeluk niet aan denk als ik een kledingwinkel binnenloop, maar als een verkoopster me daarop wijst, zou ik me eerder schamen dat ik daar niet aan gedacht heb, dan dat ik boos zou worden.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn zoon krijg in de supermarkt wel eens een krentenbol uit het zakje die ik nog moet afrekenen, maar verder niet.
    Ze wil zelf toch geen kleding kopen met vlekken of wel dan?

gr brenda

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mooie asociale trien als je het mij vraagt.
    Slaat ook nog eens volledig de plank mis met haar opmerkingen. Beetje de boel persoonlijk maken over dat men opeens iets tegen haar zoontje heeft ('jij bent hier niet welkom'). Wat een kul zeg. Die zal zelf wel issues hebben gehad die dag, jeuk down under van haar scheerbeurt ofzo.

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    naja!!! Wat een mens zeg!
    Ik geef mijn kinderen ook nooit wat in een winkel hoor, behalve inderdaad het plakje worst of blokje kaas bij de supermarkt ;)
    Maar in een kleding winkel zou ik ze zeker nooit laten eten,
    en dan nog zeggen tegen je kind kom je bent hier niet welkom pffff aansteller!
    Er zijn gewoon regels en hou je eraan!
    Als wij echt lang gaan winkelen dan zorg ik dat wij gewoon een *stop* maken voor de kids om te eten en te drinken, en in de winkel hebben ze meestal iets van speelgoed bij in de buggy, zo blijven ze ook zoet als het moet :D

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    @Muis: Geeft niet hoor!
    Ik snap goed dat een kind hangerig/vervelend kan zijn en dat je dan denkt 'ik geef hem/haar wat lekkers, dan is hij/zij stil'.
    Maar ik vind het gewoon asociaal om meteen zo te reageren als iemand je wijst op de huisregels.En dan nog een mail sturen ook.Het slaat natuurlijk nergens op dat we maar moeten stoppen met het verkopen van kinderkleding als kinderen niet mogen eten.We zijn toch geen snackbar?

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk.
    Heb zelf ook een paar jaar in een kleding/schoenen winkel gewerkt.
    En het ergste vondt ik altijd als je moeders ergens op aan sprak over de huisregels hun dan zulke opmerkingen na hun kinderen maakten.
    Hallo jij negeert de regels niet je kind.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben het op zich wel met je eens, vooral de reactie van die vrouw, dat is echt belachelijk. Ik ben me eerlijk gezegd niet zo bewust van die regels, maar ik zorg wel dat mijn kinderen zo min mogelijk troep achterlaten, maar het ligt ook aan de winkel. Bij een winkel met een tegelvloer en bepaalde uitstraling (Hema bijvoorbeeld) laat ik ze gerust een broodje eten. Bij wat nettere zaken wordt het dan rozijntjes ofzo, dan hou ik in de gaten of ze iets laten vallen en raap dat dan op. Ze mogen als ze eten sowieso niet met hun handen ergens aankomen en met schone handen liever ook niet trouwens.
    Tja en zoethoudertjes tijdens het winkelen, prima hoor, waarom niet? En Eva krijgt ook wel eens een vet croissantje, is niets mis mee toch? (tenzij ze het in een kledingwinkel opeet dus ;))

18. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Prcs, soms heb je gewoon echt een zoethoudertje nodig. Ik winkel echt niet uitgebreid met mijn kind maar bij het kruitvat of de hema krijgt hij toch echt een stuk liga als hij begint te schreeuwen. Kan mijn kind tenslotte niet thuis laten als ik boodschappen moet halen.

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Snap niet waar ze de brutaliteit vandaan haalt om haar eigen regeltjes te handhaven, bedoel er is een regel in de winkel dat er niet gegeten mag worden (neem aan dat er een sticker op de deur zit) en vind dat ze zich daar best aan kan houden, zo kinderachtig om gelijk het hoofdkantoor in te schakelen, ben overigens wel benieuwd wat die zeggen, want over het algemeen komen ze die klant wel tegemoet, want tja klant is koning..;)

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat een stom wijf zeg!!
    HZeb me altijd één ding voorgenomen..... als ik kinderen heb (hopelijk binnen een maand, hihi), zullen deze nooit met mij een winkel ingaan met klef eten in de handen! Ik vind dit echt niet kunnen... van cdie kinderen die met hun vieze plakhandjes aan alles gaan zitten! Ik vined dat je als ouder zijnde je kind ook moet leren even te wachten, dus ook met eten!

En die mevrouw doet heel zielig dat ze hem het croissantje af had moeten pakken.... ze had het hem gewoon nog niet moeten geven!! Ik zou zeggen, we doen nu boodschappen, daarna gaan we eten!

Deel Deze Pagina