Welke kleding kindje in een draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik heb sinds kort een draagdoek aangeschaft, de Calin Bleu. In principe was het echt voor de zomer bedoeld, met name op vakantie waar het soms lastig is om met de wagen ergens te komen. Het is ook echt een zomerdraagdoek. Maar ben nu al helemaal verslaafd :D En zou de draagdoek nu ook graag hier in Nederland al gebruiken.
    Maar met bv 16-18 graden, wat trek je je kindje dan aan in de draagdoek? Doe je de draagdoek dan over je eigen jas heen?
    Alle tips zijn welkom!
    NB. ze is nu 9 maanden :)

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik deed en doe meestal een maillotje aan en dunne kleren en bij een beetje kouder weer een dun jasje.
    Ik knoop haar onder mijn eigen jas zit veeeeel lekkerder en is lekker warm.
    En als je merkt dat het te warm is de volgdende keer dunner aankleden.
    Sommige zullen denkne dat je kleine het koud heeft maar ze heeft 3 lagen stof over dr en jou jas misschien ook nog

Ik draag nu al bijna 1 jaar en vind het nog steeds heerlijk
    we zitten nu in polen en ze vind de draagdoek veel leuker dan de buggy.
    Van de week de mei tai hier proberen kijken hoe ze dat in de bergen vind.

Maar je kleintje dus niet te dik aankleden want het is soms aardig warm met een doek

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb haar er nu in met haar gewone kleren. Ze is niet lekker, dus de draagdoek is een extra laagje. Voor als het te warm wordt heeft ze wel haar sokken uit.

Buiten doe ik haar meestal gewone kleren aan met een dun jasje of een vestje. Ligt een beetje aan het weer. Als het weer is dat je normaal nét iets er overheen zou doen, dan doe ik niks. Als het echt warm is gebruik ik hem niet vaak, maar anders echt alleen met een rompertje of alleen een shirtje. Maar zelfs dan nog is het vaak te warm in de zomer, omdat je het zelf dan ook al snel te warm hebt. Dus echt weinig kleren aan doen zelf. Ik heb ook vaak lange mouwen aan er onder, maar verder zo dun mogelijk en meestal geen jas. Ik heb genoeg warmte van haar en van de doek dan.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Wat trek je je kindje aan in de draagdoek?

De draagdoek is als het ware een extra laag kleding. Sommige doeken (tricot) zijn extra warm. Maar bij geweven doeken hangt de temperatuur ook af van het aantal lagen stof dat je om je kindje heen wikkelt.
    Als het bijvoorbeeld winderig is, dan is de gevoelstemperatuur buiten juist weer kouder dan de thermometer aangeeft.

Hieronder een lijstje met een indicatie:
    Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
    Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
    Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
    Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
    Boven de 20 graden: luchtige kleding
    Boven de 25 graden: enkel een rompertje
    boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Als het warm aanvoelt, kies dan een draagwijze waarbij er maar een laag stof over je kindje heengaat, bijvoorbeeld de kangoeroe carry of de rugzak. Als het koud aanvoelt kun je een draagmethode kiezen met meerdere lagen stof, bijvoorbeeld de FWCC of BWCC. Let in alle gevallen goed op je kindje en pas zonodig de kleertjes of draagwijze aan.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties! en super handig schema, thnx :)

Deel Deze Pagina