Is dat niet heel raar ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay is druk bezig met klimmen en klauteren..... Ook aan de hand stappen vind ze steeds leuker!
    Wij dachten: die zal zo wel gaan lopen....

Maar dat doet ze niet... Niet zo heel vreemd, alles op zijn tijd denken wij dan!

Maarrrrrr.....

Op de trampoline en de bank loopt (soms rent ze ) ze wel gewoon los zonder problemen.... Terwijl ik dan denk dat dat juist lastiger zou zijn ? :(

Is dat niet heel vreemd dat ze wel loopt op een trampoline en de bank maar zodra ze op de grond los staat en dat ook merkt (op wat enkele stapjes na die ze dan soms doet ) ze op haar knieën gaat zitten....

Nog meer van zulke "gekke" kindjes ?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit is niet gek maar juist normaal. Ze vind het lopen nog niet belangrijk al zal ze het wel kunnen. Meis laat het voorlopig los en wie weet loopt ze binnen een week of 8 gewoon heel je huis door. Dat ging hier ook zo;)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar het gaat mij niet om het lopen.... Dat maakt me niet zoveel uit wanneer ze dat gaat doen...

Het ging er mij om dat ze wel loopt op de trampoline en de bank en niet op de vloer en dat ik dat toch wel een beetje vreemd vind! (het lijkt mij namelijk wat lastiger )

Oh trouwens op de vloer "loopt" ze wel op haar knietjes :p

4. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik denk dat ze het wel kan, maar dat ze nog niet zo goed zelf (los) durft. Als ze op de trampoline of de bank speelt, is ze waarschijnlijk zo afgeleid dat ze even 'vergeet' dat lopen eng is.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Het op de grond lopen op de knietjes was hier echt 1 of 2 weken voor het echte lopen.

Wel appart idd dat je dochter zo over de trampoline kan rennen. Is wel wat meer evenwichtsgevoel voor nodig dan bij gewoon lopen. :)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    haha, dat is idd apart. misschien is ze dan niet bang om te vallen?? Ik vind het wel heel knap hoor, lopen op de trampoline!!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Denk ook dat het een kwestie van durf is.
    Mijn jochie kon met 13 maand ook prima lopen achter de blokkenkar/aan 1 hand. Maar liep uiteindelijk bij 19 maand pas los. Hij kon intussen gerust de blokkenkar optillen om ergens overheen te zetten. Dan moet je het evenwicht&kracht toch echt wel hebben.

Hij liep wel gelijk goed, zo tientallen meters vanaf het 1e moment.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter deed ook zo iets raars: ze liep los door het bad terwijl ze niet los durfde te lopen op de gewone vloer. Aan dingen en aan 1 hand liep ze toen al maanden. En toen ze weer eens liep door het bad, toen zeiden wij tegen haar dat ze het op de vloer ook kon en na het aankleden wandelde mevrouw ineens weg en heeft nooit meer gekropen.

Dochter liep voor het eerst door de box met nog geen 9 maanden terwijl ze pas los liep met exact 16,5 maand. Hier duurde het los lopen dus een hele tijd, hadden wij niet verwacht.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier konden ze ook eerst hurken en opstaan, voordat ze los konden lopen. CVolgens de fysio zouden de kindjes pas veel later (een maand ná het loslopen) moeten kunnen hurken en opstaan.

Maar misschien is ze op de zachte ondergrond niet bang om te vallen? Dan is het lopen bij haar nog alleen de kwestie van durven.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kan het niet zo zijn dat ze een keer is gevallen op de grond en dat dat zeer deed.

Op de bank en trampoline doet het immers geen zeer als je valt!

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    TJa ze valt zo vaak door het klimmen etc... Maar ze is nog nooit gevallen tijdens het lopen aan de hand of met de loopkar ofzo..

En er was iemand die zei dat haar kindje na 2 weken "knielopen" los ging lopen; nou dat doet ze hier al langer dan 2 weken dus dat gaat hier niet op ;)

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    gijs stond al heel snel op de bank of aankleed kussen los. vond dat zo raar en op een harde ondergrond deed hij het toen nog niet!

mijn vader zij, dat het wss komt dat als je op iets zachts staat zoals bank dat je dan meer balans moet zoeken en er dus meer mee bezig zijn. en op de harde grond de balans anders is.
    maar of het ook zo is...:( geen idee....gijs staat vanaf 9 maanden, liep langs tafels vanaf 9.5 en nu heeft hij van de week een stapje los gedaan (vandaag toevallig 3) maar goed....ze doen het wanneer ze er zelf aan toe zijn;)

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier ook zo`n gek kindje, klimt de trap al op en af en ook in snel tempo, en op de bank en bij ons op bed staat ze ook gewoon en in bad ook.
    Aan de hand lopen kan ze prima en ze heeft nu al wat stapjes los gezet (max 5 achter elkaar)
    Ach ik denk niet dat het nog lang gaat duren.

Deel Deze Pagina