Ik koop graag kleertjes voor mn zoontje (wie niet) maar ben nu al zo vaak teleurgesteld doordat mn zoontje zo snel uit zn kleertjes groeit! De helft heeft ie maar 1 of 2 keer aangehad... zo zonde! Nu geven de (schoon) ouders ook nog eens heel veel dus niet zo zeer zonde van mijn geld, maar ook van die van hun... Tis een luxeprobleem hoor, daar niet van en ik verkoop de kleertjes ook weer door of geef ze weg, dus het komt allemaal goed terecht! Nu heeft mn zoontje maat 74/80, maar hoe lang is de verwachting dat hij hier in past? Wanneer gaat hij over naar maat 86? Hij is ca 75cm nu en heeft verhoudingsgewijs een lang bovenlijfje. Had 2 maanden geleden een winterjasje maat 74 gekocht maar deze wordt nu alweer te klein Moet ik nu een maat 86 gaan kopen? Of een 80? Hij zal toch binnenkort eens minder hard gaan groeien?? Welke maat droeg jullie kindje met 9 maanden? En met bijv 12 maanden?? (kan ik even een inschatting maken....)
Jill had toen pas maatje 68/74, nu gaat ze langzaam naar maatje 80 maar zit al weer even op maatje 74. Ik zou het je niet kunnen vertellen maar kun je anders geen kledingbonnen vragen?? ipv kleertjes. als je uitlegd dat je niet weet welke maat hij straks heeft zullen ze dat toch wel begrijpen??? het wisseld ook echt met het kindje hoor, een vriendin van me heeft een meisje van bijna 7 maanden en die heeft nu al maat 74/80. En ik ken ook kindjes van 1,5 en die hebben dan nog 86. volgens mij groeien ze dan ook niet meer zo hard als het eerste jaar.
Dat kun je echt niet voorspellen en het verschilt heel erg per kind. Charlotte heeft in alle broekjes nog maat 62, maat 68 is echt veel te ruim, te lang en zakt af.... Probleem is nu weer dat de broekjes te kort worden! Truitjes en jurkjes heeft ze 68 of 74, en dan moet ik van 74 de mouwen omslaan terwijl 68 prima past maar dan zijn de mouwen weer te net te kort! Succes, ik denk dat een kledingbon nog het beste idee is inderdaad.
Ja, ben er idd achter dat het niet te voorspellen is.... In sommige kleding staat ook bijv: maat 80: 12 maanden. Maar die draagt ie dus nu al?? Misschien kan ik beter vragen: Welke kleding maat droeg je kind met 12 maanden?? Ik verwacht dat hij straks niet meer zo hard groeit dus niet met 12 maanden in maat 92 zit ofzo?!
Mijn dochter had toen 68-74 en nu nog steeds 74. Verschilt dus echt per kind. Een winterjas draagt ze maat 80 met omgeslagen mouwtjes, zodat die heel de winter mee kan.
Noelle is kortgeleden een jaar geworden, maar slaat maat 80 nu haast over. Zo'n 2 maanden geleden had ik nog allerlei kleertjes in maat 80 gekocht, maar sommige dingen worden haar nu al weer te klein. Momenteel draagt ze dus ook al dingen in maat 86, maar dat is soms ook nog wel een beetje groot. Ze hangt er momenteel dus een beetje tussenin. Rond een jaar zitten wij hier dus op 80/86. Op 13 oktober was ik voor het laatst met haar op het CB en toen was ze dus 11 maanden oud. Ze woog toen 10820 gram en was 74 cm lang. Op dat moment zat ze in kledingmaat 80, maar volgens mij heeft ze nu wel weer een groeispurt gemaakt, want maat 80 is echt op z'n retour.
Ok, met deze informatie kan ik wel wat. Tussen maand 10 en 12 lijkt het dus niet zo heeeel hard meer te gaan. En maat 86 is dus nog wel geschikt voor ca 12 maanden...?
Ja rond de 12 maanden zit, begin je ongeveer met maat 86. Maat 92 is dan nog wel erg groot hoor. Na het eerste jaar groeien kinderen niet zo snel meer als in het eerste jaar.
meestal blijven alle kindjes heel lang hangen op maat 80 noa heeft al een tijdje maat 80 soms maat 86 maar maat 92 hebben ze pas rond de 2 jaar
Ik denk dat het niet zo'n zin heeft om te vragen welke maat kleding andere kinderen droegen met 12 maanden. Alle kinderen zijn weer anders, en groeien anders. De een groeit geleidelijk, de ander in spurten. Het hangt er net van af of je een groot of een klein kind hebt. Ter vergelijking: mijn beide dochters zijn iets onder gemiddels in de curves (zowel qua lengte als gewicht). Ze droegen beide met hun eerste verjaardag nét maat 74. Sommige dingen die groot vallen konden ze zelfs nog in maat 68 aan..
er is idd weinig zinnigs van te zeggen, mijn zoontje van 4 jaar draagt nu broeken maat 92 en truien 98 als ze niet te groot vallen en voor dochtertje van 8 mnd is 68 nog prima......
Ik begrijp dat het lastig in te schatten is... mijn zoontje is wel vrij lang, maar heeft bijvoorbeeld bovenkleding maat 80 en onderkleding maat 68 (lang bovenlijfje, korte pootjes haha). Hij is ca 75 cm lang. Maar watb ik hier wel terug lees is dat ze na het eerste jaar lang niet zo hard meer groeien en misschien daarna 1 jaar lang over 1 of 2 maten doen! En dat vind ik wel leerzaam om te lezen, want dan weet ik dat ie wrs lang zal doen met maat 86. Kan ik daar veel van kopen !
Hier een meisje van 14 maanden die pas sinds haar 1e verjaardag 74 draagt. En dan de kleine 74. Soms van broekjes en rokjes nog 68. Met 9 maanden had ze gok ik 62
dat verschilt echt per kind en je kunt een beetje de grieicurve bekijken en zo de lijn volgen. aan de aantal centimers zie je wat voor maar hij nodig gaat hebben wanneer. ze groeien nu veel minder hard. mijn zoontje is nu 5 maanden en zit al in maat 74. hij is begonnen met maat 44. veel hangt nog niet in de kast helaas. mijn docher droeg maat 80 erg lang en nu doet ze met maat 98 ook alweer erg lang. alle maten daartussen zijn zeer kort gedragen ze zat met der geboorte in maat 50. met 1 jaar in 86 en nu met 2 jaar maat 98
Over een paar dagen wordt Bas een jaar. Het verschilt per merk welke maat hij nodig heeft... - De shirtjes van de Jola (Little me, geloof ik) vallen erg groot en daarvan kan hij maat 80 nog wel aan. - Bovenkleding van de Hema/Zeeman/Prenatal: maat 86. - Broeken: maat 80 van alle merken, maat 86 is echt nog te lang. Zo heb ik bijvoorbeeld ook twee winterjassen voor hem: een goeie van Prenatal en een reserve van de Zeeman. Beide jassen zijn maat 86. Die van de Zeeman past hij nauwelijks meer, terwijl de jas van Prenatal nog aan de royale kant is. Ook hier veel verschil in de merken dus. Oh ja, for the record: mijn zoontje is ongeveer 83 cm lang en 11,5 kg. Het blijft een kwestie van gokken denk ik... Maar bovenkleding in maat 86 zal je zoontje vast wel een tijdje aan kunnen. Broekjes maat 74 zaten hier ook een hele tijd prima.
Hoi Hoi Tim was met 9 maanden 78 cm nu waarschijnlijk wel weer wat langer en zit nu echt in maat 86 en van sommige dingen ook 92 net hoe het valt. Veel mensen schatten hem ook makkelijk een jaar dus klopt volgens mij wel aardig dat jouw zoontje dan wel een tijdje doorkan met maat 86/92.... Groetjes Lysanne
hoi mijn dochterje van 9 maanden oud heeft 74-80 en soms al 86 licht ook aan de kwaliteit van de kleding vind het soms ook zo moeilijk gelukkig is ze best makkelijk nog met aan en uit kleden zodat ik gewoon in winkels gaat passen vooral broeken ze heeft best wel dikke dijen ze weegt 9 kilo en ze is 73 cm lang het is best moeilijk en het is zeker niet leuk als ze maar 1 a 2 keer aan ken van kleding maar ik verkoopt het ook en sommige dingen bewaar ik gewoon voor de 2e
Lastig he die maten. Mijn zoontje van 9,5 maand heeft maat 74 en van de klein vallende merken soms bovenkleding in maat 80. Hij zit met zijn lengte en gewicht net boven het gemiddelde. Zelf ga ik er van uit dat hij tot 1 jaar maat 80 wel aan kan. Begin februari wordt hij 1. Ik vraag me alleen af of ik er verstandig aan doe nu in de uitverkoop maat 86 in te slaan. Als hij rond zijn verjaardag naar maat 86 moet heeft hij echt wel winterkleding nodig (en is dan bijna niet meer te krijgen), wanneer het wat langer duurt is het onzin om allemaal winterkleding in te slaan, dan kan ik beter op de nieuwe collectie wachten.