Wij kopen gewoon niet teveel en te ver vooruit, maar schaffen het gewoon aan op het moment dat het nodig is
Thijs is pas 4,5 maand en heeft nu al regelmatig maat 74 aan, sommige kleding in maat 68 past nog wel. Hij is dan ook wel een dikke beer Rick heeft wel een jaar maat 86 gedragen, de zomerkleding van vorig jaar kon hij dit jaar ook weer aan. Maar nu heeft ie vaak al mt 98.. Maar toch vind ik maten echt ontzettend verschillen per merk. Ik heb bijv van de C&A en Hema broeken mt 98 voor Rick maar van de zeeman had ik een broek mt 92 die nog lang genoeg is.
Mijn dochter is 4,5 maanden is draagt al 74. Broekjes en rokjes soms nog 68, maar truitjes in 68 zitten echt te strak. Een strijd om het aan te krijgen en de mouwen en het lijfje zijn dan te kort. Ik weet ook niet of ik de winter helemaal ga redden met haar jasje in 74. Zie in februari maart nog maar eens een winterjasje te krijgen. Hoop dat ze nu even stopt met zo hard te groeien. Ze is nu 68 cm en 7.5 kilo
Mijn meisje draagt nu maat 74, met 9 maand paste ze maat 62/68 62 was dan wel kort maar met een leuke legging eronder nog prima te doen. Maat 74 heeft ze nu qua lengte echt wel nodig maar broekjes zakken haar vreselijk af.
Mijn dochtertje van 1 jaar draagt maat 80/86 in truitjes en in broekjes 80 meestal. Maar ze draagt nu al ik denk 2/3 maanden maand 80. Alleen ze is lang en slank (79 cm en 9,5 kilo), lange beentjes, dus soms lastig, broekjes zijn dan te wijd maar de lengte heeft ze wel de maat nodig.
Hoi, Iris zat rond 9 mnd in mt 74, ik geloof dat mt 74 staat voor tussen de 6 -9 maanden. Ze is nu 10 mnd en zit met sommige broekjes en truitjes al in mt 80, maar ze zal denk ik nu niet snel meer groeien. Als ze rond de 1 1/2 jaar zijn hebben ze geloof ik gemiddeld mt 86/92.
Nena zat met 9 maanden net in maatje 80! Nu is ze 11 maanden en zit ze nog in maat 80. Denk volgende maand ook nog wel, of ze moet ineens enorm groeien!
laura heeft nu maat 80, maar voor een winterjas heb ik net maat 86 gekocht. Wat ruimer en ze kan er langer mee doen.