Julia heeft jeuk op haar hoofdje. Toen ze een klein baby'tje was heeft ze dit ook gehad, ze krabt haar hele hoofdje open, maar door steeds olie op haar hoofdje te smeren (gewoon babyolie) stopte dat toen vrij snel. Nu doet ze het sinds een week weer, terwijl we nog steeds elke avond haar hoofdje insmeren... Iemand een idee? Het is wel vrij droog, vandaar ook de olie er op, maar ik zie geen rare plekjes, lijkt niet op eczeem. Ze krabt wel alleen bij haar oren (en voelt zich ook al een poosje niet zo lekker). Zou het met oorontsteking te maken kunnen hebben? Ik heb het zelf ook een beetje, snel velletjes en korstjes, en ik gebruik nu head & shoulders, iets met 'itchy scalp' ofzo. Werkt bij mij super goed, maar zou ik dat bij haar al kunnen proberen? Ik durf het niet zo goed...
Wat je schrijft is dat iedere dag insmeren een tijdelijke oplossing is die nu niet meer goed werkt. Misschien kan een deskundige (arts) je adviseren over iets dat écht helpt? En dan hoop ik voor je dat het niet van tijdelijke aard is!
Oh, dat is jammer. Sorri ik weet zelf ook niet wat het zou kunnen zijn... Ik hoop dat je een hele goede tip krijgt!
Van de zomer had mijn dochter het ook omdat ze zo zweette. Toen hebben we haar hoofd gewassen met betadine shampoo.(dagelijks) Haar haar voelde wel wat stug daardoor, maar maar de jeuk verdween. bar
Er is ook een soort neutrale was voor op de huid die bij exceem wordt gebruikt ivm de droogheid van de huid - niet als geneesmiddel tegen de exceem, misschien is dat iets. Het heet cetomacrogol, uit mijn hoofd.