Slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Ik moet t even kwijt...
    ons meisje heeft de eerste weken van haar leven overdag bijna niet geslapen. maar s nachts ging t goed.

iets voor de 3 maanden begon ze s nachts te spoken en was elke nacht 1,5 tot 2 uur wakker, en dan huilen. we hebben alles geprobeerd. heel af en toe heeft ze een ´inhaaldag of nacht´ en slaapt ze goed.
    we moesten de nachtfles afbouwen, en dat ging goed, de laatste 3 maanden is ze nog regelmatig s nachts wakker maar niet meer huilen, beetje spelen en beginnen te jengelen als ze de slaap niet kan vatten.

nu is ze op 10 dagen na 7 maanden en hebben we weer een ***nacht achter de rug, ook overdag slaapt ze elke keer maar 30 minuten tot een klein uurtje.
    je hebt kinderen die weinig slaap nodig zijn, maar zij is echt nog erg moe, overdag na haar slaapje en s nachts ook. dus er klopt iets niet! maar ze kan me niet zeggen wat er is, en lichamelijk lijkt ze kerngezond.

ik kan niet meer, vanmiddag hebben we een afspraak bij een homeopaat, maar we hebben al zoveel geprobeerd dat ik er niet veel vertrouwen in heb...

we zijn bij osteopaat geweest (iets verbetering) en hebben dr laten huilen (advies kinderarts, misschien testte ze ons) ze heeft geen honger/dorst en ook niet te warm/koud, geen pijn.

ik kan haar niet een nachtje wegbrengen, er is op dit moment niemand waar dat zou kunnen, plus ik zou nog niet rustig slapen, omdat ik me af zou vragen hoe t met dr ging. ik slaap erg slecht ook al krijg ik de kans, omdat mn lichaam de hele tijd op 'stand-by' staat en ik me niet ontspan. ik ga 1 nachtje per week werken, niet verstandig qua slaap, maar geestelijk erg fijn, omdat ik niet de hele tijd luister; is ze al wakker?

heeft iemand nog tips/ of misschien ervaring hiermee? we weten t niet meer en zjn gebroken! ze wil wel slapen maar t lukt gewoon echt niet, tenzij ik haar op de arm neem, stevig tegen me aan houdt, dan is ze zo in slaap.

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    niemand nog een tip of ook ervaring? overdag lukt t trouwens wel dat ze alleen inslaapt, heel af en toe niet.
    en inslapen s avonds is ook geen probleem, alleen t onrustige slapen en t niet doorslapen....

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe laat gaat ze naar bed? Wanneer begint het "spoken"? Wanneer slaapt ze wel?

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ze gaat zo rond half 8 naar bed, soms iets eerder, we hebben een vast ritueel. het spoken begon altijd na 12uur, het echte wakker zijn zo tussen 2 en 5 ergens, nu tegenwoordig begint t spoken al zo tegen 22.30, als wij in bed liggen, heb niet t idee dat ze wakker van ons wordt, vaak liggen we al een half uur of uur.

wanneer slaapt ze wel... tja, als ze zo 1,5 tot 2 uur op is, is ze echt moe, om even te ontspannen (ze is erg druk en kruipt, gaat zelf zitten en trekt zich op tot staan) neem ik haar even op schoot, minuutje, speentje en dan kruipt ze tegen me, wrijft ze in oogjes en leg ik haar wakker weg, ze gaat altijd even spelen en na 1x speentje valt ze meestal in slaap voor een half uur tot een uur.

ze wordt meestal niet huilend wakker maar is nog wel moe. soms lukt t inslapen niet, dan gaat ze huilen en is ze moe, huilen laten werkt niet, even op arm tegen mama aan wel voor 5 minuutjes, en dan gaat ze slapen.

ik heb steeds t idee dat ze ergens wakker van wordt en daardoor te weinig en onrustig slaapt, maar heb geen idee wat, ze is verder vrolijk en erg druk en ondernemend....

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Ik ben gister bij een homeopaat geweest en die gooit t op dr vlugge ontwikkeling en de keizersnee en de zware bevalling. daardoor heeft ze mij nog erg nodig en vind ze bij mij rust, die ze nodig is omdat ze erg veel prikkels opneemt.

nu krijgen we een homeopatisch goedje (weet niet meer hoe t heet, kan t vandaag van de apotheek halen) en dan 2 weken uitproberen, hoop toch zo dat er iets verbeterd... dit is zo ontzettend uitputtend!

Deel Deze Pagina