Welke kleding voor een voorjaarsbaby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door GroeneBomen, 26 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 winterkinderen gekregen. Dat was makkelijk. Maar nu een voorjaarsbaby op komst. Helemaal super! Maar wat doe je een voorjaarsbaby aan?
    Maat 50 lange broek, lange mouw en korte mouw romper? Ga je in 56 (ik heb de beide jongens minimaal 1 maand in 50 gehad, oudste 6 weken) al door naar zomerkleding met korte broek als t juni is? Wat moet ik kopen?
     
  2. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    In begin kunnen ze temperatuur nog niet goed houden dus gewoon romper korte mauw lange broek en een shirt lange mauw. Daarna kijken hoe het gaat en wat voor weer het is. Zomer kan ook koud zijn. Mijn oudste is een zomerkind maar ik heb bijvoorbeeld geen korte broeken voor hem gekocht toen hij pas geboren was. En als het erg warm is kunnen ze gewoon alleen in hun romper. Kleding is ook zo bijgekocht of gevraagd als kraamcadeau. Als ik iets heb geleerd na drie kinderen niet teveel kopen en sommige dingen kunnen prima tweedehands :p
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Mijn oudste uit april had ik maat 56 en 62 vooral lange mouwen, lange broek en vanaf 62/68 ook korte dingen. (geen maat 50 dat paste niet). Dan had ik en en.

    Maar we hebben hier nooit vanaf mei tm juli perfect korte mouwen weer. Ik zou dus en en doen, Als je de jongens tm juni in 50 hebt, zou ik daarna ook wat korte dingen hebben. MAar ik zou eigenlijk vooral even afwachten wat het weer doet :)

    Maar als het echt warm is, is een romper gewoon voldoende :) Of een romper met een dunne lange broek op frisse momenten.

    Ik heb trouwens in die kleine maten uberhaupt nooit lange mouwen rompers gehad (ook niet bij de 2 winterkinderen). Dus qua rompers zou ik echt korte mouw aanraden.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier een baby van begin juli. Het was toen niet heel warm dus gewoon lange mouwe romper (overslag) en kleding met lange mouwen enz. Mutsje kon wel snel achterwege blijven!
     
  5. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Hier twee voorjaarskinderen en in het begin nog goed ingepakt ivm moeilijk vasthouden temperatuur. Lange mouw romper. Lange mouw shirt en broek (of boxpakje) en zo nodig dekentje omslagdoek, bij warmer weer zonder.
    In 2015 was het al redelijk snel lekkerder weer. Dus vanaf 62 zomerkleding nodig gehad. Die heb ik toen op dat moment gekocht.
    Dus mt 50/56 (onze kids zijn niet zo groot dus zaten ze nog wel ff in) had ik in langere mouwen klaar liggen.
     
  6. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ik kreeg van de kraamzorg te horen dat ik voor de eerste pakjes gewoon romper en truitje met lange mouwen en lange broek moest gebruiken vanwege dat ze zichzelf nog niet warm kunnen houden. Dus daar heb ik er een stel van (56) Maar heb ook nog rompertjes met korte mouwen en wat shirtjes/jurkjes met lange mouwen. Maatje groter (62). Heb ik ook wat met korte mouwen. Maar ik vind het ook erg lastig hoor! Heb daardoor ook gewoon de neiging om veel te kopen :oops: Zit nog te twijfelen over maatje 50 om extra te kopen. M’n zoon paste daar al niet meer in bij de geboorte (54 cm)
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik heb 2 zomerkindjes en verwacht er nu 1 in april. Maar ook de zomerkindjes hadden de eerste tijd gewoon lange mouwen aan. Wel met korte mouw romper, heb nu een paar lange mouw rompers voor als het wat frisser is nog.
    De rest koop ik later wel, want anderen zeggen, in het voorjaar is het ook weer niet zo snel echt warm dat kleine baby's korte mouwen aan hebben. Dus ik zou afwachten wat het weer doet, voor in het begin heb je toch echt lange mouw nodig.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.413
    3.965
    113
    noord holland
    Bij voorjaarsbaby eigenlijk gewoon uitgaan van hetzelfde als bij een winterbaby.
    In huis is het gewoon dezelfde temperatuur en buiten wordt het dan langzaam beter maar dan verkies je eerst een dun dekentje boven een dik dekentje of in het geval van een jasje, een dunner jasje.
     

Deel Deze Pagina