Ik ben eind augustus uitgerekend van ons 2e kindje. Onze eerste sliep meteen in haar ledikant op haar eigen kamer. Nu twijfel ik of t nu niet makkelijker is om toch de kleine eerst bij ons op de kamer te laten slapen. Als ze meteen in haar ledikant en eigen kamer gaat ligt ze meteen naast mijn oudere dochter. Zou die niet wakker worden van t gehuil s nachts? Onze kamer ligt een stuk verder en ik ben er dan natuurlijk sneller bij. Daarbij komt onze oudste op t moment elke nacht uit bed dus dat maakt t er ook niet makkelijker op. Mijn vriend zou dan evt tijdelijk op de logeerkamer kunnen slapen. Die is dan snel bij onze oudste dochter en wordt dan niet zo snel wakker van de baby. Betekent wel dat ik een wieg moet halen en dus met alle toebehoren. Kost weer een lieve duit. Nu lees ik dat er ook mensen zijn die hun kindje in de reiswieg van de kinderwagen laten slapen, maar is dat wel veilig? Zou ook een 2e goedkope ledikant kunnen kopen en dan t huidige matras e.d. gebruiken. Dan ben je natuurlijk goedkoper uit maar dan zit je wel met een groot ledikant in je slaapkamer. Minder handig dan een wieg natuurlijk. vind t zo lastig allemaal. Hebben jullie nog tips/ideeën hierover? Ik ga overigens flesvoeding geven en we wonen in een flat dus gelijkvloers.
Ik had laatst van een kennisje gehoord dat ze zich er ook zorgen over maakte dat haar oudste wakker zou worden... Maar die is nog geen 1 keer wakker geworden en haar kleinste is al ruim 1! Ik denk dat je het moet ondervinden, Dan kan je altijd nog schuiven.
Je hebt het over een ledikantje bij kopen... kun je niet die van de babykamer dan op je eigen kamer zetten? Scheelt weer in kosten!
ik heb via mp een wiegje voor 50 euro gekocht, verder geen duur matrasje.. ik vind het veel fijner en handiger de baby op de kamer, je slaapt toch iets lichter en binnen 5 sec heb je je baby in je armen ( ik neem aan dat je dan een thermosflesje hebt staan en verder er niet echt uit hoeft?) Ook hoeft je baby niet echt keihard te huilen, je merkt het vaak bij de smakgeluidjes f kraaigeluidjes al en dan voeden en hup klaar ( verschonen doe ik altijd op ons bed met klein schemerlampje) wij wonen ook gelijkvloers 3 hoog, oudste ook nooit wakker geworden, maar alsnog probeer je toch wel snel te reageren.
Ik vind zelf het kindje bij je op de kamer echt onmisbaar! Is er geen familiewieg die je kan gebruiken? Wij hebben gewoon de familiewieg en een ledikantje. De wieg staat op de kinderkamer waar mn dochter van 1,5 ook slaapt. Het ledikantje heb ik omgebouwd tot cosleeper en staat naast mn bed. De baby kan hier het eerste jaar naast ons slapen of mn dochter als ze 's nachts wakker wordt. Je vriend kan toch gewoon op jullie kamer blijven slapen? Je moet gewoon even wennen aan babygeluidjes maar mijn man vroeg regelmatig 's ochtends "Moet je ze niet voeden, het is al zo laat?" en dan had ze al 2 voedingen gehad 's nachts