Ok, misschien beetje gekke vraag. Maar ik ben echt benieuwd! Toen mijn dochtertje nog geen 2 was zei ze heel vaak 'aapietak'. Had geen idee wat ze bedoelde, dacht toen nog dat ze misschien op het kdv een woord had geleerd. (aapje op een tak? ) Nu is mijn zoontje 1 jaar en 10 maanden en hij zegt al een tijdje 'aapietaa'. En ik heb geeeen idee wat hij bedoelt! Herkent iemand dit woord, zegt jullie kindje dit ook, of iets wat er op lijkt? Ben echt benieuwd of iemand de betekenis ervan heeft weten te ontcijferen groetjes Amber
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Lastig he als ze iets zeggen wat je niet begrijpt. Onze dochter zegt op het moment vaak iets als 'memfleks' en dan doet ze haar armen over elkaar. Ze praat verder heel duidelijk maar hier kunnen we niks van maken.. Maar misschien dat je dochter het inderdaad wel begrijpt??
Heb 't mijn dochter wel gevraagd, maar ze heeft geen idee, haha! Dat ze het zelf ook zei maakt dus niets uit. Nee, ik ken niemand met een naam die erop lijkt..
ik zou ook zeggen alsjeblieft. Maar misschien een bepaald dier... Wijst je zoontje naar iets als hij het zegt? en anders vragen of hij het kan aanwijzen (als het een ding of dier is) xxxx
Appeteitelijk Ik heb geen flauw idee. Zo heeft mijn dochter een tijd bakka geroepen en werd op den duur zelfs boos dat ik het niet snapte. Paar weken later wees ze de bananen aan...bakka...tja kom er maar eens op
Ik zou idd naar laten wijzen, zo van "laat maar zien dan" Hier hebben we hele rare woorden gehad maar goed hij was heel slechthorend (20% hoorde hij maar) dus logisch Aties (snoepjes of kleine vruchtjes) Koekoe (vliegtuig) maja (miley, zijn zusje) appeltie (appelsap of appel, sinaasappel) Mijn dochter heeft dat helemaal niet ze spreekt veel duidelijker ook logisch ze hoort gewoon goed maar ze is zoiezo heel nauwkeurig typje hihi
appelsap was het eerste waar ik aan dacht.......... ik ga dan gewoon raden en hoor aan zijn reactie of ik in de buurt kom .......
Ik dacht aan 'appeltje'. Mijn zoontje zegt iets wat er heel erg op lijkt en ja, ik heb ook geen idee wat hij er mee bedoelt. Maar goed, zijn woordenschat is sowieso nog heel beperkt. Soms zegt hij echt heel duidelijk appel-appeltje, maar misschien hoor ik dat ook wel omdat ik dat graag horen wil. Want als ik hem een appel voorhoud, kijkt hij ernaar of heeft hij nog nooit een appel van dichtbij gezien. Appelsap krijgt mijn zoontje nooit, dus dat lijkt me voor hem een raar iets. Maar goed, je weet maar nooit. Hij gaat ook naar de crèche...
dank voor jullie reacties, wat grappig om te lezen allemaal! Het is geen appelsap of appel, want die woorden kan hij goed uitspreken. Hij zegt ´t te pas en te onpas dus ik heb er geen logica in kunnen vinden. Ik heb trouwens een tijdje gedacht dat hij niet zo goed kon horen, omdat hij woorden ´anders´ uitsprak (kan het niet zo goed uitleggen, had alleen mijn dochter als vergelijkingsmateriaal), maar dat gevoel heb ik nu niet meer. Overigens spreekt hij woorden heel goed na, behalve 'tommie'. Dan zegt hij voortdurend heel nadrukkelijk: Noekie! En dat zegt hij ook bij Pinokkio, haha! Ik denk dat 'aapetie' een mysterie zal blijven, maar als ik het ontdek, laat ik het weten!
zeg je misschien vaak huppakee/hoppakee? Dat srak ons zoontje namelijk eerst uit als appietee... Toen werd het apekop, en nu is het huppakee! Daar deed het mij aan denken...
kapstok? geen idee het zou handig zijn als de kleine ergens naar wijst, terwijl het een creatief woordje roept. wij hebben opplepop - opperdepop wissouw - waar is ie nauw vaak zijn het woorden die we zelf ook vaak gebruiken he?
haha, alstjeblieft lijkt me indd het meest logische. Mijn zoontje van 15 maanden zegt ook vaak van die dingen waar ik een tijdje over moest doen om ze te begrijpen. Oena (Luna onze hond) Babe (Casper, de andere hond) Nuunien (zijn naam Juliën), hier ben ik achter gekomen omdat hij het steeds zei als ik ze "Juliën nee niet doen". Dan zegt hij dus Nuunien.
Het kan ook gewoon zo zijn dat hij het een leuke klank vind en het daarom vaak zegt. zo zijn wij op zoek geweest naar wat zaza nu was, tot mijn man zie van ga zaza dan maar pakken en ze dus aan kwam lopen met de ernie pop van onze zoon. Ze blijft hem ook stug zo noemen ook als ze plaatjes van hem ziet of naar sesamstraat kijkt