Xavi is nu 6,5 maand oud. Sinds gister wil ie overdag niet meer slapen en is moody... Niets lijkt te gaan zoals hij wil, wordt overal boos om. Normaal is hij een super makkelijke baby, nu wil 'k hem achter het behang plakken (maar goed dat we dat niet hebben )! Ziet 'r niet naar uit dattie pijn heeft of ziek is. Hebben we 'm verpest of is dit een spongetje? Als je dit herkend van jouw kind, kun je me dat vertellen hoe dat ging bij jou en hoe lang 't duurt?
Zou heel goed een sprongetje kunnen zijn hoor! Die zit rond 6 maanden na de uitgerekende datum. Was jouw kindje iets te vroeg qua geboorte? Met name dat je zegt dat ie normaal makkelijk is, maar nu een drama, geeft vaak een sprong aan. Dat ze ineens compleet anders in hun velletje zitten, niks meer willen, niks is goed. En idd, er zijn dan vaak geen tekenen van ziek-zijn of ander ongemak. Haha, je hebt hem niet verpest hoor . Dat gaat ook nog wel erg moeilijk op die leeftijd. Hier was de 6 mnd sprong heftig! Duurde een paar weekjes en ik werd er helemaal gek van! Sprongetjes zijn altijd een beetje een periode van schipperen. Van dag tot dag kijken hoe het gaat, proberen je ritme vast te houden (al valt dat niet mee) en verder veeeeeel afleiden! Ik ging vaak wandelen, boodschapjes doen, etc. Dat vond Lucas leuk. Vaak proberen ze ook nieuwe dingen uit qua motoriek, dus wie weet kun je daarmee gaan 'oefenen' om het een beetje te stimuleren? Verder VEEEEL liedjes zingen en spelletjes doen samen. Succes!!