Thijs woog 3855 gram en was 52 cm. maar heeft echt de eerste maand maat 50 aan gehad, was niet te klein ! Omdat ik nu waarschijnlijk (volgens mijn VK ... ) weer overtijd zal gaan denken ze dat het kindje weer rond deze afmetingen zal zitten. We hebben kleertjes in maar 50 en 56. Groetjes, Nikki F
Thanks voor de reacties! Het meeste wat ik heb is 50-56. Ik zorg dat ik gewoon wat in huis heb van 50.. Mocht 50/56 echt te groot vallen, halen we inderdaad gewoon bij. Ik vind het ook zonde om veel van 50 aan te schaffen, en dat het straks na een week te klein is, aangezien ik nog al een 'dure' smaak heb! haha! In maat 56 komen ze vanzelf! Groetjes!
Te groot is ook snel op te lossen door mouwtjes en pijpjes om te vouwen, of met zo'n badstof 'elastiekje' eromheen. Maat 50 zijn ze zo snel uit, daar zou ik niet veel geld aan uitgeven eerlijk gezegd
Mijn zoontje was 6 pond en die had maatje 50 hoor! Dochter was 5 pond en die kon maatje 44 aan, 50 was echt te groot!
Het is niet alleen het gewicht, maar lengte ook: Mijn dochter was 50 cm en 3650 gram, paste prima in maatje 50. De dochter van een vriendin van mij was 3350 en 53 cm en paste haast niet in maatje 50(te klein) en had dus al maatje 56.
Tess was 5 pond en 46 cm en heeft een week of 6 maatje 44 aangehad ( de eerste tijd omgekruld) en maat 50 tot ze ong. 4 maand was. Ik heb in alle maatjes wel leuke (dure) kleding gekocht omdat ik het leuk vind dat ze er leuk uitziet en ze groeit niet snel dus ze kan lang met kleertjes. Zo heeft ze nu hoofdzakelijk maat 74 maar 68 past ook nog prima en zelfs broekjes maat 62 zit nog goed, die heeft ze soms aan als 3kwart broek met een maillot eronder.