In maat 92 (broeken zijn nog wat te lang en shirts worden nu wat aan de korte kant maar 98/104 is echt nog veel te groot).
Ja groeipijnen heb ik vroeger ook gehad mijn vriend ook, het zij zo dat lijkt me niet erg. Onze dochter is erg groot kan haar makkelijk langs een kindje van 3 zetten doet ze niet voor onder met haar lengte. Kledingmaat dus 104 broeken 98. Ik heb er verder nog nooit iets over gehoord. En wordt twee in december.
Mijn dochter is nu bijna twee en zit net in maat 92. Ik verwacht dat ze met 2,5 in maat 92 en/of 98 zit.
Mijn jongste zoon is 2.2 jaar en draagt maat 86 al een jaar.. Mijn oudste zoon droeg met zijn tweede verjaardag 104/110 maar die was echt super lang. Nog steeds.. Maar ze volgen allebei netjes hun eigen lijn dus dan zou ik me niet zo druk maken..
Denk dat dochter tegen die tijd ook wel in 104 zit. Nu met 19 maanden zit ze met broeken in 86/92 en shirts 92/98 in. En ze heeft al een trui maat 104 in de kast liggen maar die valt erg klein uit. Met 18 maand was ze 88 cm, en ze heeft vooral een erg lange rug.
Hier een meisje van 2 jr en 4 mnd. Ze is gemiddeld qua lengte en gewicht. Broekjes draagt ze meestal nog 86. Bovenkleding 92 of 86/92 van de Hema. Hoewel ik sommige dingen van 92 niet heel ruim vind zitten is 98 echt nog veel te groot. Heb net wat nieuwe pyjamas gekocht in 92/98. Schoenmaat 24. 104 is wel groot idd voor 2,5 jaar. Maarja, er zitten nou eenmaal ook kindjes boven het gemiddelde toch? Liever lang en slank dan klein en dik hoor.
Met 2,5 zat hij kwa broeken net in 92. Bovenkleding 92/98. Nu met 2jr en 10mnd broeken 92 en bovenkleding 98 en soms 104. gemidddeld kind kwa lengte en groei.
mijn zoon net 2 zit in 104 dochter 3.5jaar al 116 soms al 122 niets aan te doen je kan ze niet laten krimpen he
Ze waren bang voor een hormoonafwijking omdat er ook wat andere symptomen waren. Inmiddels aantal heftige(!) onderzoeken achter de rug en blijkt gelukkig niks mis te zijn. Enkel blijft hij de groeispurt abnormaal vinden. De curve gaat echt stijl omhoog in plaats van afbuigend. Daarom wil hij haar toch blijven opvolgen en wellicht remmers geven. Te snel groeien kan idd niet goed zijn voor je. Het is ook dat het opvallend is ivm haar voorgeschiedenis (ga ik verder ff niet op in). Je zou namelijk verwachten dat zij een flinke achterstand op alle ontwikkelgebied zou hebben, maar ze heeft dus op alle gebied een opvallend grote voorsprong. Ikzelf ben lang en mijn man ook. Vroeger toen ik 11 was wilden ze mij ook aan de hormonen hebben want ik zou langer dan 2m worden. Mijn ouders hebben dat toen niet gedaan en daar ben ik blij om want ik heb een mooie lengte. Ik ben zelf normaal gesproken iemand die advies van artsen altijd opvolgt omdat ik vertrouw op hun expertise. Maar in dit geval ga ik mijn peuter echt geen groeiremmers geven als het enkel om de lengtegroei gaat, al het andere is uitgesloten en zij hier verder geen last van ondervindt. Haar lengtegroei opvolgen lijkt me op zich prima. Ik heb dit topic geopend omdat ik me afvroeg "maar is ze dan echt zooo lang?" Ik denk dat dit op zich dus wel mee valt als ik dit zo lees, maar dat het vooral om de spurt gaat.
Dochterlief 2 jr en 1 mnd maat 98. Soms shirtjes 92 als t groot valt. Maar shirtjes zijn meestal in 9 snel te kort en broeken hoog water
Ze is nu 2jr en 4mnd, 97 cm en 14 kg. Ze heeft nu maat 98, maar broeken 104... Alles wat ik koop is nu 104, het liefst name it broeken. Ze heeft altijd op de +2,5 lijn gezeten en de +2 qua gewicht, maar het gewicht zakt. Ze was een spekkie, maar gaat nu naar dun. Ja, ze is lang en ze praat erg goed (al heel lang) dus wordt ook vaak overschat. Maar daar heb ik geen probleem mee. Benneton heeft trouwens 'tussenmaten' die gaan van 90-100-110 etc. Dus dat is ook fijn voor lange dunne kinderen.
Jongste nu 2.5 is ook lang en smal.. En ook maat 104.. Ze is de 1 meter gepasseerd.. Mijn oudste is nu 4,5 en gaat richting maat 122... Heel stiekem baal ik er zoo ontzettend van.. Ze zijn zo snel uit de kleine kleertjes gegroeid.. Maar ik weet het, gelukkig zijn ze gezond.. Maar toch baal ik er van.. Zo past ze niet meer voorop de fiets.. Zit ze al in een grote autostoel..en ziet een kinderwagen echt niet meer uit.. En noem maar op.. En haar tillen doe ik ook nauwelijks nog.. Ze zijn beide de grootste van de klas
92 en Aiden zit inmiddels in 98. Finley, 16 maanden, zit nu in maat 86 en ik verwacht dat hij begin volgend jaar in 92 zit.
Maat 104, maar hoe lang is ze dan? Mijn dochter was met 2,5 95cm, dus zat in maat 98 denk ik (misschien soms ook wel al 98/104). Als ze echt 104cm is, dan is ze wel ver bovengemiddeld. Tja, als ze dat altijd is geweest? En hoe groot zijn jullie (ouders)?
Bij ons heeft ze 104, omdat ze anders 'hoog water' heeft. Ze heeft net als haar vader en ik (te) lange benen. Ik ben 1,79 en mijn man is 1,95. Wij zijn ook niet klein.