baby 10 weken verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje1987, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hoi dames

Mijn kleine vent van 10 weken is sinds vannacht behoorlijk verkouden. Hij hoest, niest en snurkt best wel. Zijn neusje is gelukkig niet helemaal verstopt maar je hoort het snot zitten tijdens ademen.ook heeft hij lichte verhoging (37.6)

Nu vroeg ik me af of ik met hem langs de h.a. moet gezien zijn leeftijd? En wat zou ik zelf kunnen doen om de klachten te verminderen?

Bedankt voor het meedenken!

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Je hebt een aantal neussprays die je kunt gebruiken om zijn neusje open te krijgen/houden.

Verder werkte hier een ui onder het bed erg goed.

Verder zijn temp in de gaten houden en evt morgen even de ha bellen. Beterschap.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ons kleintje heeft toen hij 2 weken oud was het rsvirus gehad, als het een blufferig hoertje word zeker even naar de ha gaan hoor want dat is best gevaarlijk voor de longetjes... Hier nam de ha ons niet serieus omdat Dean nog klein was maar hij heeft een week in het zh gelegen.. Maar hij werd ook een gegeven moment slap en had koorts. Verder bij de apotheek een zoutoplossing neusspray halen en een neuspeer voor het uitzuigen

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Toevallig is mijn mannetje van 10 weken ook zo verkouden maar drinkt je kindje wel goed, plast hij goed? Als de koorts hoger wordt zou ik even bellen als ik jou was

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bij verkoudheid gebruikte ik van Etos eigen merk lavendelbadje, werkt erg goed!
    Neuspeertje gebruiken, wat extra water in de fles ivm uitdroging.
    Je kan luuf halen, heb er zelf nog geen ervaring mee.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bedankt! Ja ik moest ook gelijk denken aan RS maar het is vooral niezen en doordat het snot uit zijn neusje loopt verslikt ie zich en gaat ie hoesten. Dus ik vermoed dat het gewoon een van de miljoenen verkoudheid virusjes is.

Ik had begrepen dat neuspeertjes niet goed zijn voor het slijmvlies? Ij ga zo wel bij de drogist even neusdruppels halen voor baby's en zal dan ook even navraag doen over luuf en zwitsal ademvrij. Ik lees namelijk wisselende verhalen. De een gebruikt het al vanaf de geboorte, de andere pas vanaf 3 maanden?

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Luuf is pas vanaf 6 maanden! En Zwitsal ademvrij vanaf 3 maanden dus voor zo'n kleintje kan je weinig doen helaas. Je kan wel een neusspray halen
    Maar verder weinig aan te doen helaas.

Deel Deze Pagina