Om gelijk maar even met de deur in huis te vallen; een kennis van mij, 35 weken zwanger, is op zoek naar woonruimte in Den Haag. Ze heeft momenteel een uitkering en woont bij haar ouders, maar moet van haar ouders het huis uit. Urgentie kan ze helaas niet krijgen, dit heeft ze al geprobeerd en kreeg te horen dat ze niets voor haar kunnen betekenen en ze bij vrienden of familie moet aankloppen.. echter ontbreekt het hieraan, familie of vrienden die haar kan opvangen zijn er niet. Via een makelaar huren is ook geen optie gezien haar uitkering. Iemand tips? Alvast heel erg bedankt!
Via marktplaats? Zo hebben wij ook een woning tijdelijk gehuurd( 2 jaar) was een koopwoning en die werd uiteindelijk verkocht
Bedankt voor je reactie/tip! We hebben inderdaad al op Marktplaats gekeken maar de meeste advertenties zijn geplaatst door makelaars, dus dan komen we weer uit bij het probleem dat zij niet kan huren bij een makelaar met haar uitkering.
Nou, leuke ouders die willen dat hun hoogzwangere dochter nu het huis uit moet. Dat ze daar niet eerder of later mee komen. Ik heb geen tips, ik woon aan de andere kant vh land.
Oei, Den Haag... duur (kom er vandaan). Lekker van die ouders zeg, je hoogzwangere dochter uit huis zetten, dat siert ze wel... Ik zal eens vragen of mijn ouders nog iets weten via via. Jammer dat ze geen urgentie kan krijgen. Met een kind op komst vallen kamers in onzelfstandige woningen ook af, en hospita's ook natuurlijk (tenzij die het leuk vinden). Ik zou iig zelf een advertentie op MP zetten en meteen erbij zetten dat makelaars alleen mogen reageren als iemand met een uitkering bij ze terecht kan. In mijn ervaring gaat het bij makelaars om de hoeveelheid inkomen relatief aan de prijs van de woonruimte (bv. dat je het 3 of 4 keer moet verdienen).
who needs enemies when you've got parents like these... Ik zou gewoon alle makelaars een mailtje sturen! Misschien hebben ze iets wat ze tijdelijk willen verhuren omdat ze het niet kwijt raken oid. En inderdaad een adv op mp zetten!
Heel fijn, die reacties! Ga alle tips direct aan haar doorgeven. Inderdaad zelf een Marktplaats advertentie plaatsen is een goede.
En je kunt ook proberen de lokale media te gebruiken. Mail bv de Posthoorn je verhaal zodat ze een oproep kunnen plaatsen. Mail: redactie.ph@whm.wegener.nl
Ik heb net mijn zus gevraagd, die woont in DenHaag, misschien dat ze wat weet. Wat ik wel weet trouwens is dat woningstichting Vidomes best makkelijk is met urgenties verlenen. Daar zou ze het kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis
Mag ik vragen waarom haar ouders dit doen? Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen als ik eerlijk ben.
het moet bijna wel dat er meer speelt tussen haar en haar ouders. ik geloof nooit dat het lukt om binnen een paar weken een huis te kijgen, zeker niet als je een uitkering hebt. Misschien dat de huisarts weet welke weg ze moet bewandelen want ik denk dat je voor een opvanghuis nog de meeste kans maakt
Ff bij het maatschappelijk werk langsgaan. Zij weten de wegen te bewandelen, eventueel ook welke opvangmogelijkheden er zijn. Kunnen ook helpen bij urgentieaanvraag e.d.
Ja den haag is duur en populair.Woningstichtingen bellen in minder dure plaatsen in Drenthe/ Friesland? Als je toch geen vrienden /familie hebt in de haag waar je iets aan hebt lijkt het me beter km te kiezen voor woonruimte dan het comfort van een plaats die je kent. En kan de vader in kwestie niet zijn verantwoordelijkheid nemen?
Mocht ze buiten Den Haag zoeken, dan weet ik wel dat ze in Schiedam (5 minuten van Rotterdam) snel een woning kan krijgen. Hierbij de link: Woonplus - Aanbod direct te huur Een kennis van mij had vorig jaar via deze woningstichting op een huis gereageerd en zij woonden in Limburg. Zij kregen het binnen 2 weken geregeld. Succes!!