De zoekfunctie geeft alleen resultaten voor jongens dus vandaar mijn vraag aan jullie. Wat is dus echt leuk voor een meisje die 2 word? Ze houd van auto's dus we hebben zelf gedacht aan een Little People garage, en een treinbaan krijgt waarschijnlijk van mijn schoonmoeder. Kom maar op met de tips!
Duplo was hier van de week een succes, nou heb ik wel een jongenoegen maar voor een meisje die auto's leuk vind moet dat ook leuk zijn denk ik.
Mijn dcohetr wordt ook bijna 2. Ze krijgt van mij: - een nieuw bed (peuterbed, zo even tussendoor in het jaar vind ik een erg grote uitgave) - een poppenhuis (gescoord op de rommelmarkt voor 2,50 hoera!) - vilten voedsel (maak ik zelf) - 2 bedeltjes van Pandora voor haar armbandje (cadeau 1e verjaardag) Ik vraag: - dekbedovertrek - theepot, pannenset, kinderpollepels en keukentje van de HEMA) - leuke rietsjesbeker voor onderweg (nu thuis een gewone beker maar nog flesjes voor onderweg uit gemakszucht...) - Heeft ze al een kiepauto? Dat vind mijn dochter heel leuk. Ook voor binnen met penne (pasta) er in. - En knutselspulletjes? (bij de blokker heb je houten bouwsetjes van een paard, olifant, auto , vogelhuisje voor 2 euro. Die zet ik zelf in elkaar en mijn dochter mag dan schilderen, daar is ze 1 uur mee zoet!) - muziek cd
skippy koe/hond loopfiets ballentent stokpaardje beestjes die ze achter zich aan kan trekken knikkerbaan puzzeltjes
Leuk idee van dat vilten voedsel. Mijn moeder en ik vilten nog wel eens samen, dus gemakkelijk wat leuke lapjes gevilt en uitgeknipt! Nog tips over hoe/wat te maken? Julia krijgt: - Nieuw bed (groot bed) - Dekbed - Driewieler - Knutsel spulletjes (klei, stickertjes, kleurboek) - Haarfrutsels. Verder laat ik mensen ook zelf wat kiezen. Ze heeft een keukentje, maar niet zo heel veel spulletjes nog om er mee te spelen (alleen een klein serviesje). Dus dat laat ik ook wat in het midden. Alleen grote dingen overleg ik even met opa's en oma's.
Gentle: Hier zijn wat sites met mooie voorbeelden van vilten voedsel. Felt-o-rama: classic fibers for modern crafters: Celebrate Spring with Felt Peeps! http://helpinglittlehands.blogspot.com/p/felt-food-tutorials.html http://www.flickr.com/photos/27975738@N08/3095812636/in/pool-60164570@N00/ Felt Food Tutorials Ik heb al aardbeien, sinaasappels, sperzieboontjes en wortels. Plastic vind ik echt niet mooi en hout is zo duur. Bovendien had ik 4 aardbeien in 15 min klaar! Die banaan met schil vind ik erg leuk! En dat ijsje met bolletjes en een taart! Je kunt ook gewone stof gebruiken ipv vilt. Je hebt klittenband wat een plakstrip heeft. Dan kun je ook stukjes wortel maken (kunnen ze zelf snijden) en je eigen taart maken door er een aardbei of slagroomtoefje op te plakken. Ik vraag me af wie het leuker vind ik of mijn dochter
Mijn zoontje krijgt straks een loopfietsje voor zijn verjaardag, verder weet ik het echt niet, een trein vindt hij wel leuk, maar verder speelt hij al met vanalles van zijn grote zus, dus echt veel hebben we niet nodig.
Van ons heeft Julie haar nieuwe peuterkamer gehad (inclusief juniorbed, leuk beddengoed, kussentjes enzo). Verder krijgt ze van ons de trein van Duplo en nog een of andere speelgoedauto die haar papa niet kon weerstaan . Van mijn ouders krijg ze een poppenbed. Dat heeft mijn handige vader zelf gemaakt, het is een exacte kopie in het klein van haar eigen peuterbed (het bedje van Lief! met het vogeltje). Mijn moeder heeft bijpassend beddengoed voor de pop gemaakt. Ook heeft mijn vader zelf een supergave zandbak gemaakt van hardhout voor in onze nieuwe tuin. Van de andere opa en oma krijgt ze een glijbaan voor in de tuin. Wat verder nog op haar lijstje staat (eigenlijk vind ik bovenstaande wel genoeg, maarja, er zijn ook nog andere mensen die iets willen geven): - nog een dekbedovertrek - bedeltjes voor aan haar piccolo-armbandje - knutselspulletjes - zandbakspulletjes - abonnement op Pippo (peutertijdschrift) - voorleesboeken
onze dochter is net jarig geweest: Zij heeft gekregen: - keukentje - garage - stofzuiger - memory woezel en pip - vishengelspel/puzzel - dierenpiano - stempelset - potjes en pannetjes - bowlingsetje plastic - 3 paardjes my little pony met kam - klei kapperzaak en klei ijssalon - pop met kleertjes en slaapzak - puzzel in de vorm van een klok - boekjes met getallen en met kleuren leren Van ons een buitenhuisje en een opblaasbaar springkussen! Ze is onwijs verwend, op de rest kom ik niet zo snel!
Mamavanmeisje, gaaf!!! Ik ga mijn moeder eens lief aankijken of we bijvoorbeeld een paar aardbeien en wortels kunnen maken. Die zien er niet zo ingewikkeld uit En zelf vilten is ook erg leuk!
Wow wat een hoop ideeën.. er zit ook wel veel tussen wat ze al heeft hihi. Keukentje zou ik heeeel graag geven maar hebben we echt geen plek voor....echt jammer wel. Nieuw bed... oohh dat komt er ook aan die tijd.... heb nog helemaal niet het idee dat ze daar aan toe is... Hoe merken jullie dat?
puzzels en knutselspullen zijn altijd leuk idd... vishengelspel lijkt me ook heel leuk Bedankt allemaal....
Deelight: Bij de HEMA heb je 2 kookpitjes met draaiknoppen. Dit ga ik als keukentje gebruiken. Het is c.a. 30x20 cm, dat neemt niet teveel ruimte in toch? De kookpitjes kosten 9 euro dacht ik...
Bij Bart Smit verkopen ze ook tonnen met plastic keukenspulletjes. Inclusief 2 gaspitjes, pannetjes, bordjes, kopjes, bestek en natuurlijk eten. Hadden wij gekocht als aanvulling op het keukentje. En je hebt ook leuke beschilderbare theeserviesjes (Hema geloof ik) Poppenbedje van Ikea was ook een succes. Leuk-en-leerzaam-stad van little people is hier ook zeer geliefd. Wel alvast wat gericht op kleuren/cijfers/letters maar dat kan geen kwaad natuurlijk. Dochterlief kende na 3 dagen het alfabet bijvoorbeeld (alfabetliedje) Verder zitten wij nu alweer op verjaardag 4 en met hetzelfde vraagstuk En voor mijn eigen verjaardag volgende week is het NOg moeilijker
DeeLighT, ze was er uit geklommen, dus ligt nu in een geleend bed. Anders zou ze nog wel lekker even in haar ledikant blijven! En idd, Hema heeft leuke kleine kookspulletjes!
Strijkplankje met strijkbout Poppenspullen Keukenspullen Dokterskoffertje Watertafel voor buiten Knutselspullen Klei Voorleesboeken Stickertjes Poppenwagen Driewieler Loopfiets Step Glijbaan Schommel
J. heeft oa een speelhuisje voor in de tuin en een driewieler gehad. Verder zijn en blijven hier een groot succes: duplo, verf, krijtjes, stickers, Dora dvd's, boekjes, auto's, puzzels, keukenspulletjes (keukentje krijgt ze waarschijnlijk met de kerst, staat al op de vliering klaar), schommel, wipwap, zandbak en glijbaan.
hmmmm voor een meisje... keukentje huishoud spulletjes...dus bezempje stofzuigertje enz poppenwagen ofzo ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed...ons meisje is nog lang geen 2 jaar oud jongetje wordt volgende week 2 en pfff weet ook echt niet wat we zouden moeten vragen zeg maar. wij hebben gekocht: 2 dvd's soort van cars achtig idee cars schoentjes cars wc bril verkleiner sokken van cars dat zijn gewoon gekke goedkope kadootjes een echt kadootje wordt hoogstwaarschijnlijk een glijbaan voor in de tuin maar goed we verhuizen pas in september en nu kan ik het nergens kwijt vandaar die kleine kadootjes zodat hij wat heeft uit te pakken op zn verjaardag. hij is gek op cars
Julie heeft altijd een bloedhekel aan haar ledikant gehad, ze heeft iets tegen spijlen in alle soorten en maten . Dus toen haar babyzusje in aantocht was, hebben wij haar nieuwe bed gekocht. Ze slaapt er nu sinds een paar weken in en het gaat super!