Jonge konijntjes gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik liep net in de tuin en zat iets zitten. Het leek wel een rat ofzo. :eek:
    Toen ik dichterbij kwam zag ik dit:
    IMG_2630.jpg IMG_2629.jpg

Zijn dit konijntjes of haasjes? En wat kan ik met ze doen? Dierenambulance bellen?
    Ze lijken me erg jong. Heeft iemand hier verstand van?

2. abdomen

abdomen Niet meer actief

Hmmm je kunt allicht de dierenambulance even bellen ter informatie? Of anders de dierenarts?

3. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Het zijn er trouwens 4. Drie donkere en 1 met iets meer bruin/rood. Ook wel donker.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd dierenambulance bellen. Deze zijn nog veel te jong om voor zichzelf te zorgen.

5. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Kunnen we jonge konijntjes ook zelf (met de fles ofzo) groot brengen?

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik zou de dierenambulance bellen.

Manolito vindt dit leuk.
  7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Zaten ze bij elkaar in je tuin? Want dan kan het goed zijn dat moeder weer terug komt. Ik zou ze dan nog even terugzetten en in de gaten houden en evt idd de dierenambu bellen voor advies.

Jo79 vindt dit leuk.
  8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ach wat sneu.

Misschien halfbloedjes?
    Er liep ooit een ontsnapt konijntje bij ons door de wijk, die is toen gedekt door een haas. Ze kreeg vier of vijf baby konijn/haasjes en woonde zo'n beetje in onze tuin. Op een dag hebben we haar dood gevonden...
    Met de baby's konden we helemaal niks, want ze bleven wel rond het huis hangen (van moeder geleerd), maar je kon ze absoluut niet tam maken en waren heel wild (hazenbloed). Maar misschien zijn ze geadopteerd door een hazenfamilie, want ze hebben het overleefd. Zo nu en dan dartelen ze hier weer door de tuin ;)

Nellie4, owly, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ze zitten inderdaad in de tuin. 1 was wat verder weg. Ik heb 'm met handschoenen aan bij de rest gezet. Daar zit hij ook veiliger. Het is hier nogal landelijk met veel beesten die ze zouden kunnen doden.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen tips, maar wat een droppies!:)

11. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik zou in de gaten houden of je de moeder nog ziet en de dierenambulance bellen. Die hebben vaak wel tips, of halen ze op en brengen ze naar een opvangcentrum, waar ze verzorgd worden door mensen die daar ervaring mee hebben.

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb ergens gelezen dat je wilde konijnen niet mag aanraken omdat de moeder konijn dan diegene afstoot omdat die naar mens ruikt.

Maar of dat ook zo is?
    Ik zou ze ook bij elkaar gezet hebben. Vnvd even in de gaten houden of ze daar blijven zitten en of moeder komt en anders dierenambulance bellen voor advies? Holelijk geen katten in de buurt die honger hebben :$

MaMa vindt dit leuk.
  13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou ook even de Dierenambulance bellen. Al is het alleen al voor advies.

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Advies is al gegeven maar wilde even zeggen dat ze er superschattig uitzien!

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Volgens mij laten konijnen/hazen hun jongen wel vaker (even) alleen om voedsel te halen
    Zelfs als de moeder overlijdt neemt vaak een tante de taak van verzorgen over
    Als ze veilig zitten zou ik het in de gaten houden maar niet aanraken dan gaat de kans op overleven omlaag

16. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Dierenambulance gebeld. We moesten ze gewoon laten zitten en afwachten of moeder vanavond komt om ze te voeden. Hoop maar dat de katten ze met rust laten. Veel mensen hebben hier een boerderij kat, om te jagen...

17. Nimue

Nimue Niet meer actief

Wat schattig! Ze zien er uit als wilde, zeker als je zegt dat het een landelijke omgeving is. Ik zou ze in de gaten houden dat ze niet dun worden oid, grote kans dat ze wel een moeder hebben. En anders inderdaad de dierenambulance bellen.

Edit. Ik zie dat je al hebt gebeld. Hoop inderdaad dat de katten ze met rust laten:eek:

18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ben net even een stukje gaan fietsen om te kijken of ik misschien een aangereden haas/ konijn zag. Gelukkig niet. Hoop dat moeder zo, nu de zon onder is, ze komt halen.

19. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Het zijn waarschijnlijk baby hazen. Moeder is nog niet gesignaleerd.

20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Och wel eng nu het avond is, vooral omdat er katten zijn.

Deel Deze Pagina