Ik liep net in de tuin en zat iets zitten. Het leek wel een rat ofzo. Toen ik dichterbij kwam zag ik dit: Zijn dit konijntjes of haasjes? En wat kan ik met ze doen? Dierenambulance bellen? Ze lijken me erg jong. Heeft iemand hier verstand van?
Zaten ze bij elkaar in je tuin? Want dan kan het goed zijn dat moeder weer terug komt. Ik zou ze dan nog even terugzetten en in de gaten houden en evt idd de dierenambu bellen voor advies.
Ach wat sneu. Misschien halfbloedjes? Er liep ooit een ontsnapt konijntje bij ons door de wijk, die is toen gedekt door een haas. Ze kreeg vier of vijf baby konijn/haasjes en woonde zo'n beetje in onze tuin. Op een dag hebben we haar dood gevonden... Met de baby's konden we helemaal niks, want ze bleven wel rond het huis hangen (van moeder geleerd), maar je kon ze absoluut niet tam maken en waren heel wild (hazenbloed). Maar misschien zijn ze geadopteerd door een hazenfamilie, want ze hebben het overleefd. Zo nu en dan dartelen ze hier weer door de tuin
Ze zitten inderdaad in de tuin. 1 was wat verder weg. Ik heb 'm met handschoenen aan bij de rest gezet. Daar zit hij ook veiliger. Het is hier nogal landelijk met veel beesten die ze zouden kunnen doden.
Ik zou in de gaten houden of je de moeder nog ziet en de dierenambulance bellen. Die hebben vaak wel tips, of halen ze op en brengen ze naar een opvangcentrum, waar ze verzorgd worden door mensen die daar ervaring mee hebben.
Ik heb ergens gelezen dat je wilde konijnen niet mag aanraken omdat de moeder konijn dan diegene afstoot omdat die naar mens ruikt. Maar of dat ook zo is? Ik zou ze ook bij elkaar gezet hebben. Vnvd even in de gaten houden of ze daar blijven zitten en of moeder komt en anders dierenambulance bellen voor advies? Holelijk geen katten in de buurt die honger hebben
Volgens mij laten konijnen/hazen hun jongen wel vaker (even) alleen om voedsel te halen Zelfs als de moeder overlijdt neemt vaak een tante de taak van verzorgen over Als ze veilig zitten zou ik het in de gaten houden maar niet aanraken dan gaat de kans op overleven omlaag
Dierenambulance gebeld. We moesten ze gewoon laten zitten en afwachten of moeder vanavond komt om ze te voeden. Hoop maar dat de katten ze met rust laten. Veel mensen hebben hier een boerderij kat, om te jagen...
Wat schattig! Ze zien er uit als wilde, zeker als je zegt dat het een landelijke omgeving is. Ik zou ze in de gaten houden dat ze niet dun worden oid, grote kans dat ze wel een moeder hebben. En anders inderdaad de dierenambulance bellen. Edit. Ik zie dat je al hebt gebeld. Hoop inderdaad dat de katten ze met rust laten
Ben net even een stukje gaan fietsen om te kijken of ik misschien een aangereden haas/ konijn zag. Gelukkig niet. Hoop dat moeder zo, nu de zon onder is, ze komt halen.