Gelukkig mag je op veel gebieden je eigen regels maken. Ooit wel eens een politieagent gezien die blote peuters beboet? Wat een onzin. Moet echt om je reacties lachen, wat een rigide denkwijze houd jij erop na.
Eigenlijk wilde ik me niet in deze discussie mengen, maar bovenstaande is wel een érg naïeve opmerking. Natuurlijk waren er in de jaren 50 net zo veel pedofielen als nu. Mogelijk nog meer aangezien alles in de doofpot werd gestopt en kinderen niet werden geloofd door hun ouders. (kerken, kostscholen) Zo konden ze mooi hn gang blijven gaan. In deze tijd zorgt de media voor verspreiding van beeldmateriaal, maar je moet ook niet vergeten dat heel veel pedofielen/netwerken zijn opgerold, jùist door de media. En die verhalen hoor je nu, maar dat betekent dus niet dat er vroeger minder pedofielen waren. Toen werd ze een hand boven het hoofd gehouden en had je er geen weet van. (mògelijk nòg gevaarlijker) Wat ook niet vergeten moet worden is dat pedofielen vaak niet de 'enge, vage' mannetjes op het strand zijn, maar zich veelal veel dichterbij ophouden. (familie, buurman, trainer, kennissenkring) Juist types waar je het totaal niet van verwacht. Helaas zelf moeten ondervinden, maar ben blij dat ik ondanks mijn traumatische ervaring alsnog met 'open visie' naar de wereld kijk. Kortom; ik laat mijn kinderen lekker bloot op het strand spelen indien nodig. (bijvoorbeeld als we een zwembroek vergeten zijn o.i.d.)
Wáár zeg ik nu dan dat het niet hoort? Naaktlopen op straat, nee, dat hoort idd niet vind ik, maar naaktlopen op het strand is toch heel wat anders? Je ziet wel erg zwart/wit, maar dat weet ik nog wel vanuit andere topics.
Het ging erom dat naaktheid niet hoor in het algemeen, dus helemaal niet zo normaal is zoals velen dat wel schijnen te vinden. Ook niet op het strand, want de meerderheid, meer nog, zijn gewoon in badkleding gekleed daar. Het is dus veel normaler als je in je badpak/bikini aan het strand ligt dan in je nakie, toch?
Wat ik niet snap is waarom je meteen hysterisch bent als je niet wil dat je kinderen naakt rondlopen op het strand. Ik vind niet dat ik hysterisch ben op dat gebied maar ik wil ze ook niet naakt hebben. Maar ik heb dat ook met kinderen die in hun hemd en soms zelfs onderbroek in zo'n binnenspeeltuin rondlopen. Of over de camping lopen in alleen maar badkleding...zonder broek/rokje of shirt. Ik denk dat ik wat dat betreft gewoon een laagje meer nodig heb dan de meeste mensen
Ligt eraan wie je het vraagt toch? En ook al zou het normaler zijn, dan is een blote baby/dreumes nog steeds niet abnormaal Ik heb 0,0 moeite met een bloot kindje hoewel ik mijn dochter altijd wel een broekje heb aangetrokken (sowieso een zwemluier). Achterthuis liep ze altijd wel lekker in haar blootje rond. Voor ons normaal... En nee op straat vind ik het ook niet nodig.. Maar de straat is ook harder dan strand, op straat speel je ook niet met zand en op straat is geen zee om in te zwemmen dus is bloot zijn ook niet echt nodig.
Ohjeee.. Ik was even aan het rond neuzen op een webshop war ik wel eens koop, toen ik de lelijkste schoenen die ik ooit gezien heb tegen kwam. Ik kon het niet laten ze hier alsnog even te showen.
Beetje late reactie hoor. Ik laat mijn dochter in het openbaar ook niet naakt lopen, met al die viezerikken die er rondlopen weet je het maar nooit.
Jeetje wat gaat het hier af en toe fel aan toe en zijn mensen snel op hun teentjes getrapt. Ontopic: Leggings en ja vooral de witte driekwart legging Crocs Gekleurde vormloze driekwart broeken brrr Van die glimmende bontkraag jassen Vormloze windjacks Vind het wel grappig om al die verschillende meningen te lezen. Zal ik maar gelijk bekennen dat ik zelf een aantal van eerder genoemde kledingstukken in m'n kast heb hangen. Namelijk: jeans met scheuren, panterprint (ohh oh ordinair haha) Ik kan de ene dag in boyfriend jeans met sneakers lopen, en de volgende dag in een formfitting jurkje met hakken eronder. Hangt van de gelegenheid af en hoe ik me die dag voel.