welke kleertjes in juli

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jerlin, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo,
    ik moet half juli bevallen maar nu vraag ik mij af wat voor kleertjes ik moet kopen, want het kan hier namelijk allerlei temperaturen zijn. je weet het maar nooit. zijn er nog meer mama's met dit probleem.

groetjes linda

2. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    De eerste dagen zal je kindje vooral slapen. Ik zou me niet te druk maken over de kleertjes.

Zorg dat je een rompertje en zo een omslag hemdje hebt en een lakentje en een dekentje.
    Mocht je meteen naar buiten gaan, bv als je in het ziekenhuis bevalt, denk er dan aan dat je kindje nie zo in de zon mag. Een dun mutsje kan dan handig zijn.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem (ben uitgerekend op 1 augustus). Tis dan natuurlijk wel midden in de zomer, maar hier in Nederland kan je er nooit echt vanuit gaan dat het dan ook mooi weer is.
    Maar ik hoorde dat je het beste toch dingen met lange mouwen kan kopen, omdat een kindje z'n temperatuur nog niet goed kan regelen. En als het dan heel warm is kan je natuurlijk altijd 't truitje uitdoen en dan alleen de romper aan met een broekje. (Zo had ik het iig bedacht ;))

Maar misschien dat hier zo nog mensen met meer ervaring een ander antwoord geven...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, ik zou gewoon truitjes met lange mouwtjes nemen, en broekjes.
    Die kleintjes hebben dat wel nodig om lekker op temp te blijven. Eventueel een rompertje met lange mouwtjes zodat er geen truitje overheen hoeft.
    Vanaf een paar weekjes zou je misschien iets kunnen nemen met korte mouwtjes.

(maarja, dit is mijn idee, weet niet hoe de andere erover denken)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou voor het brgin gewoon shirtjes kopen met lange mouwen en moicht het echt warm zijn dan leg je de baby alleen in zijn/haar romper neer want naar buiten gaan zul je de eerste dagen toch niet doen. vanaf maatje 62 zou ik toch wel korte mouwtjes halen en mocht het te koud zijn doe je er een lief of stoer vestje overheen :)

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik ben ook in aug uitgerkend en er zijn een hoop t-hirts te koop. dus ik ga de kleine ene lange mouwe romper aan doen met t-hirt want het kan zich nog niet warm houden. je hebt zelfs kans dat je gewoon de kruiken nog nodig hebt.

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben begin Juni uitgerekend en ik heb ook kleertjes met lange mouwtjes gekocht en de rompertjes met korte mouwtjes. Dus als ze het warm heeft kan ik haar truitje uit doen. En heb ook een zonnehoedje gekocht.

Maar weet iemand toevallig of je ook een zomerjasje nodig hebt?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat bedoel ik idd ook met truitjes. (natuurlijk geen dikke truien) maar gewoon truitjes van katoen (net als met korte mauwtjes, alleen dan met lange) ;)

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb zowel kleding met lange mouwen als met korte mouwen, je weet het nooit zeker in Nederland dus ik ben maar voorbereid op zowel goed als slecht weer ;)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou rompers met korte mouwen en zonder mouwen nemen. Stel dat het boven de 30 graden is, kan je altijd nog wisselen.
    Ook zou ik shirtjes met lange mouwen in huis hebben, al zijn het er maar 2. Als het wat frisser is heb je die zeker nodig! Extra shirts of t-shirts zijn altijd begehaald. De kans dat het echt rond de 30 graden is, is natuurlijk niet zo heel groot.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb ook best wat shirtjes met lange mouwen gehaald. Een enkel super zomers dingetje met korte mouwtjes en kort broekje.

Over een jasje: Je kan ook gebruik maken van een dekentje of wrap ofzo. Ik heb zelf gekozen voor een vestje, maar gewoon omdat ik het (ook voor de prijs) niet kon laten liggen, vond het zo schattig :) . Maar het is echt maar een klein maatje, dus het zal vast niet zo heel veel gedragen worden, maar oke ;) .
    Dat geld ook voor de schoentjes maatje 56/62 ;) is ook alleen voor het leuke, maar veel zal ze ze niet dragen ;)

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij zijn 31 juli uitgerekend en we hebben veel shirts gekocht met korte mouwen waar we dan wel weer een shirt met lange mouwen onder kunnen doen als het toch te fris is. We hebben geen zomerjas gekocht maar wel in elke maat een lekker warm vest wat we kunnen gebruiken als jas. Voor de winter ga ik wel een pak of jas aanschaffen maar voor de zomer niet.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik had rompers zonder mouwen, met korte mouwen en lange mouwen. Verder van die katoenen shirtjes en broekjes en als het wat fris was, deed ik er een vestje overheen aan.

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik ben ook in juli uitgerekend en heb ook shirtjes met lange mouwen, maar ook met korte en met de rompertjes ook zo

15. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Ehhh, ja, hier ook een kast vol met lange en korte mouwen. Het is allemaal zo schattig dat ik gewoon koop wat ik leuk vind :D Zie op het moment van aankleden wel wat het beste zal zijn. Ben in ieder geval op alle weersomstandigheden voorbereid.

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik ben ook half juli uitgerekend en heb vooral kleertjes met lange mouwen en wat rompertjes met korte mouwen. Daarbij heb ik er rekening mee gehouden dat een pas geboren baby zijn temperatuur nog niet goed kan regelen (vergeet, hoe raar het ook klinkt, niet dat het waarschijnlijk ook een of twee kruikjes nodig heeft in het begin!). En dan zie ik wel watvoor weer het wordt en hoe ons kindje daarop reageert.

Maar maat 62/64 hebben ze toch pas vanaf een maand of 4? Dan is het al november... (dit wordt mijn eerste kindje, dus ik heb nog geen goed idee van maten, heb ik het fout?).

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Gisteren bij de prenatal zat ik met hetzelfde probleem, wat voor kleertjes in welke maat, wil ook niet te veel met korte mouwen hebben wat het dan niet meer goed aankan zonder iets erbij. Nu zei de verkoopster dat mt 62 in september ongeveer aan de orde zou zijn, ben daar dus maar van uitgegaan en van het weer hier in hoogeveen en heb besloten niets te kopen met korte mouwen in die tijd. Heb wel wat dingen met korte mouwen maar de rest word met lange mouwen. Heb ook begrepen dat in juni de nieuwe collectie binnenkomt dus daar wacht ik dan maar op.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het is 62/68 ;) :D .
    Maar dat ligt er heel erg aan hoe groot je kindje bij de geboorte is, en hoe snel het daarna groeit. Hier zijn ze nu 7 maanden, en hebben kleertjes 62/68 aan. En die kleertjes 68 zijn echt super ruim. ;)

19. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    :oops: :oops: Dat bedoel ik... :oops: :oops:

Deel Deze Pagina