Welke kleertjes op de fiets in de winter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara1978, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Over een paar weekjes mag mijn kleine meisje eindelijk met mij mee op de fiets! Joehoe! Ik kijk er zooooo naar uit, lekker die haartjes in de wind en twee van die rose wangetjes :D

Het enige waar ik een beetje mee zit is wat ik haar voor kleertjes aandoe. Ze is nu 6 maanden oud dus ze zal rond de 7 a 8 maanden oud zijn als ze voor het eerst meegaat. Het is dan winter (november) dus koud. Ik zat zelf te denken aan een soort skipakje, met voetjes eraan zodat ze lekker warm is. Helaas zijn die dingen moeilijk te krijgen (of peperduur!). Heb ze vandaag oa gezien bij Prénatal maar dan is het zo'n stoffen ding en die zijn niet winddicht en het moet ook tegen een paar regendruppels kunnen (we wonen nou eenmaal in NL ;) ). Ik denk dat alleen een winterjasje te koud is aan haar beentjes. Ze draagt geen schoentjes dus krijgt steenkoude voetjes!

Kunnen jullie me adviseren? Alvast bedankt!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een spijkerbroek of gevoerd broekje met leuke slofjes/laarsjes eronder. (uggs) verder een lekker dikke trui en een winterjasje met sjaal, handschoentjes en muts die tot over der oortjes komt. je gaat toch in het begin nog maar kleine stukjes.

voor bobike zitjes bestaan er speciale voetenzakken voor aan het stoeltje met fleece voering en water dicht. deze is lekker warm en kan nog enkele maanden mee. kindje zit dan tot aan zijn middel lekker warm en de ovenkant pak je in met een winterjasje :)

http://www.halfords.nl/NL/Fiets/Catalog ... tId=609890

de link

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ruben had vorig jaar in de winter een maillot onder zijn broekje aan.
    En als het regende of hard waaide zo'n leuke Jip en Janneke poncho.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Wauw die voetenzak is geweldig! Ik had geen idee dat zoiets bestond! Bedankt!

Enne, waarom ga je in het begin alleen kleine stukjes?

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij hebben ook de voetenzak.

Ze gaan eerst kleine stukjes mee om dat het ruggetje nog niet super stevig is.
    En het dan slecht is als ze te lang zitten.
    Ze moeten ook alle hobbels en bobbels van de weg opvangen.

6. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik lees even mee hoor. Ben ook benieuwd...

Jip en Janneke poncho? Dat klinkt leuk (en handig)! Heb je die ook al in kleine maatjes? (80 of 86?)

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ esk

Die begint volgens mij vanaf 86

8. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Zodra de site van de HEMA het hier weer doet ga ik eens kijken... Of anders morgen ff binnenwandelen.
    Dank voor de tip!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Een spijkerbroekje of gevoerd broekje en ik heb ook babybeenwarmers voor haar onderbenen over maillotjes, ziet er schattig uit. Leren slofjes of van die dikke badstoffen sokjes, winterjasje, muts en wantjes. Ik geloof dat die Wallaboozakken ook op de fiets passen. Zo eentje heb ik wel, maar als ik dan aankom in het centrum, kan ik zeker ook nog met zo'n voetenzak rondlopen, want ik kan hem er moeiljik op laten zitten. Dat heb ik dus nog niet geprobeerd.

10. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Die voetenzak is een goed idee! Super!
    Ik ben deze week ook wezen fietsen en Emma had hele koude beentjes, vond het echt zielig.
    Ik gebruik nu met het koudere weer alleen de fietskar, zit ze iig lekker uit de wind.

11. Ik zie dat je dochter 5 maanden oud is . Evy heeft fysio gehad vanwege het kiss syndroom en ze vertelde me dat kindjes pas vanaf 9 maanden (mits ze zelfstandig kunnen zitten) eventjes mee mogen op de fiets . Ze kunnen de eventuele schokken nog niet opvangen als ze jonger zijn.

Wil niet betweterig overkomen maar misschien dat je dit niet weet ?

Als het echt koud is zal ik een mailliotje onder haar broek doen en misschien een fleece truitje onder haar jasje . Lekker warm .

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

Goed dat je het zegt! Ik dacht idd dat kindjes vanaf 7 maanden mee op de fiets mochten, mits ze zelfstandig kunnen zitten.
    Maar toen ik gisteren op de pagina van de voetenzak ging kijken zag ik ineens 9 maanden staan :cry: :cry: :cry: Ik ben verdrietig....

Maar ja, beter dat ik het weet anders was het slecht geweest voor mijn meisje ;) (positief denken toch?)

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had een voetenzak voor in de fietsstoeltje ideaal ding is het en we hebben er hier heel veel plezier aan gehad

14. Ben toch blij dat ik het je verteld heb. Wil niet overkomen alsof ik met mijn vinger sta te wijzen. Voor je het weet zit je dochter te schateren op de fiets. Het gaat zo snel !

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik kan ook niet wachten... mijn ukkie kan helaas alleen nog niet zelfstandig zitten, dus daar is het wachten op....

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die 9 maandengrens heeft vooral te maken met goed zelfstandig kunnen zitten. Mirre zat al heel goed met 6 maanden, we hebben toen nog anderhalve maand gewacht voordat we kleine stukjes gingen fietsen. Ze zat ook heel goed in het zitje.

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Volgens de fysio mocht Britt mee als ze zelf 1 min kon blijven zitten.
    Maar dan ook maar een kwartiertje en niet over een weg met al te veel bobbels

18. imhvanboxtel

25 jun 2008
    24
    0
    0
    Met extreme kou is het voor de kleintjes lekker om thermo ondergoed aan te hebben, o.a. bij de Hema te koop.
    wij hebben dit ook voor onze zoon gekocht toen wij op wintersport gingen.

Deel Deze Pagina