Sanne loopt al een hele tijd aan onze hand/vinger. Sinds afgelopen vrijdag loopt ze los , wanneer kan ik haar schoentjes kopen van bv Elefants? Ze loopt natuurlijk niet de hele dag, ze kruipt ook nog veel. Ze loopt een aantal meter achter elkaar. Kan ik vanaf nu ongeveer 6 weken rekenen of moet ik wachten totdat ze helemaal zelfstandig loopt en dus niet meer aan onze vinger?
Advies is om ze zolang en zoveel mogelijk zonder schoenen te laten lopen, dus binnen lekker op sokken of blote voeten. Als dat buiten ook gaat, dan buiten ook, (bijvoorbeeld op het gras in de tuin), maar als je naar de winkel gaat, is dat niet echt handig meer natuurlijk. Maar ik geloof dat dan wel het advies blijft om nog 6 weken te wachten en tot die tijd met leren slofjes te doen...
Hoi Ik heb schoentjes gekocht voor buiten, zoieso vind ik dat wat veiliger voor glas etc. Er ligt zoveel scherpe rommel op straat dat ik die leren slofjes niet goed vind. Wel heerlijk voor binnen. Ook al loopt diana nu een week pas echt los. Moet er niet aan denken dat er iets scherps of wat in haar voetje komt. Succes
Toen wij schoentjes gingen kopen werd er gevraagd of hij al wel twee maanden goed zelfstandig liep. Anders raadden zij schoenen nog af. Je hebt wel tussenschoentjes, van onder andere shoesme. Die hebben een 'halve' zool, met wel grip en minder slijtage (gok ik) als je buiten gaat lopen. Ik heb ze zelf niet nodig gehad, dus zeker weten doe ik het niet van die Shoesme.
toen mijn zoontje 2 weken los liep, hebben we elefanten gekocht. alleen voor buiten, binnen op sokken of blote voeten. ik vind het beter als slofjes, die waren hier na een uur in de tuin lopen al kapot.
Eva heeft eerst Shoesme schoentjes gehad. Met net 1 jaar zette ze haar eerste stapjes los, een paar weken later liep ze kleine stukjes los, maar met bijna 14 maanden liep ze pas echt helemaal (altijd) los. Toen hebben we 5 weken later 'echte' schoenen gekocht. Denk er ook aan dat schoenen snel slijten als ze ook nog veel kruipen, dat is echt zonde! Eva kruipt nu heel soms voor de lol, maar dan zeg ik altijd maar snel dat ze weer moet gaan staan .
Hier ook toen Dax een week of 5 liep. Ik wil je wel aanraden om zeker de eerste keer naar een schoenenspeciaalzaak te gaan waar ze de voeten fatsoenlijk meten. Dat is dus niet alleen de lengte meten, maar zeker ook de breedte! Dax blijkt dus hele brede voeten te hebben. Breedtemaat 5,5 (gaat tot 6). In de meeste zaken verkopen ze niet eens breedtematen wat tot gevolg heeft dat 60% van de kinderen in NL met niet goed passende schoenen loopt.
hoi een stomme vraag, ik weet het. maar welke schoenenspeciaalzaak raad je dan aan. Ik wil niet dat Andro op "foute"schoenen gaat lopen namelijk. ik vind zijn voet ook red. breed. groetjes bianca
Stomme vragen bestaan niet! Je kunt kijken op www.pasmerk.nl en dan bij winkels voor winkels bij je in de buurt.