Hallo, Ik wil binnenkort klei gaan kopen voor ons zoontje. Hij is nu 2½ jaar oud. Welke klei is leuk en geschikt? En hoe doen jullie dat met verschillende kleuren klei? Komt dat niet helemaal doorelkaar, zodat je geen mooie 'echte' kleuren meer hebt? Groeten, Hanna
Ik heb voor mijn dochtertje klein van play doh, erg geschikt voor haar leeftijd, makkelijk kneedbaar en ze hebben ontzettend veel leuke kluertjes. Hier is het alleen idd zo dat alle kleuren door elkaar komen, en vraag me af of je dat wel echt tegen kan houden? Ik heb er iig geen last van en mijn dochter al helemaal niet, die vind het geweldig om meerdere kleuren door elkaar te gebruiken
Ik heb nu toevallig Play Doh staan, de echte zeg maar. Ik geef Jelle gewoon een klein beetje (ongeveer 1/4de van het potje) van 2 of 3 kleuren en daar mag hij dan mee kleien. Hij mag ermee doen wat hij wil en ja, dan gaat het idd door elkaar. Maar dat vind ik nog niet zo'n drama, eigenlijk. En doordat je steeds een klein beetje van elke kleur geeft, kun je nog best lang doen met die potjes. En ondanks dat het toch goede klei is, droogt hij wel snel uit, na 2x kleien is de klei al zo hard dat hij er eigenlijk niet veel meer mee kan. Ik heb zo'n voordeel pak met 6 kleuren klei, dus hij kan nog even vooruit. Hij mag ook lang niet iedere dag kleien, want het is altijd 1 grote puinhoop na het kleien... Al die kleine kruimeltjes op de grond...
De klei van Hema is best prima. En de kleuren gaan inderdaad door elkaar. Maar dat maakt toch niks uit? Kinderen vinden dat geen probleem hoor. En op zijn tijd gewoon wat nieuw kopen.
Hier ook klein van playdoh en bevalt prima, ze heeft het gekregen met haar verjaardag in februari en het is nu nog zacht. Maar ik bewaar de bakjes ook nog in een doos dus ws scheelt dat tegen het uitdrogen. Ze vindt het super leuk en speelt er heel vaak mee!
wij hebben goedkope setjes van de speelgoedwinkel. Met zo'n persje erbij. Die persjes zijn echter niet zo sterk (zeker volwassenen slopen hem makkelijk hebben we gemerkt lol) waardoor we al 2 nieuwe setjes hebben gekocht (a 5 euro ofzo) inclusief klei! Dus tig potjes klei hier. Wij geven onze dame vanaf het begin af aan altijd maar 1 kleurtje. Als die uitgedroogd is, dan komt er weer een nieuw potje. Ze bakt koekjes, ijsjes, maakt slangen, knipt de klei (met het schaartje wat er bij zat) en maakt balletjes en speelt natuurlijk met de pers. Erg leuk alleen een zooi inderdaad...
Hier ook Play Doh en alles gaat door elkaar, maar naar 4 x is de boel toch droog en dan kopen we een goedkoper setje van de Zeeman en die vind ze ook prima dus. Als het droog wordt kan je het wel weer een beetje kneedbaar maken met een beetje water maar na een tijdje moet je het toch weggooien. Charlie
Jelle vind de Fun Factory erg leuk. (is ook het enige dat hij heeft) maar hij "kookt" er hele maaltijden mee... Deze: klik.
Misschien ben ik een enorme tuttebel, maar ik geef altijd maar één kleur tegelijk aan m'n zoontje. Hij heeft daar nog nooit een punt van gemaakt, het boeit hem blijkbaar niet zolang hij die kleur maar mag kiezen. We hebben die Fun Factory van hierboven ook, valt erg in de smaak. En een hele letterset (kun je letters en cijfers mee uitdrukken uit klei), met rollertje en schaartje erbij, en veel kleine potjes klei. Die klei hebben we overigens al 1,5 jaar of zo, en het is echt nog niet droog. Kwestie van er na het spelen weer een mooie bal van kneden en in het potje doen met het deksel er echt goed weer op. Ik heb er zelfs nog bijna nooit water bij hoeven doen.
hier ook Hema-klei. Blijft best goed, ik berg de kleuren apart op in een plastic zakje, ze zijn nog aardig gescheiden, en tegen de tijd dat het door elkaar zit kopen we weer nieuw (vandaar dus niet de dure soort!)
Ik zit ook vol verbazing te lezen dat mensen na een keer of 4 al de klei droog hebben! Hier ook al zeker ruim een jaar in bezit van hetzelfde emmertje verf. 4 kleuren alle vier apart verpakt in een plasticje en die gaan na gebruik keurig terug in dat plasticje in het emmertje dat vervolgens ook goed afgesloten word. Zo heb je er dus lang plezier van, althans dat is onze ervaring
Trouwens zoiets als die funfactory is ook wel goedkoper verkrijgbaar, zonder dat er batterijen voor nodig zijn ook nog
Nou mensen, ik heb gisteren een leuke aanbieding (4 euro!) klein bij de Bart Smit gekocht. Van Art Kids. Zaten wat vormpjes bij en een kleimachienetje (niet erg groot), maar lijkt wel erg leuk. En als de klei nou niks is, koop ik later wel duurderde klei, maar dan heb ik de vormpjes iig. binnen!
wij hebben voortaan klei van play doh. pakt niet aan de tafels zo als veel andere merken en stinkt ook niet zo sterk als veel andere soorten. Moet zeggen dat ik hier klie heb liggen van september 2010 en sinterklaas wat echt nog prima in orde is. helemaal nietuitgedroogt ofzo. Als je een beetje de dagaanbiedingen in de gaten houdt hoeft het ook niet duur te zijn wij hebben 3 complete setjes gekocht als jungle en ijscomaker (hadden ook kapperset maar was zo stuk helaas) en verder wa tlosse dingen zoals rollertje, vormpjes schaar en ga maar door. nu koop ik af en toe een nieuwe rits klei en het gaat jaren mee. Mijn kids mogen 1 potje tegelijk openen zodat er niet gemengt wordt. soms gebeurd dit toch en ja dan maak ik er ook geen punt van tis tenslotte hun klei
vormpjes enzo heb je zeer goedkoop bij action. vaak met rotklei erbij maar goed je betaald nog geen euro voor rollertje, schaartje en vormpjes dat je die klei naar 1x spelen wel weg kan gooien
Daar moest ik ook aan denken toen ik het las. Zelf ook de wat duurdere klei en dat is al zeker 1.5 jaar goed in de kast. Ze heeft er al regelmatig mee gekleid.
Die van mijn linkje is niet zo sjiek hoor... Gewoon met de hand de hendel naar beneden duwen... Ik vind idd ook dat de play doh relatief snel uitdroogt. Niet zo erg dat je er niet meer mee kunt spelen, maar hij word dat wat taai en is niet meer zo makkelijk te kneden. En in de fun factory kan de klei dan niet meer want dat ding is niet superstevig gemaakt voor dat geld. (dat lijkt altijd wel zo te zijn met die "merk" spullen)
Wij hebben de klei-set van de Action. Allemaal verschillende kleuren en vormpjes erbij. De klei gaat al heel lang mee en kost nog geen 2 euro. Ik snap niet zo goed dat bij anderen de klei zo snel uit droogt. Ik heb in een half jaar tijd 1 kleur weg gedaan omdat het hard geworden was. De klei is trouwens ook goed te mengen (we maken bijv. vlinders met twee verschillende kleuren kleivleugels) en dit is na afloop weer prima uit elkaar te halen.
Hmm wij hebben de spaghettifabriek.. maar die is stevig genoeg hoor ook hebben wij de klei naar anderhalf jaar weggegooid. niet omdat hij uitgedroogd was... (kwestie van opruimen als je klaar bent met spelen en in de bijbehorende "emmertjes" stoppen) maar omdat iemand er mee had zitten spelen in het gras (grrrr) daarna goedkopere klei gekregen.. heel erg leuk met van die mr-potato-head armpjes/beentjes/kleertjes erbij zegmaar maar damned wat stinkt dat spul zeg en ik probeer het beetje uit elkaar te houden de kleuren.. maar ze wordt steeds groter en ze wil natuurlijk niet altijd met maar 1 kleurtje spelen. zo hebben we nu een balletje met blauw/wit en een balletje rood/groen bij de overige kleurtjes overigens vind ik playdoh niet superduur.. ik had iets veel duurders in gedachten toen ik het voor het eerst uitzocht. wel vind ik het nuttig om het in de aanbieding te kopen want er is bij bart smit om de haverklap een playdoh aanbieding.. en al die setjes zijn evenleuk wat dat betreft. @mol: tja playdoh plakt wat meer dan goedkopere klei.. dat kun je soms wel uit elkaar halen maar zeker kleine stukjes is vaak onbegonnen werk hetlaas.