Wanneer hoofdkussen in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjanienu1, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik vroeg me eigenlijk af vanaf wanneer jullie een hoofdkussen in bed gingen gebruiken.
    Heb een beetje zitten Googlen en las dat het vanaf 2 jaar mag. Mijn vriend vind dat nog onzin, hij wilt dat pas doen als Ryan er zelf om vraagt. Maar ik denk dan, dat ligt toch veel lekkerder met een kussen!
    Sliep jullie kindje ook beter met een kussen of maakte dat niets uit?

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik wacht tot hij er zelf behoefte aan krijgt. ik gok dat dat nog ff duurt want het is een buikslaper. ik zou het nu veel te eng vinden als hij zijn gezichtje erin legt. het zou dan sowieso zo ademend kinderkussentje worden.hij is trouwens ook net 2 nu.

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vanaf ong 20 maanden een hoofdkussen. geen kinderkussen, maar een gewone, dunne zachte hoofdkussen.

Vanwege zijn oorproblemen staat zijn bedje ongeveer rechtop inmiddels, die kunnen we niet meer kantelen. En nog had mijn zoontje last van druk in zijn oren. Dus kreeg hij een kussen, en hij vindt het heerlijk.

Bij mijn dochters wacht ik gewoon totdat ze het zelf aangeven, of totdat ze overstappen naar een groter bed

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Zoon hier heeft nog steeds geen kussen. Ik vraag hem wel eens of hij er een wil maar hij vindt het prima zo. Hij wordt in trouwens 4 in oktober.
    Dochter is bijna 2 maar bij haar wacht ik ook tot ze er zelf om vraagt of als ik merk dat ze niet lekker meer slaapt zo.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier gebruikt Lucas zijn knuffel als kussen, dat doet ie inmiddels een klein jaartje. Zolang hij dat blijft doen, geef ik hem nog geen kussen, tenzij hij erom vraagt. Ik heb zelf ook jarenlang zonder kussen geslapen, sommigen vinden het juist fijner zonder kussen!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben er eentje gegeven toen ons jochie net 2 was. Hij sliep al een poosje op een knuffel. Maar zocht toch soms naar een goed plekje. Met ons kussen sliep hij ook heerlijk, maar dat was wel hoog. Nu een peuterkussen van de hema. Die zijn echt dun, dus niet direct zo'n verhoging.

7. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    Jill had een klein sierkussentje in bed liggen in de vorm van een hartje. opeens zag ik dat ze er snachts op ging liggen met haar hoofd. nu heeft ze sinds een paar weken een kussen. ze ligt nog wel helemaal onderaan het randje ;)

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn dochter heeft sinds een maand een kinderkussen van de hema, ze vind het heeeeerlijk!

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Een paar maanden geleden vroeg mn dochter er ineens om, ze was toen ruim 3jr. Maar al tijdens de eerste nacht had ze 'm snachts uit dr bed gehaald omdat t niet lekker lag. Avond2 wilde ze 'm weer in bed en smorgens lag ie weer op de grond. En zo ging t een paar dagen door. Nu ligt t kussen dus gewoon in de kast en wacht ik wel tot ze er weer om vraagt ;)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Toen Justin naar een halfhoogslaper ging, hadden we er een kussen bij gekocht. maar hij lag er iedere x naast, óp zijn beer.. dus kussen weggehaald en meneer slaapt meestal nog op zijn beer.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter (nu 2jaar en 4 maanden) heeft sinds 1 maand een kussen. Ze ging telkens op d'r knuffels liggen dus leek er wel aan toe te zijn. Ze vindt het heerlijk en wil nu niet meer zonder.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een jongetje van bijna 3 en geen hoofdkussen. Hij taalt er niet naar dus we laten het lekker zo.

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    We hebben voor Aaron al een tijdje een kussen van de Hema. Hij gebruikte zijn knuffel telkens als kussen dus toen hebben we een echt kussen voor hem gekocht.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft een echt kussen vanaf zijn grote bed. Dat was met 20 maanden. Daarvoor lag hij al een poos op zijn knuffels. Nu heeft ie zo'n dun peuterkussen. Hij heeft nog een sierkussentje in zijn bed en dat legt ie zelf ook elke keer onder zijn hoofd als hij gaat slapen, om het halverwege de nacht weg te duwen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft hier even een peuterkussen gehad, die wilde idd zelf een kussen, want dat hadden wij ook.
    Heeft even geduurd en toen gooide ze die er zelf weer uit, ze slaapt blijkbaar toch lekkerder zonder kussen :)

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik had een kussen gekocht voor mijn zoon van 2,5 maar hij kreeg het veel te warm met dat ding onder zijn hoofd. Dus weer weggehaald en hij slaapt prima zonder!

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    hier ook kinderkussen van de hema, elke avond gaat ie netjes aan de zijkant van haar bed :) ze slaapt geweldig zonder maar 's ochtends wordt ie altijd mee gesleept naar ons bed want dan moet ze er wel op liggen hahaha

Deel Deze Pagina