maart uitgerkend, wat voor jasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Esma79, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik ben in maart uitgerekend en vind het moeilijk om een
    jasje te kopen. tegenwoordig hangen in de winkels dikke
    baby-jasjes, maar dat vind ik weer te warm voor de
    kleine. Heeft iemand enig idee wat voor een jasje of waar
    je dit kan kopen?

groetjes manon

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou persoonlijk geen jasje kopen, omdat dat (volgens mij) voor die hele kleintjes echt niet lekker zit. En het aan-en-uitdoen is ook een heel gedoe.
    Wij hebben voor Milan een paar, wat dikkere, vestjes gekocht. En als het dan nog te koud was, gewoon een extra dekentje of omslagdoek gebruikt.

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik zou ook geen jasje kopen. In ieder geval niet iets heel diks met een rits, want die zit zo zielig tegen hun keel/kin te prikken.
    Ik heb hier maar 1 winterjasje, verder lekker vestjes. Hij ligt toch lekker beschermd in de voetenzak van de maxicosi of onder een deken in de wandelwagen als we buiten zijn.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Je kan beter een lekkere warme wrapper (bijv van Lodger) ofzo kopen, dan ligt jouw kleine in de maxi-cosi of wandelwagen heerlijk warm en heb je geen last met het lastige aan- en uitkleden.En je doet er nog lang mee ook!

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    een vestje is handig. verder gebruik je ws toch een dekentje of voetenzak oid. kan je het zo warm of koud maken als nodig.

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had ook vestjes ipv jasjes en mijn zoontje werd in feb geboren en het was toen al best warm.
    Als het wat kouder weer is kun je ipv een shirt een truitje eronder doen of een wat dikker vestje aan doen (ik had wel 5 verschillende van dun tot dik en zo was het leuk en vrolijk afwisselen)

7. vlokje

vlokje Lid

21 dec 2008
    58
    0
    0
    Ik ben 3 april uitgerekend en heb een jasje bij Wibra gekocht.
    Het is een heel zacht vlies jasje gevoerd met zachte katoen en een beetje gewatteerd met een punt cappicion (hoe schrijf je dat in helemelsnaam?) en het heeft drukkertjes als sluiting, ik heb hem in maat 62 genomen (8 euro).
    En verder heb ik bij Prenatal een wikkeldoel gekocht voor in de maxi-cosi ook van vlies. (10 euro)
    Die wikkeldekens van Lodger zijn hartstikke duur en ze zijn snel te warm als je kindje in het voorjaar wordt geboren dus heb je er niet zo lang plezier van, als je kindje midden in de winter wordt geboren is dat een ander verhaal.
    Ik zag ook soortgelijke jasjes bij Zeeman hangen.
    Zo moeilijk is het niet om een jasje aan te trekken, je legt het open op tafel of in de maxi-cosi of wagen en legt de baby erop en steekt de armpjes door de mouwtjes.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik had ook geen jasje. Hij had of een vestje aan (wel zonder muts want dat slaapt niet lekker) en in de maxi-cosi zat hij in zo'n zak.

9. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Mijn kleintje is in februari uitgerekend en ik heb een wollen vestje met knoopjes genomen. Ik heb verder ook een Lodger Wrapper en ik denk dat ik die lekker vaak ga gebruiken. iets met een rits lijkt me ook niet fijn voor zo'n kleintje, zeker niet als ze hun hoofdje nog niet zelf rechtop kunnen houden, dan zitten ze continu tegen die rits aan in de maxicosi.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Gewoon een vestje, ik had er 1 van Noppies.
    Ik had ook een zacht babyjasje van Nijntje, die hebben we veel aangehad met die kou.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hadden voor ons meisje een ? Help eens, een jas, maar dan zonder mouwen. Zeg maar een soort kleed wat je over je hoofd doet. Snap je?
    Van Winnie de Pooh bij C&A gekocht en zo dik als een vestje. Makkelijk aan en uit te trekken, maar toch warm

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    poncho?

13. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Dankjewel. Ik kon er niet op komen. Dan maar uitleggen.

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Kijk even op www.lieflifestyle.nl en dan bij webwinkel. Hier staan ook zomerjasjes bij die ik wel erg leuk vind...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier eind september bevallen en wij hebben het de eerste winter alleen met vestjes gedaan. Gewoon een vestje en dan onder de dekentjes lagen ze prima en lekker warm. Hier hebben ze ook pas afgelopen winter het eerste jasje gekregen. Tot voor die tijd altijd vestjes gedaan! Vind ik toch wat makkelijker, zeker bij die kleintjes. Jasjes vind ik toch wat dikker en meer proppen enzo en dan liggen ze niet meer zo lekker ;)!

16. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ik had voor mijn meisje een jasje met drukknoopjes, een btje een gevoerd jasje van winnie the pooh.
    nu hangen in de winkels al de lente jasjes die iets minder dik zijn dan de winter jasjes.
    maar een baby moet je niet te dun aankleden hoor, vooral in het begin kunnen ze nog niet zelf hun lichaams temperatuur op peil houden,
    vergeet daarom ook het mutsje niet!

Deel Deze Pagina