Draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anouk1982, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk1982

Anouk1982 Lid

26 jan 2009
    11
    0
    0
    Ik heb al zoveel dingen gekocht voor de baby, maar soms twijfel ik wel of ik het wel echt nodig ga hebben hoor. Nouja, we zien wel.

Een vriendin van me heeft haar kindje in een draagdoek gedragen en ze zegt dat dat heel fijn was en dat ik dat ook maar moet proberen. Ik mag er dan van haar een kiezen als kraamcadeau. Op zich lijkt het me wel lekker om m'n kindje zo dichtbij te hebben. En het schijnt dat je nog dingen kan doen ook, met de baby in de doek. De was opvouwen ofzo, of boodschappen doen of stofzuigen. Dat lijkt me ook wel handig.

Hebben jullie -als je al een kindje hebt- een draagdoek gebruikt?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb 'm gebruikt! Vooral omdat ik er ook een peuter bij had lopen, was het wel handig. Nu was hij ook wat huileriger en sliep lekker makkelijk in de zak. Ondertussen koken (theedoek over zijn hoofd tegen spetters) en zo. Toch is het niet altijd praktisch, vooral als ze wat groter zijn. Mijn zoon heeft dus nooit in de komma-houding gelegen. Ach, ieder was. Maar goed, ik ben enthousiast!

3. Anouk1982

Anouk1982 Lid

26 jan 2009
    11
    0
    0
    De site waar ik van die vriendin mag kiezen biedt er ook een consult bij aan.
    Is dat handig denk je? Dan leren ze je hoe je een draagdoek gebruikt enzo.
    Of kom je daar zelf ook wel uit? Het lijkt me best moeilijk in het begin.
    Zij heeft trouwens haar dochter gedragen tot ze ruim twee jaar was. Op de rug zat ze toen.

4. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik heb er voor onze baby wel eentje aangeschaft (tweedehands) omdat ik mijn oppaskindje ook regelmatig in de draagdoek heb gehad en dat is me heel goed bevallen. Dus ik hoop dat ons kindje het net zo fijn gaat vinden :)

5. Anouk1982

Anouk1982 Lid

26 jan 2009
    11
    0
    0
    Op deze site mag ik een doek uitkiezen, maar ze hebben twee soorten.
    Welk merk denken jullie dat ik het best kan nemen? Die girosoldoeken zijn wel mooi; allemaal kleurtjes, maar van die andere zeggen ze op de babybij site dat die heel stevig zijn.

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Hallo, ik ben nog zwanger, dus heb (nog) geen ervaring ermee, maar heb op aanraden van een paar vriendinnen vast wél een draagdoek aangeschaft. Mijne komt van www.draagdoek.nl en is van stevige tricot gemaakt. Hij is mooi, en makkelijk te knopen. Er zit een folder met instructie bij, maar ik had het al van mijn nichtje geleerd.

De doeken op de site die jij doorgaf ken ik niet. Ik had goede verhalen over draagdoek.nl gehoord, en heb daarom zo een besteld. De levering en antwoord op vragen die ik had gingen supersnel en netjes. Tot nu toe niets anders dan positief dus!

7. Anouk1982

Anouk1982 Lid

26 jan 2009
    11
    0
    0
    Maar in die draagdoek.nl doeken zit toch rek? Ik heb gehoord dat je beter een doek kan hebben die niet rekt als je kind wat zwaarder wordt. Dat scheint lekkerder te zitten. Die doeken van Babybij die rekken niet. Dus ik denk dat dat wel fijn is. Ik heb in elk geval al wel geprobeerd er 1 te winnen daar hihi. :D Ze maken dat maandag bekend. Maar ik win toch nooit wat.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    klopt, de tricot doek rekt wat mee. ik ben niet van plan een kleuter nog te gaan dragen; het gaat mij meer om het eerste half jaar.
    ik vind die geweven doeken vaak hard, en snijden in je eigen lijf, dus onplezierig. deze tricot (maar wel een heel dikke, mooie kwaliteit. geen t-shirten stof ofzo!) vind ik veel plezieriger zitten.
    er zit bij mij trouwens een stuk stof in aan de voorkant wat niet rekbaar is (gewone katoen).
    van mijn vriendinnen begreep ik ook dat doorhangen van de doek eigenlijk niet gebeurt bij het dragen van een kleine baby.

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik heb ook een draagdoek van draagdoek.nl en ik ga hem zeker weer gebruiken.
    Mijn zoontje vond het wel fijn om in te liggen maar niet te lang want hij wilde kunnen bewegen.
    Maar nu bij de tweede lijkt het me erg handig want je kunt toch nog een boel doen en je baby is lekker bij je.

10. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik heb een gewone tricot slen, een wikkeldoek doek dus en ben daar heel tevreden over. Mijn zoontje heb ik erin gedragen tot zijn 14 maanden, ongeveer 10kg woog hij toen. nergens last van gehad . In tegenstelling met wat je hier in andere draadjes leest, een draagdoek die je correct knoopt is heel ergonomisch voor jezelf en je kind. Ik heb zelf BI en een hernia, een rug van een oud vrouwtje van 80 en ik heb nooit last gehad van mijn doek, ik lipe er gemiddeld 3 u per dag meer rond. ;)

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    die verhalen hoor ik meer. ik heb zelf drie hernia-operaties gehad, maar als je een goede houding en goed werkend spiercorset hebt van jezelf, dan kun je ook met een kindje heel goed lopen!

ik heb laatst een beetje geoefend met die doek (met een knuffel erin, haha!) en dat voelde heel stevig. omdat je het gewicht verdeelt over je rug en beide schouders/bovenarmen valt de druk erg mee.

ik moet het natuurlijk nog gaan ervaren, maar verwacht met mijn prutrug eigenlijk weinig problemen door die doek!

12. Anouk1982

Anouk1982 Lid

26 jan 2009
    11
    0
    0
    Ik heb bij Babybij een hele mooie paarse girosol gekozen! Die krijg ik dus cadeau en zelf heb ik er zo'n draagconsult bij genomen. Maar die ga ik pas doen als de baby er is hoor.
    Ik hoop dat de doek er snel is. Dan kan ik ook vast proberen met een beer ofzo.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
  14. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier ook de tricot slen van bovenstaand merk.

Een tip voor toekomstige moeders die een doek willen gebruiken, zeker een slen, al dan niet van rekbare stof. Zo'n doek is erg lang en schrikt soms af, de eerste keren knopen is niet altijd simpel :) , ik heb ook even staan worstelen met mijn doek :) , maar echt na een keer of tien knopen heb je het perfet onder de knie en weet je wat voor jezelf en je kindje een goede houding is.

15. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb de Tricot Slen gehad en vond het echt waardeloos! Mijn zoontje vond het ook helemaal niets in dat ding dus maar snel weer verkocht.

Deel Deze Pagina