Teen hond misschien stuk. Vrij nemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sascha81, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames.

Mijn hond is gister heel hard tegen mij aan geknald. Ik stond op zijn poot. Even piepen maar niks aan de hand. Heel de dag beetje vreemd. Hij was veel rustiger. Komen wij er gisteravond achter dat zijn duim teen helemaal na achteren staat. Dus de nagel.

Nu bel ik net na mijn werk. Krijg een andere leiding gevende aan de tel. Die je liever niet aan de telefoon krijgt. (Minder begripvol) Zij doet moeilijk. Ik ben eerlijk zeg. Neem mijn plb uren op. Meld mij niet ziek.

Wat moet ik doen. Was best geirriteerd en heb gezegd dat ik straks terug bel na mijn eigen leiding gevende.

Kunnen ze mij verplichten om te komen?.
    Hij kan niet de hele dag hier alleen zijn en pijn hebben.

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik vraag me eigenlijk als eerste af waarom je niet gisteravond nog bij de dierenarts bent geweest?
    Dan was er gelijk onderzoek gedaan en had je hond nu al pijnstillers gehad.
    Kan maar zo dat er bij een flinke klap ook een teentje gebroken is.

Daarnaast denk ik dat je prima kan werken. Hij is niet ziek.
    Hij zal hoogstwaarschijnlijk gewoon de hele tijd liggen slapen.

Ik zou als werkgever ook nog amused zijn als je de hele dag vrij zou nemen omdat je hond een zere teen heeft o_O

Roos32, Mamaa6, Nescio en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou met jou hond naar de dierenarts gaan en laten controleren. Als het ernstig is kun je daarop inspelen, anders medicijnen toedienen en alsnog gaan werken. Maar ik zou jou hond niet laten wachten tot vanavond hij kan er tenslotte niets aan doen dat hij pijn heeft. Tip: geen paracetamol toedienen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Was je wel van plan om naar de dierenarts te gaan? Ik vind het echt heel raar om thuis te blijven omdat je hond pijn heeft, maar niet naar de dierenarts te gaan. Eigenlijk vind ik het sowieso een beetje raar om hiervoor de hele dag thuis te blijven... En wat iemand hierboven al vroeg, waarom gisteravond niet naar de dierenarts gegaan?

anica en Be Happy vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik zou de ochtend (of een paar uur) vrij nemen voor de dierenarts. Mocht het heel verschrikkelijk eraan toe gaan, zou ik 's middags thuis blijven. Maar alstie rustig medicijnen krijgt kan je prima naar je werk.

Maar ik snap inderdaad ook niet waarom je, als je zo bezorgd bent dat je thuis wil blijven, niet meteen naar de dierenarts gaat?
    Daar heeft je hond meer aan dan dat jij de hele dag naast 'm zit.

6. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Wat voor werk doe je? Werk je in de zorg?

Sascha81 vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.387
    17.327
    113
    Een paar uurtjes vrij voor de dierenarts, oke. Maar waarom gister niet meer als hij zo'n pijn heeft? (Geen idee hoe dat met weekend/avond/nacht zit).

Serieus een dag vrij om alleen maar naast de mand te zitten zou ik ook niet waarderen. Al vind ik het dan wel netjes dat je niet ziek meld maar uren opneemt

8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier mee eens

9. Kan er niet iemand anders even regelmatig bij de hond kijken of met hem naar de dierenarts?

PBL uren mogen ze geloof ik niet echt weigeren al vind ik het nu geen situatie om ze daarvoor in te zetten.

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik vraag me dan af of je er vannacht ook naast hebt gezeten? Ik kan me voorstellen dat je even vrij neemt om naar de dierenarts te gaan maar als leidinggevende zou ik niet blij zijn met je telefoontje.

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik neem aan dat je vrij wilt juist om naar de dierenarts te gaan. En ik snap dat je het gisteravond heb willen aankijken of die echt wat mankeert (ik ren ook niet om ieder dingetje naar de dierenarts).

Alleen snap ik wel dat je baas er niet blij mee is.. kan je niet gewoon gaan werken en op je werk voor smiddags een afspraak maken en dan smiddags eerder weg gaan?

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Of ie echt wat mankeer?! o_O
    Denk je dat afgescheurde nagel, een gebroken teen of een teen die uit de kom is spontaan weer heelt?

13. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Nee maar om zoiets uit te sluiten heb je toch een een foto nodig mocht die gebroken zijn.. als je iets verzwikt heb o.i.d. ren je toch ook niet naar de huisartsenpost maar bel je de volgende dag de dokter... ik bedoel meer dat ik snap dat ze niet gelijk naar een nachtdierenarts gaat maar wacht tot de volgende dag.

Sascha81 vindt dit leuk.
  14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Als ik je leidinggevende was geweest dan was ik hier ook niet blij mee geweest. Je hond kan best pijn hebben aan zijn teen maar wat heeft hij eraan als jij er de hele dag bij zit? Wordt het niet beter van hoor.

Wat je moet doen vraag je: je had gelijk om 8 uur de dierenarts moeten bellen, had je waarschijnlijk op tijd een afspraak gehad en dan wist je nu wat er aan de hand was. Dan kun je hem evt pijn medicatie geven en dan ga je werken. Probleem opgelost. Het kost je op die manier weinig uur + je leidinggevende hoeft zich niet in bochten te wringen om iemand te vinden die jouw werkzaamheden kan opvangen.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Tenzij je niet van plant bent om de hele dag over zijn teen te wrijven dan zou ik naar werk gaan en eventueel eerder weggaan om langs de dierenarts te gaan.

Marchella vindt dit leuk.
  16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het zijn jouw uren, dus die mag je toch gewoon opnemen?
    Als je hond een narcose oid moet ondergaan, dan moet je thuisblijven om hem in de gaten te houden.
    Als het een kneuzing is, heeft het waarschijnlijk weinig zin om thuis te blijven. Het is aan jou om dat in te schatten, niet aan je leidinggevende.

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ben wel benieuwd wat je nu gedaan hebt?

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier meerdere malen te maken gehad met een opgescheurde nagel bij de hond.
    De nagel valt er vanzelf af en er groeit weer een nieuwe aan. Wel even in de gaten houden dat er geen infectie bij komt.
    Ik lees verder nergens klachten die een indicatie geven dat je hond pijn heeft en zolang er geen sprake is van een infectie zou ik persoonlijk nog niet zo 1,2,3 naar de dierenarts gaan.

Verder zou ik als werkgever idd niet zo blij in met je afmelding om deze reden.

19. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    *na= naar.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Uhm.. Ja een afgescheurde nagel en gebroken teen geneest echt wel uit zichzelf..

Deel Deze Pagina