Namen associëren "nieuwe" kennissen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oké hele vreemde topictitel, maar wist niet hoe het anders genoemd kon worden.

Stel je leert nieuwe mensen kennen, je stelt je netjes voor... En dan besef je hmm die naam ken ik.
    Een oudvriendin waar je knallende ruzie mee hebt, een one(two-three-four-...)nightstand, een ex, je oude juf, verzin het.

Ik vind het toch lastig dat die vriendelijke vrouw verderop dezelfde naam heeft als die heks van een vroegere buurvouw en die vriendelijke vader op het schoolplein dezelfde naam als mijn scharrel van toentertijd...
    Ben ik nou gek? :)

(Ik bedoel dus wel mensen waar je t.z.t. meer contact mee krijgt.
    Niet alleen hoi, doei, dag)

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als die persoon verder oke is heb ik daar geen last van. In die zin is iedereen een uniek persoon voor mij. Maar van bepaalde namen ken ik echt alleen maar vervelende/gestoorde mensen. Dat vind ik dan zo gek.

3. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Ooooh zo... nee met namen heb ik dat niet echt. De meeste namen komen sowieso wel vaker voorbij.

Wat wel awkward is, is dat je op je werk de kids opvangt van een vader waar je oooooooit mee gezoend hebt. Gelukkig alleen dat. Zo leuk bij de intake/kennismaking...

Waxinelichtjes, HooyoShimbir en Yeuu vinden dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had vroeger (heel kort) een oppas die echt vreselijk was, ze lag op de bank, schold op ons en maakte zomaar post open van mijn ouders. Niet lang na haar ontslag stelde een oom van me zijn vriendin voor met diezelfde naam, gelukkig niet dezelfde vrouw ;) Vrij specifieke naam ook, ik heb verder nooit iemand ontmoet met diezelfde naam. Maar die oppas hadden we misschien 2 weken, mijn oom is nu al zeker 15 jaar getrouwd met haar naamgenoot... en nog steeds heb ik die enorm sterke associatie!

Yeuu vindt dit leuk.
  5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Op mijn eerste vaste baan zat een vrouw op kantoor, kon haar echt niet uitstaan. Roddelkoningin was het ook nog. Later kreeg mijn nichtje die naam. Ik moest er wel even aan wennen want ik had altijd nare gedachtes bij die naam. Gelukkig is mijn nichtje een heel lief meisje en heb ik die vrouw al jaren niet meer gezien. Ik heb dus tegenwoordig wel een positieve associatie bij die naam.

Yeuu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina