We vliegen binnenkort met transavia naar Portugal en hebben een pakketreis bij Jiba geboekt. Je mag dan maximaal 5 kg handbagage pp meenemen. Voor kinderen onder de 2 mag je 10kg ruimbagage meenemen wat je over je eigen koffers moet verdelen en het gewicht van de buggy (7kg) moet je hier vanaf halen. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of ik voor mijn zoontje van 1 handbagage mee mag nemen of niet. Aangezien de cameratas met spiegelreflexcamera al 1 stuk handbagage is en we voor onderweg toch ook nog wel een en ander ter afleiding, reserve kleding en eten mee willen nemen zou het fijn zijn als we voor hem een eigen tasje kunnen maken. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb al eens gemaild naar transavia maar nooit antwoord gehad en gebeld, maar werd niet echt vriendelijk te woord gestaan en schoot er niets mee op.
Natuurlijk mag dat wel, de regels voor handbagage zijn niet zo streng. Het gaat erom dat alles in het vliegtuig past, nou zo'n kinderrugzakje neemt amper ruimte in. De dingen die je onderweg nodig hebt gewoon meenemen hoor.
Dat mag zeker hoor! Wij nemen altijd 1 grote rolkoffer (uiteraard binnen toegestane maat) mee voor onze dochter die nog nooit een eigen stoel heeft gehad. KLM, Arke, Transavia en easyjet hebben er nooit een probleem van gemaakt.
Ik verdeelde mijn dochters kleding e.d. gewoon over onze twee koffers en nam de luiertas mee aan boord met alle spulletjes erin voor de reis. Deze zat altijd prop vol en vaak werd er niet eens naar gekeken omdat hij aan de buggy hing.
Wij vliegen volgende week ook met transavia, naar gran canaria, geboekt bij neckermann. Met ons zoontje van 15 maanden. En probeer het ook net uit te zoeken, maar is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Als je op de site van transavia kijkt bij bagage/ handbagage staat daar dat je pp 1stuk handbagage mee mag nemen van 10kg. Maar ik dacht ook altijd dat het 5 kg was. Als het idd 10 kg is, dan moet het wel lukken met die bagage. Ohjah, en wie weet of je gewoon 20kg mag meenemen of dat je bagage moet boeken, en dus betalen?
Er gelden andere regels wanneer je een pakketreis boek of een los ticket. Bij transavia mag je bijvoorbeeld 10 kg handbagage mee als je een los ticket boekt, maar bij een pakketreis maar 5 kg. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het er maar op gokken en neem gewoon handbagage voor mijn zoontje mee.
Juist wel zijn ze streng sinds kort. Max 1 handbagage en daar valt ook je handtas onder. Voorheen mocht je nog je handtas naast een andere tas. Dat mag nu niet meer. Laptop, cameratassen, luiertas, handtas, etc. dit alles valt onder 1 handbagage. Mijn zus is vorige week met Transavia gevlogen naar Spanje. Ik stond met haar bij de incheckbalie en achter elkaar werden mensen gewezen op de 'nieuwe' regel en moesten mensen of de overtollige handbagage inchecken als gewone bagage of ze moesten het bij/in de andere handbagage stoppen maar dan mocht het weer niet te zwaar zijn. Anders werd er niet ingecheckt. TS: ik zou het gewoon proberen maar wel rekening houden dat je misschien het in een andere handbagage tas moet stoppen. Ik neem zelf meestal een grote tas mee waar ik de spullen van de kinderen in doe en mijn eigen spullen.
Ik ben 2 weken geleden naar de Canarische eilanden gevlogen met Transavia en vond ze juist super soepel! Wij mochten beide 20 kg meenemen en zoontje 10 kg incl buggy. Uiteindelijk zaten we op 57 kg maar dan hadden ze de buggy nog niet eens meegerekend! Dus eigenlijk 14 kg !! Te veel. En niemand die er iets over zei, op de terugweg ook niet. Handbagage had ik grote luiertas met alles voor kleine en ml grote tas voor ons met zware dingen als boeken etc. Ik vond ze heel aardig, ze hadden er best voor mogen rekenen. Daarnaast kregen we zowel heen als terugvlucht een stoel voor de kleine zonder dat we erom gevraagd hadden, ze hadden er al rekening mee gehouden bij het indelen. Complimenten!
wij zijn in april ook met transavia naar de canarische geweest en wij hadden ook ieders een rugzak handbagage die veel te veel wogen. als u koffer of rugzak binnen de afmetingen zit word ie niet eens gewogen op de handbagage zijn ze echt niet zo streng . de gewone bagage zijn ze iets strenger op toen bij ons toch wij hadden gelukkig tot op de gram juist de toegelaten gewicht bij maar voor en achterstaande mensen toen hebben wel moeten bijbetalen voor de overtollige kilootjes en dat kwam toch op een aardig bedrag per kilo uit weet niet meer juist hoeveel het was alvast een prettige reis
Toevallig heb ik hier onlangs een mail over gestuurd naar transavia omdat ik overal wat anders hoorde en ons reisbureau wist het ook niet zeker. Dit is wat ik als antwoord kreeg van transavia. In een standaard pakketreis gelden normaal gezien de volgende bagage regels: - passagiers van 2 jaar en ouder 20 kilo ruimbagage + 5 kilo handbagage Voor een baby opschoot heeft u de beschikking over 10 kilo vrije bagage die u kunt gebruiken voor 1 van de volgende drie keuze's: - extra koffer van maximaal 10 kilo meenemen voor de baby - kinderwagen van maximaal 10 kilo inchecken aan de check in balie - het meenemen van een paraplubuggy van maximaal 7 kilo tot aan de gate. Op het moment u bagage overhoud van de baby, kunt u deze niet gebruiken voor andere bagage. Daarnaast is het zo dat u qua eten en drinken mee kunt nemen wat u tijdens de reis nodig heeft voor de baby. U dient dit wel apart aan te bieden bij de douane. Een baby heeft zoals hierboven beschreven geen recht op handbagage.
Ik snap er niks meer van. Ik dacht dat ik 10 kilo mee mocht nemen voor mijn zoon en 1 buggy tot de gate.
Als je direct via transavia boekt is het voor een baby (tot 2 jaar) 10 kg ruimbagage. Mijn man en ik namen elk 20 kg bagage mee. Ik heb contact gehad met transavia. De kilo's tellen per boeking, en mogen verdeeld worden over meerdere stuks, wij konden dus 50 kg meenemen. Bij ons was dat twee koffers en een kinderwagen aan ruimbagage. Was in totaal 55 kg, werd niets over gezegd. Met handbagage zijn ze strenger. Ook kleine handtasjes tellen als 1 stuk handbagage (ik heb een levendige discussie hierover mogen volgen bij de check-in). Een apart tasje voor je baby zou ik dus niet riskeren. Maar ik heb nergens weegschalen zien staan voor de handbagage, volgens mij kijken ze alleen naar formaat. Mijn advies: neem 2 flinke tassen mee en stop deze lekker vol. Zorg ook voor contant geld, mocht je wel problemen krijgen dan kan je altijd in het vliegtuig nog broodjes en drinken kopen.
Wij vliegen ook met Transavia en dat is 10 kg bagage voor baby INCLUSIEF buggy. Dus opletten dat je niet teveel meeneemt, weet niet of ze altijd zo soepel zijn. Arke is trouwens wel 10 kg exclusief buggy.
Wij gaan zo vliegen en ik heb er rekening mee gehouden. Zo nog even de koffers op de weegschaal zetten. ruimbagage max 40 kilo en een buggy.
Transavia wordt steeds strenger dus leop met de gewichten. Een klein handtasje is handbagage, dus let o moet nog in je werkelijke handbagage passen, dus echt maar 1 stuks op aan boord