Heb vannacht geen oog dicht gedaan....de crisis slaat in alle hevigheid toe op dit moment. We hebben het 3 jaar lang kunnen redden, het ging zelfs heel goed met ons bedrijf. Vorig jaar een top jaar gehad! En we hebben het goed hoor! We wonen in een mooi huis, met mooie tuin, hebben een leuke auto voor de deur etc. Maar...aan al het mooie lijkt een einde te komen. Het werk is er niet meer. En zonder werk...geen inkomen. Het huis dat we voor onze toekomst hebben gekocht, de mooie tuin voor de kindjes... Mama die slechts 3 dagen buiten de deur werkt, kindjes die 2,5 dag bij opa en oma zijn...waarschijnlijk komt overal een einde aan. In het meest gunstigste geval, hoeven we "maar" 5 man te ontslaan en overleven we deze golf ook weer. In het allergunstigste geval raken we het bedrijfspand kwijt en zijn we weer een jaar verder. In het allerslechtste geval...pff! In het allerslechtste geval moeten er nu 5 man uit, na de bouwvak nog 5 en dan worden de overige personeelsleden te duur en kunnen we de deuren sluiten. Kan papa ook een baas gaan zoeken en zal mama de komende tijd 5 dagen moeten werken. En misschien moet er dan wel een "te koop" bod in de tuin! Alles waar we voor gewerkt hebben....de mogeljkheid dat daar aan het einde van het jaar niks meer voor over is...die kans is nu reeel!
Wat ontzettend zuur om alles waar je zo hard voor gewerkt hebt te zien afbrokkelen. Ik hoop dat het niet zo ver gaat komen als waar je zo voor vreest. Klotecrisis! Ik werk in de detailhandel en daar is het ook flink mis, de fratsen die wij nu uit de kast moeten halen om klanten tóch over te halen bij ons te kopen zijn niet leuk meer...Mensen houden nu eenmaal het geld in hun zakken..
Jeetje meid! Wat een zware periode voor jullie!!! Zeker als alles om je heen waar jullie tijd en energie in zit verdwijnt! Hopelijk geen doem scenario voor jullie.
Ja het is echt heel zuur! We hebben een bedrijfspand laten bouwen in 2005, juist bedoeld als investering in de toekomst. Als eigen vermogen. En juist dat pand lijkt ons nu mede de das om te doen. Maar goed, de financiele kant, daar komen we wel over heen. Maar wat het meest pijn doet... Toen we dit huis kochten, toen stonden we in de tuin en zagen we onze kinderen er al in spelen. En net nu de jongste ook begint te lopen en de afgelopen dagen de kinderen heerlijk in de tuin konden spelen....nu raken we dat straks allemaal kwijt. En het allermeeste wat pijn doet en waar ik echt van moet huilen is dat de kans reeel is dat ik van 3 dagen werken naar 5 moet. En dat doet echt pijn!
Ooooh wat rot zeg, jullie hebben toch een bedrijf in de bouwsector? Mijn man ook, en we hebben ook een zware periode achter de rug gehad. Gelukkig is er nu weer volop werk, maar 't kan binnen een paar maanden zo weer heel anders zijn. We houden ons hart vast. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!!
Ja idd ook in de bouw! En tot nu toe ging het ook heel goed. Maar de vooruitzichten zijn heel slecht. En om het er op aan te laten komen....Dus we moeten wel voorzorg maatregelen treffen. Er gaan in ieder geval ontslagen vallen...we moeten wat... Er zijn gewoon maatregelen nodig vanuit Den Haag...maar daar hebben ze veel te lang mee gewacht. Want het ene bedrijf naar het andere moet zijn deuren sluiten. Voel me gewoon net een klein kind die het liefst de hele dag wil roepen hoe oneerlijk dit is! Hoe krom alles geregeld is in Nederland...Maar ja daar komen we niet verder mee he.
Erg vervelend allemaal meis... 1 troost jullie zijn niet de enigste.. Maakt het niet minder erg hoor..
Kom op! Als je 5 dagen moet werken is toch tijdelijk? ik snap dat 't echt zuur is! Mijn vriend werkt in de bouw. Wel in loondienst maar goed, hij heeft 2 weken thuis gezeten, geen werk of hele kleine klusjes. Nou is er zo veel werk dat ze niet weten Hoe ze dat moete doen. Positief blijven ookal Zal dat heel moeilijk zijn. Hopen dat er binnekort weer een Hoop werk is voor jullie! 5 dagen werken is vervelend, maar als je zo je huis kan behouden is dat nog niet 't ergste Toch?? Heel veel Succes!
Wij hebben het ook zwaar, ook in de bouw/electro. Het eerste half jaar ging het helemaal niet lekker, maar nu ineens hebben we toch een hoop opdrachten voor na de bouwvak, hopelijk gaat het dus net goed. Veel sterkte, ontslagen zijn nooit fijn, zeker niet als je de gezinnen goed kent.
Pfff dat is geen fijn vooruit zicht... Ik hoop dat het zichzelf weer rechttrekt... Wij zijn bezig met e overname van een bedrijf, vind het erg spannend allemaal zeker nu met de crisis maar dit is gelukkig een bedrijf waar voornamelijk mensen komen met erg veel geld dus het is nu een erg gezond bedrijf maar toch wel spannend in deze tijden...
Ik zit ook in de bouwsector (prefab) en na een hele slappe periode hebben we het nu weer enorm druk. Ik hoop echt dat voor jullie het zelfde gaat gelden... Heel veel geluk, succes en wijsheid in de komende tijd!!!
Tis echt rot voor jullie, maar zo zijn er nog duizenden.. dus gelukkig/helaas ben je niet alleen. En zo erg is 5 dagen werken toch niet? Als je daarmee je huis kunt behouden, zou ik het wel weten. Natuurlijk is de luxe van vrije dagen leuk.. maar het is een luxe.. en die kun je veroorloven als je geld hebt. Echt veel keuze heb je niet in mijn ogen Toch veel succes!
jeetje wat rot!! En ik snap wel dat je tegen die 5 dagen opkijkt, niet eens voor jezelf waarschijnlijk maar voor je kindjes...
Dat we niet de enigsten zijn, dat weten we! Helaas gaan we er zelf voor zorgen dat er meer werklozen bij komen...we zijn al van 30 naar 20 naar 15 gegaan en nu weer 5 er uit... En de 3 dagen werken is inderdaad een luxe. Een luxe die we ons konden veroorloven. Het is inderdaad niet voor mezelf dat ik het erg vind, want voordat we kinderen hadden werke ik altijd 40 uur. Maar ik vind het zo erg voor de jongste. Het doet me echt pijn als ik er aan denk dat ik haar straks 40 uur moet onderbrengen. De oudste gaat dan al naar school, dus zij zal er weinig van merken... Het is gewoon niet de bedoeling geweest om fulltime te werken. Dat doet gewoon pijn aan mijn moeder-hart Natuurlijk, als het moet, dan moet het.
TS: ik wens jullie heel veel succes, sterkte en kracht toe! Krijg een brok ik mijn keel om je laatste alinea.. >>> ''Het is gewoon niet de bedoeling geweest om fulltime te werken. Dat doet gewoon pijn aan mijn moeder-hart Natuurlijk, als het moet, dan moet het.'' Knuffel!
Aaah dat is op zn zachtst gezegd balen en helemaal niet leuk! Ik kan goed begrijpen dat je het vervelend vind om weer meer te MOETEN gaan werken met 2 kindjes, ik hoop voor je dat het niet hoeft. Sterkte in deze financiele zware tijd voor jullie.
En weet je wat nog het ergste is van alles, dat dit "leed" allemaal mensenwerk is vanuit Den Haag!! Mensen die altijd kei hard gewerkt hebben en alles van de grond opgebouwd hebben raken alles kwijt..!! Lang leve Nederland!! Heel veel sterkte en succes voor jullie!
Ja hier ook, en ik ken genoeg mensen die dolgraag 5 dagen in de week zouden gaan werken als ze daarmee een mooi huis met grote tuin konden betalen. Het is niet leuk nee, maar het zat er al langer aan te komen dus misschien beurt het je op om te bedenken dat je in ieder geval tot nu 3 dagen per week hebt kunnen werken.