Wanneer de eerste spulletjes kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Esthers, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    :DIk kan niet wachten om de eerste dingetjes te gaan kopen.
    Dus ik ben wel benieuwd wanneer jullie waren of zijn begonnen met het kopen van de eerste spulletjes?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik heb toch echt pas dingen gekocht na de 12 weken. Maar toen gelijk al het kamertje haha. Na de 20 weken ben ik echt los gegaan met het gevolg dat ik nu eigenlijk alles al heb haha.
    Veel plezier met shoppen het is echt super leuk naar al die babywinkels te gaan

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb gewacht tot ik 14 weken zwanger was en heb toen de kinderkamer aangeschaft.Commode, ledikant en kledingkast. Vanaf 20 weken ben ik kleertjes gaan kopen, want toen wisten we wat t zou worden :)

vanaf 8 maanden had ik alles on overloed in huis en was ik klaar...Maar je bent nooit klaar met kleding kopen hahaha, elke x zie je iets en blijf je bijkopen.

heel veel succes en plezier meid, het is zo leuk t babyshoppen hihi :p

4. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas echt begonnen met dingen kopen rond 20 weken, toen wisten we ook dat het een jongen is. Het scheelt dat wij geen kamertje hoefden te kopen, daarvoor moet je vast al eerder zijn ivm levertijden.
    Nu ben ik met verlof en ben ik de laatste dingetjes nog aan het kopen.. ik ben achteraf wel blij dat ik alles een beetje gespreid gekocht heb ivm de financien. Misschien had ik met kleertjes nog iets langer moeten wachten want na 30 weken kreeg ik opeens van alle kanten 2e hands kleertjes cadeau met als resultaat dat ik nu wel érg veel mt 50/56 heb.. (en alvast een doos met maat 68 en een doos met mt 74 en zelfs nog een doos met grotere maten!...)

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

We hebben net een huisje gekocht en daar wordt straks grondig gerenoveerd. Zodra alle tussenwanden er staan wil ik het liefst meteen de kinderkamer in gaan richten, ookal ben ik nog niet eens zwanger ;)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Toen wij met 11 weken een prachtige echo hadden heb ik het eerste pakje gekocht :) en verder daarna steeds af en toe wat spulletjes, kinderwagen e.d. hebben we met 16 weken besteld.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

:)met 9 weken de kinderkamer
    :)met 13 weken de kinderwagen
    :)met 17 weken hadden we zogoed als alles al,
    verzorgingsspulletjes, kruiken beddengoed maxi cosi,
    kamertje was geverft en ingericht....

omdat we het geslacht wouden weten, hebben we niet al te veel kleertjes gekocht zodat we daarna echt gericht konden shoppen met kleertjes.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Afgelopen week een babytruitje gekocht (ja we zijn al ruig bezig :D). Pas na 12-13 weken gaan we ons op de rest orienteren en mezelf kennende wordt er dan ook snel gekocht :).

9. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik heb toen ik een positieve test had 1 pakje gekocht. Tot nu toe verder nog niks gekocht, alleen wat dingetjes gekregen. Eind van de maand gaan we de grote dingen bestellen en als ik weet of het een meisje of een jongetje wordt ga ik ook de rest kopen.

10. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    toen we "bezig" waren had ik al dingetjes vd standaard uitzet gekocht.. kon t niet laten.. kleertjes vanaf eerste goeie echo.. kamertje na de 20 weken echo...

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Toen de familie wist dat ik gestopt was met de pil (ze gingen toen afvragen wat ik zo vaak in het ziekenhuis moest doen, dus toen maar verteld), kregen we al heel veel cadeautjes en kleertjes. Toen ik 7 weken was waren het de mama mazzeldagen bij de prenatal, dus toen heb ik alle lakentjes, dekentjes en al dat soort spul gekocht. En tussendoor nog wat dingen. En bij 13 weken kregen we een aanbieding van een kennis om de complete kamer, kinderwagen, badje, autostoeltje.. zowat alles over te nemen.. dus we hebben bijna alles al. Nog een maxi cosi voor in het begin, en dat is het voor een eind hoor :)
    Maar anders had ik het pas bij 13 weken besteld, en bij 24 weken laten bezorgen..

12. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik heb al een kinderwagen gekocht!We hadden bij mijn dochter een mutsy waarvan de wielen steeds blokkeerde in de winkels.Die hadden we dus al heel gauw verkocht!Zodra ze in de gewone buggy paste!
    We hebben nu een rode bugaboo gekocht en ik ben er helemaal blij mee!!Ik ben dus niet de enige die nu al aan het hamsteren is hihihi

13. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik denk dat je de dingen gewoon moet kopen wanneer dat voor jou/jullie goed voelt (wel even rekening houden met evt. levertijden). Wij hebben met zo'n 14 weken een kamertje gekocht en hebben heel veel commentaar gehad dat we te vroeg dingen kochten. (Iedereen zei: wat als het nou mis gaat, tja dat kan met 14 weken gebeuren, maar ook met 30 en daarbij wou ik er ook niet vanuit gaan dat het mis zou gaan. Mocht dat wel gebeuren zou je een kamertje of iets anders nl altijd nog kunnen verkopen of gewoon bewaren.)
    Wij hebben wel de dingen verspreid gekocht ivm de kosten en heel goed rondgekeken waar producten het goedkoopst zijn, er zit zoveel verschil in. Zo hebben wij denk ik wel 500-600€ bespaard (wel gewoon dezelfde merken, geen goedkopere varianten).
    Veel plezier met shoppen en nl gefeliciteerd met je zwangerschap.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben nu 9weken en ik kan niet wachten tot ik kan gaan shoppen.
    we hebben al gekeken naar een kinderwagen en ik denk dat we die binnenkort gaan bestellen.
    verder hebben we alle spullen van alyssa nog dus erg veel shoppen hoef ik helaas niet.

liefs doris

15. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

Oct 12, 2008
    181
    0
    0
    wij hebben met 16 weken alles besteld behalve de kast en de commode die heeft mijn schoonvader voor ons gemaakt hoe wij dat wilde dus helemaal aan onze wensen aangepast. Wij hadden alles klaar rond 32 weken dus helemaal perfect koop niet te veel kleertjes je krijgt zoveel zoals in ons geval dat hij sommige dingen helemaal niet heeft gedragen

Share This Page