Wie heeft de tip om hier zsm vanaf te komen? Uitzieken is even geen optie want we vieren morgen zoontjes 3de verjaardag. Zit nu aan de langetjes en thee en heb net tegen principes in een diacuur genomen alles om het maar te verminderen.
Een wattes? Diacuur? Cola, kippensoep met droog broodje. Beterschap. Zou trouwens verjaardag uitstellen hoe lullig ook. Straks steek je iedereem lekker aan. Zitten veel mensen zo ook niet voor kerst op te wachten.
Uistellen hebben we aangedacht maar we hebben boven een 2de wc die dan zo nodig voor mij gereserveerd is. Mocht het morgenochtend echt niet beter gaan stellen we het uit maar zit al met allemaal taart en zoo wat je ook niet echt door de weeks eet zegmaar echt verjaardagsdingen. Diacur is een diarreeremmer
Ahh een diacure.. maar als jij naar een andere wc gaat is het niet zo dat je niemand kan besmetten. Zit gewoon in je huis. Zou het niet fijn vinden als ik aan kom en hoor ja uhhhh ik heb buikgriep... zou rechtsom keer gaan.
Anders laat je je man of moeder lopen met het eten. Kan mij niet voorstellen dat je morgen nog aan de diarree bent. En anders laat je je even zien en dan rest op bed.
Ik zou het ook uitstellen hoor, hoe vervelend ook. Buikgriep is hartstikke besmettelijk. Ik denk dat je het ook niet op je geweten wilt hebben dat al je gasten straks met kerst ziek zijn.
Dat zoiezo! Scheelt dat we een lopend buffet hebben dus ze hoeven het alleen daar neer tr zetten en wat jij zegt is een gorie gewoon lekker in bed blijven maar dan kan me mannetje wel zijn verjaardag krijgen
Ik zou het toch ook uitstellen hoor, ook al gebruik je de wc boven alleen. Het is zeer besmettelijk! Slechts 10 ziektekiemen kunnen iemand besmetten, denk bijvoorbeeld aan deurkrukken etc. Handen wassen is namelijk niet voldoende, het virus gaat pas dood bij zeer hoge temperatuur (zelfs desinfectant werkt niet). Wat ook interessant is: het virus kan 3 weken (!) buiten het lichaam overleven. Mocht je toch de verjaardag willen vieren morgen, dan zou ik de visite van te voren inlichten zodat ze voorbereid zijn en zelf kunnen kiezen of ze wel of niet komen. Beterschap!
Sneller overgaan zal niet lukken, hopelijk voel je je morgen wel beter. Al had ik het afgezegd, ik had niet iemand het risico willen laten lopen ziek te worden, zeker met de kerstdagen in t vooruitzicht. Maar ook 48 uur nadat de klachten over zijn ben je nog besmettelijk he. En ik neem aan dat jij nu geen eten bereid, dat is dan nl ook een hele grote kans om anderen te besmetten. Beterschap!
Uitstellen... lastig Maar zou wel iedereen van te voren op de hoogte stellen van je buikgriep en aan hun de keus laten.
Misschien valt het mee, ik heb afgelopen zondag 1 dag gehad met overgeven en diarree. Zo plotseling als het op kwam zetten, zo plotseling was het ook weer voorbij. Ging 's avonds nog hartstikke beroerd naar bed en werd 's nachts wakker en voelde me veel beter. Dus wellicht voel je je morgen alweer een stuk beter. En w.b. het overdragen hiervan, als je gewoon een goede hygiene toepast, zal dat wel meevallen. Beterschap en hopelijk veel plezier morgen!
Ook al is het al vaker gezegd ik zou het afzeggen en als je dat niet doet inderdaad de gasten inlichten. Het is super besmettelijk en de kans dat je zoontje of je partner ook ziek wordt is best aanwezig. Ik zou het in ieder geval echt niet fijn vinden om ergens op visite te gaan waar buikgriep heerst zeker niet zo voor de feestdagen. Vind dat er soms zo luchtig over wordt gedaan van ach na 1 dag is t alweer over. Ja dat is inderdaad vaak zo met buikgriep maar dat wil niet zeggen dat je niet meer besmettelijk bent. En ja je kan t overal oplopen maar ik zou t nooit opzoeken En diarrree remmers zijn handig bij reizigersdiarree maar bij een virus moet t er gewoon uit. Succes en beterschap!
Allereerst beterschap natuurlijk! Ik zou wel alle bezoek van tevoren inlichten en ze zelf laten beslissen of ze komen of niet. Ik zou niet komen nl en niet blij zijn als ik het niet van tevoren zou weten. Buikgriep is vreselijk besmettelijk en zit nu in je hele huis (deurkrukken enz.) dus grote kans dat het bezoek ook ziek gaat worden en dat zo voor de kerst! Lijkt mij dat ze daar weinig zin in hebben! Dus ik zou het uitstellen en dan maar helaas voor alles wat je al gekocht hebt.
ik hoop dat je je morgen een stuk beter voelt zodat jij ook kunt genieten van de verjaardag van je zoon
Beterschap. Wat betreft je feestje; Hoe vervelend ook, ik zou het ook uitstellen. Wij hadden eens een verjaardag van mijn zus waar mijn zwager buikgriep had. Hij dacht dat het over was dus gewoon Door laten gaan. Die middag kregen de kindjes het en een dag later de hele familie. Echt niet tof. Als ik het geweten had van te voren was ik zelf niet gekomen.