Welke kleur deurposten en binnen deuren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Insomniac, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hebben het ook wit. Hoogglans. Boven is het nog wel geel maar dat wordt nog wit. Vreselijk vind ik het, gele kozijnen. In ons eerste huisje hebben we nooit wat gedaan (sloopwoning) maar daar waren de kozijnen roze. Ook vreselijk. Maar het kan dus wel, een kleurtje ;)

2. Manque

Manque Niet meer actief

In ons huidige huis zijn alle muren strak wit, dus hier wilde ik dat de deurkozijnen zouden "breken". De kozijnen zijn dus steengrijs en de deuren zelf heel licht grijs. Best wel mooi hoor, anders vond ik het saai worden.

In het nieuwe huis heb ik juist de muren lichtgrijs geverfd en de deuren en kozijnen spierwit gelakt. Samen met de witte plafonds en witte sierlijsten is dat een mooi geheel.

3. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dank je wel meiden! Ik denk dat het dan toch opnieuw wit word. De muren zijn ook 9010, en iemand zei net het idee van een koelcel, nou ik ben dus ook een beetje bang dat het een steriel iets word. Maar grijs past er echt niet bij, en andere kleuren eigenlijk ook niet. De muur van de deur is roze, lijkt me heel gek hihi.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Beneden: muren strak + spierwit. Deur kozijnen zwart (wc deur + kelderdeur) wit met een vleugje blauw. Meer deuren hebben we niet beneden. Raamkozijnen beneden wit met een vleugje blauw.

Boven: muren strak + spierwit. Kozijnen muisgrijs. Deuren wit met een vleugje grijs.

Beneden dus vooral spierwit met zwarte kozijnen. Icm met een zwarte keuken wordt ik blij van :)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de witte muur in de gang: grijzig kozijn, witte deur. Vloer beton kleur, wand aan de overzijde half wit/half steigerhout. Heel mooi zo! Alles wit had echt heel kil geweest. Maar wij zijn niet zo standaard met alles wit, ik voel me altijd super ongemakkelijk bij veel wit haha. Ziekenhuis idee.. Brrr.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #26 Liekje81, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    Hier hetzelfde qua RAL kleur. In ons vorige huis hadden we donkergrijze kozijnen, dat vond ik ook mooi.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar als je muur een kleur heeft, is het toch niet allemaal steriel wit? Lijkt me juist prima zo!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben beneden de deurposten en deuren (nou ja, 1 deur) een beetje cremewit. Spierwit vind ik niet mooi.
    De rest van de deuren binnen is gewoon houtkleurig, beetje richting kersenkleur. Dat waren ze al en omdat onze meubels ook kersenkleurig zijn past het er prima bij.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Gebroken wit en de muur een licht kleurtje. Vind dat echt het mooiste.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    RAL 9010 van de verfmengmachine. Gek genoeg zijn de kant-en-klare potjes met dezelfde kleur veel geler. Eerder verfden we altijd op terpentinebasis maar dit vergeeld als er niet direct licht op valt. Tegenwoordig op waterbasis, dit blijft gewoon de originele kleur.

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ral 9010.
    En bij vloer hebben we opzet/staande plinten in de zelfde kleur als de vloer.
    Alleen de kinderkamers niet, daar paars en blauwe plinten :p

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Perzik😜

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    In onze laatste woning waren de deuren gifgroen toen we er net kwamen wonen. Niet eens alle deuren, maar een aantal en dan ook nog eens alleen aan 1 kant. Een paar houten delen in de keuken waren ook gifgroene, vreselijk!

Nu is alleen crème en ook dit vind ik vreselijk, dus de deuren worden hoogglans wit. De deurposten grijs. Onze vloer is antraciet, dus dat leek ons wel mooi.
    Voor mij hoeft niet alles wit :)

14. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij hebben de deuren en de draaiende delen vd kozijnen in donkergrijs/zwart. Ook de plinten. Ik vind het prachtig, maar zou het niet zo snel in een klein huis doen. Het maakt de ruimte een stuk kleiner.

Bijgevoegde bestanden:

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij willen volgend jaar al het binnen houtwerk schilderen deuren/deurposten/kozijnen/trappenhuis enz. en alles wordt wit (9010 zuiver wit)
    Een gedeelte van de woonkamermuren wordt ook 9010 en 6010 olijfgroen.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Toen wij in dit huis kwamen wonen moest de houten trap opnieuw in de lak (eierkleur). Wij hebben toen gekozen voor Mahonie. Het dichtstbijzijnde kozijn tussen de 2 gangen en de deuren naar de keuken en eetkamer zijn ook in dezelfde mahonie gelakt. Ik ben er ben er nog steeds erg blij mee. De deur in de woonkamer naar de cv-ketel is wel wit, evenals de deur naar de badkamer deze zitten namelijk of verstopt of in het zicht en zijn niet van hout.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Kozijnen wit, maar alle deuren hebben een kleur. Perzik, blauw en grijs!

Deel Deze Pagina