foto's branden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mvj, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden even een vraagje .....

ik wil graag even foto's van de pc op een cd rommetje branden hoe kan ik dit het beste doen ?

hebben jullie ook al je foto's op de pc staan en op een schijfje ?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee wij zetten nooit iets op een cdrom. Wij hebben alle foto's op 2 pc's staan en op een externe harde schijf als back-up. Vind dat zo'n gedoe met cd's branden...

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    mits je computervirusvrij is en je voorzichtig met je externe chijf omgaat (lees mag niet vallen) is het toch veiliger dan branden. gebrande cd'd/dvd's zijn soms na een aantal jaar niet meer leesbaar

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ik zorg altijd dat de mooiste foto's toch afgedrukt zijn. Mocht er ineens wat gebeuren met de pc of het schijfje, dan heb je je mooiste herrineren toch nog tastbaar.

ik vind het ook nog steeds leuk om foto's in te plakken!

Branden kun je eventueel met Nero doen, volgens mij zit dit programma standaart bij windows, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmmhh mijn had het over dat je de foto's gewoon kunt slepen ?

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja als je het op een diskette wilt zetten of een usbstickje wel ja maar bij cd of dvd werkt dat toch wat anders hoor

7. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    je externe hardeschijf kan ook doorbranden dat hebben wij gehad en nu zijn we de meeste foto's kwijt van het eerste jaar van onze dochter.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @spooky, maar had je de foto's dan alleen op je externe harde schijf staan? Wij gebruiken nl die schijf puur als back-up omdat de foto's ook op 2 andere pc's staan.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zet steeds mijn foto's onmiddellijk op pc. Daar kies ik dan de mooiste uit en die laat ik ook altijd afdrukken.

Heb onlangs Picasa gedownload en hiermee maak ik mijn foto's kleiner om ze op cd te branden (hiervoor veranderde ik het manueel, maar dat is heeeeel veeeeel werk :D ). Ik heb nu dus al mijn foto's op pc en cd... (hebben wel al verschillende virussen gehad, vandaar mijn voorzorgen).

Je kan je foto's slepen, kan ik ook doen. Ik heb dan bovenaan een map staan: foto's klaar om op cd te branden. Ik moet ze dan allemaal selecteren (ctrl A) en op branden klikken. Weet niet precies met welk programma dit is, het stond op pc.

Deel Deze Pagina