welke kleur gordijnen bij dit behang?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door emje, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. wij zijn beina klaar met de babykamer alleen nog een plank ophangen en de gordijnen kopen.

alleen twijfel ik welke kleur gordijnen ik zal nemen. ons kamertje is rechthoekig met aan de ene kant een grote schuifdeur en aan de andere kant 2 grote ramen. (ongeveer 6 meter raam!)

hieronder een plaatje (is overigens niet onze babykamer, gewoon plaatje van internet) van het behang dat wij op 1 muur hebben. de andere muur is gewoon wit.

welke kleur gordijnen zouden jullie kopen?en weten jullie toevallig ook waar deze te koop zijn?

alvast erg bedankt :D

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat een super leuk kamertje! Ik zou grijze gordijnen doen denk ik.

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Ik zat ook aan grijs te denken. Donkergrijs ofzo.

4. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
  5. emje

emje Niet meer actief

@zustertje,

het kamertje op de foto is niet onze babykamer hoor :p ik heb deze foto van google gehaald omdat ik helaas geen baterijen heb voor de camera. wij hebben ook maar 1 muur in dat behang. de rest is gewoon wit.

er zijn 2 grote ramen in de babykamer van bij elkaar zo 6 meter! grijs is denk ik wel erg mooi. ook rustig. omdat het toch een zeer groot raam betreft.

alleen is het behang blauw en zilver. staat donker grijs daar wel bij?

6. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Leuk behang!
    Wat voor soort gordijnen wil je? Anders zou je ook zilvergrijs voile kunnen nemen (en rolgordijnen erachter om het te verduisteren).

Heb je nog een behang over? Anders een stukje meenemen als je voor gordijnen gaat kijken. Kun je kijken of het matcht.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zou ook wit doen! Ben bang dat blauw of grijs het nog drukker maakt dan het behangetje al is!

8. emje

emje Niet meer actief

rolgordijnen gaan helaas niet. daar zijn de ramen te hoog en te breed voor. er hangen al railsen dus ik denk dat normale gordijnen het makkelijkst zijn.

wit is inderdaad wel rustig. alleen moet ik dan een winkel vinden waar ze witte verduisterende gordijnen verkopen :)

gelukkig is het behang bij ons niet zo heel erg druk. er is bij ons 1 muur behangen van 3 bij 3 ongeveer. en daar staat nog een witte kledingkast voor :p

pff ik vind het erg moeilijk. twijfel nog best wel tussen wit, zilver/grijs en misschien blauw. alleen word het dan misschien wel erg blauw

9. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi hoi,

Wij hadden in het kamertje van ons 1e dochtertje precies hetzelfde behang, maar dan op panelen.

We hadden 1 muur blauw, 1 muur zilver 1 muur wit. Op de blauwe muur de panelen met behang. Omdat we het toch ook wat meer meisje wilde maken hebben we gekozen voor dikke fuchsia gordijnen.

Helemaal super, maar deze kleur lieten we ook wel terugkomen in accessoires en bijv. dekentje van het ledikantje etc.

Veel succes!

Doeg
    Oogappel

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Mijn eerste gedachte was idd ook grijs... maar las het idee van oogappel, en vind dat ook wel een goeie. En aangezien jullie ook een meisje krijgen.. misschien mooie verlours gordijnen in knalroze? Of een andere dikke stofsoort

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gaan voor Grijs of wit, anders wordt het erg druk.

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Grijs of zilver ....

13. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Ik zou turkooise gordijnen kiezen erbij, passen er perfect bij

14. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Grijs of zilver.
    Bij Hema hebben ze ook mooie en de V&D verkoopt een goed gordijn van dikke stof van VTWonen het is grijs met heel subtiel een zilverdraad er door heen geweven. (wel E35 pmeter)

15. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij Hema kan jeook verduisterende stof achter het gordijn naar keuze laten maken. Dit is misschien wel een idee omdat er geen rolgordijn bij jullie mogelijk is

Deel Deze Pagina