welke kleur heb jij op de muren?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyw80, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

In de woonkamer heb ik 1 muur oud roze. Boven heb ik 1 slaapkamer muur Klei van Histor,maar jeetje,wat is die kleur mooi zeg!!
    Als ik de oudroze muur beu ben,denk ik dat ik Histor Klei ook beneden ga gebruiken. Dat is een hele warme kleur,en je kunt leuk spelen met gekleurde accessoires.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Op 1 wand hebben we dit kleurtje van Flexa Balanced Spa 4005 - Couleur Locale - Flexa , al is het iets blauwiger dan op mijn beeldscherm (zal ook met de instellingen te maken hebbe), en op de andere muren hebben we een wit met lichtgrijs behang. In ons vorige huis hadden we alle muren wit, behalve 1 muur, die was grijs.
    Teveel kleur op alle muren, vind ik snel je huis optisch kleiner maken.

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij willen dus van de witte muren af en denken erover om die allemaal in een lichte grijstint te verven.
    En dan de deuren en kozijnen in een donkere grijs tint.
    Maar of dat nu echt mooi gaat worden?
    Ik vind het moeilijk om kleuren te combineren die bij elkaar passen
    van een verfstaaltje.

@Mayfair,bedankt voor de tip,zal de folders en de site in de gaten houden.
    @Chaii, die kleur van de muur op foto 2 is ongeveer wat ik zoek.

@mamavanjuul.Ik vind de kleur op de wand van foto 2 ook erg mooi.
    Weet jij hier de naam van?

Pfff,ik ben er voorlopig nog niet aan uit vrees ik....

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben warm grijs op de muren. Overal.
    Alleen een beetje behang in de woonkamer en op onze slaapkamer.
    Kleur is erg mooi. Erg chique en past goed bij wit/bruin/grijs tinten.
    Wij hebben vooral aarde tinten in ons gehele huis. Vinden wij mooi, en is erg rustig. Zal even een foto voor je zoeken :)

*edit* hier zie je wel een stukje :)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ga ik even vragen aan mijn man ;)

6. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Welke kleur meubels heb je? En hoe valt zonlicht in je woonkamer. Heb je smorgens zon, smiddags, de hele dag?
    Koele kleuren als blauw en grijs gaan het beste bij veel zon, weinig zon in huis, dan kan je beter naar warme kleur bv beige, bruin kijken.
    Plinten zijn hier kleur van de vloer en kozijnen ral9010 wit.

Op stalen die je bij de gamma en karwei kan halen(die papiertjes) kan je de kleuren die best bij elkaar passen al goed zien. Zo zie je bv leem, klei en Lei op staal nr 84 van histor samen staan.(toevallig maandag opgehaald ;) ) Al die kleuren passen bij elkaar.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben niet zo kapot van geverfde deuren/plinten. Ik hou het bij gewoon wit.
    Probeer het een beetje een geheel te houden.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb de hele woonkamer in de kleur forel geschilderd. Heb witte meubels en donkerbruine bank en ik ben nog steeds elke dag blij met die muurkleur. We gaan vlak voor de zomer verhuizen en dan komt dezelfde kleur op de muren

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @Aszz,ook een hele mooie kleur dat warm grijs.
    Qua inrichting denk ik dat we hetzelfde zitten met de aarde tinten.

@Mystify,
    Wij hebben een vrij lichte woning met veel ramen dus eigenlijk wel een hele dag zon.
    Even een foto van een gedeelte van onze woonkamer

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Dit is een foto van het kozijn en de deur zoals het nu is.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Donkerste is 'klei' van Histor en de lichte 'Lei'.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die tafel is ( gelukkig ) niet onze inrichting :p Maar onderdeel van het cadeau voor onze oudste zoon, een lego tafel. Daar mocht hij de kleuren voor uitzoeken, wit met goud... ahum.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Net het hele huis geverfd haha, we hebben beneden een muur mat groen met grijs erdoorheen (kan het niet anders omschrijven) en de andere muren wit (zit ook vleugje grijs doorheen) en spierwitte plinten en deuren. Steekt supermooi af op die gekleurde muur.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De muren zijn wit en de deuren een soort groen. de kozijnen wit met een klein beetje van dat groene. en zo is het hele huis:D

15. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben in de woonkamer (spier)wit, mintgroen en grijs. Heel mooi en rustig en absoluut geen kermis!
    Op onze slaapkamer 1 wand behang en de rest grijsblauw. Op de slaapkamer van ons zoontje 2 muren grijsblauw en 2 wit, maar het wit zie je daar bijna niet ivm kledingkast en ramen.
    Ik houd van kleur op de muur, wel rustige kleuren.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij hebben al jaren die kleur op de foto. En ondertussen al 3x verhuisd en steeds de kleur meegenomen (let even niet op zoontje) Maar ben het nu na al die jaren een beetje zat en wil eens wat anders ook al blijft de kleur erg mooi.
    Deze keer wil ik iets met blauw/grijs of blauw/groen tint. Twijfel nog :p

Overigens zou ik de kozijnen en deuren wit doen. Geeft meer ruimte/licht en ziet er mooier uit vind ik persoonlijk.

17. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    K zal morgen even voor je kijken of er binnenkort een stylisten dag is bij gamma, stuur me ff een pbtje. Zij komen toch op ideeen waar je zelf niet op komt.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat een schatje je zoon! ( en dat zeg ik nietzo snel :p )

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben zacht taupe van flexa

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dankje :) Die foto was toen hij voor de allereerste keer naar de basisschool ging. Lang geleden alweer voor mijn gevoel :)

Deel Deze Pagina