Hey Ben vandaag en morgen heerlijk vrij. Ben alleen wat inspiratie loos wat te doen.... Gaan al geregeld zwemmen ballorig of dierentuin. Andere ideeen?Mag ook gerust iets thuis zijn. Groetjes donja
Hier leuk met peuter van bijna 2,5 Spelen met klei (potjes van play do van de action) (water) verf stickers plakken treinbaan maken puzzels maken Buitenshuis ben ik momenteel ook even inspiratieloos dus lees even mee!
Dochter vind het heerlijk om een stuk te fietsen, eendjes voeren en sinds kort d'r step. Ze houd het rustig 2,5 uur buiten uit en daarna lekker binnen met een kopje thee op de bank opwarmen
Wij gaan op de dagen dat ik vrij ben altijd naar het park, Sven met de fiets mee. Of een speeltuintje in de buurt. Boodschapjes doen etc. Samen een stukje fietsen, volgens mij wordt t heerlijk weer vandaag. Gewoon de normale dingen van de dag eigenlijk.
Kom met rijst en daarin kleine speeltjes, en dan grabbelen maar. Of als je zo'n "zandmolentje" hebt, rijst in het zandmolentje en dan met een vrachtautootje "laden en lossen". Rijst kuist makkelijker op dan zand. Muziek maken, evt. met potten en pannen? Naar de bib en boekjes voorlezen? Ik geloof dat onze Meneer rond die leeftijd ook kopieergedrag begon te vertonen, dus vloeren kuisen op een muziekje en de kleine een mini borstel in de hand duwen is misschien ook een optie. 't Is achteraf wel niet 100% proper maar wel beter dan voor je begon, en jullie hebben het leuk gehad.
Ik leeeees even mee. In huis vermaken we ons nog wel. Maar ik vind buitenshuis ook vaak nog wel lastig te verzinnen. Hier vaak ff fietsen, lopen, kinderboerderij of naar de stad. Maar dan houd het ook wel op Hier geen eendjes of parkje in de buurt, dat is wel jammer
buitenshuis; rondje wandelen en dingen bekijken als uk dat leuk vindt, dus verschillende dieren zoeken (miertjes/kevers etc) naar speeltuintje in de buurt eendjes voeren kinderboerderij onkruid plukken in de tuin (vindt ze enorm leuk )tja.... buiten de stoep vegen of stoepkrijten binnen; kleien spelletjes (memory, dora spel, puzzels etc) cake bakken meehelpen eten voor te bereiden. Nijntje is verstopt spelletje hamertje tik is hier ook populair verhaaltje voorlezen in bad/douche theedoos in en uit ruimen mama meehelpen poetsen
Wij zijn net even een rondje op de loopfiets gedaan. Is echt heerlijk weer meiden. Dus lekker naar buiten zou ik zeggen. En we hebben molletje gezocht. Helaas konden we hem niet vinden.
Kijk eens op de site van staatsbosbeheer. Door het hele land zijn diverse speelbossen. Oude kleding aan en gaan. Mijn dochter van 2 vind het bos/ park geweldig (is nu 2) Hier is favoriet: eendjes eten geven, konijnenkooi verschonen (we hebben zelf 7 konijnen buiten zitten), naar de kinderboerderij, naar het zandstrand (maar daar ga ik niet heen met dit koude weer, is ook water), het gewone simpele wijkspeeltuintje. Vooral als er andere kinderen zijn. voor binnen: knutselen, en inderdaad: mama helpen.