Hoi dames, Misschien een gekke, rare vraag... Maar hoe vullen jullie de verjaardagkalender in? Ik heb namelijk een nieuwe kalender gekocht maar weet niet zo goed hoe ik die ga invullen haha En dan bedoel ik met name jullie zelf als ouders.. Staat er bij jullie verjaardag dan jullie naam, of mama/papa op de kalender? En opa's en oma's? Is dat ook bij (voor)naam.. Of bv opa/oma 'achternaam'.. Is mijn vraag zo duidelijk? Dus eigenlijk wordt ie met papa/mama, opa/oma kindvriendelijk ingevuld Hoe hebben jullie dat?
Staan gewoon onze namen op. Nu ook nog gewoon namen van onze ouders. Misschien later dat er opa... En oma... Komt te staan. Maar zou mezelf nooit als mama op de kalender zetten.
Hier staat er nu op; Wij zelf en zoon als onze voornaam. Mijn ouders als papa en mama (is mijn oude kalender nog) En schoonmoeder bij naam. Mocht er ooit een nieuwe komen dan misschien in onze zoon zijn kindertijd dat ik wel voor papa/mama kies en opa/oma etc.
Als het jouw vader of moeder is die jarig is, dan kun je het ook als volgt invullen: (o)pa Jansen (o)ma Jansen Is dat een idee?
Iedereen bij naam, inclusief ouders, met mijn oma als enige uitzondering. Ml heeft geen oma meer en ik heb er één, dus dat zorgt niet voor verwarring. En bij hem was het toch beppe geweest, geen oma.
Hahaha, ik was gisteren ook bezig met een kalender. Met de cadeautjes inpakken (zoonlief had zelf ook een paar cadeautjes gekocht) merkte ik dat hij op het eerste pakje ''Kim" schreef, en daarna "Mamma". Ik denk dat ze het prima begrijpen als je het in gewone taal erop zet. Zo leren ze ook dat mensen een naam hebben.
Hier de gewone voornamen. Tenslotte is oma ook mama en opa ook papa... Niet erg duidelijk. Zou mijn dochter een eigen verjaardagskalender hebben, bijv op haar kamer later dan zou ik mama/papa en oma/opa wel logisch vinden.