hele tijd geen auto gereden

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb al een hele tijd geen auto gereden omdat het niet zo goed ging, nu ga ik zo mijn zoontje ophalen bij mijn ouders, is een dik half uur rijden, vind het toch wel een beetje spannend. weet wel dat ik het moet doen anders durf ik nooit meer.

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb anderhalf jaar niet mogen rjiden en de eeste km is misschien spannend maar vond het heerlijk en helemaal niet eng om opnieuw te mogen rijden!

succes!

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Succes meid!! Je kunt het!

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga het ook gewoon doen, heb woensdag wel een klein stukje gereden en dat ging ook goed, maar dit is dan toch weer een stap verder. ik heb denk ik 3 maanden ofzo niet gereden.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    zet hem op! je kunt het!
    En het lijkt me inderdaad spannend dan!

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd eerste km is het even wennen, maar daarna is het weer heerlijk, ik had 1,5 jr niet gereden, en de eerste rit naar huis was eng vond ik (en ik had nog wel een automaat gekocht) maar daarna heerlijk.
    ik heb het ook met de motor de eerste rit is de eerste paar km even spannend, maar daarna als van ouds heeerlijk (ik mag vanmiddag weer)

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga zo opweg, gaat vast wel goed.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon gaan, dat verleer je echt niet hoor! succes.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee verleren doe je het niet, maar spannend is het wel.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

jeeej!! het ging goed, lekker de muziek hard aangezet op de heen weg en zonnebril op, bij mijn ouders moest ik wel even bijkomen, en nu ik weer thuis ben ook. zal wel weer wennen.

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Goed zo!! zie je wel, stap voor stap kom je er hoor!
    gaat hardstikke de goede kant op met je elsie!
    En nu lekker genieten van t zonnetje :D

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    mss moest ik ook maar weer eens de auto instappen en wegrijden..is al bijna 2 jr geleden....

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het gaat echt steeds beter, zwangerschapshormonen verlaten mijn lichaam eindelijk! voel me nu echt weer langzaam de oude worden, nu mijn conditie nog weer beter.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vond het heeeeel spannend, maar ben blij dat ik het gedaan heb, was woensdag al een klein stukje geweest en nu een half uur heen en half uur terug.

15. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    hier nog iemand die een hele tijd niet gereden heeft.
    en waarom ik ben bang als ik bij een stoplicht of retonde de moterafslaat, en dat ik nietZo snel weg kan, heb al een keer mee gemaakt wat ...t is. gelukkig waren me ouders er bij maar er was een keer dat ik allen was man scheet in me broek.
    wil wel weer graag rijden maar mensen hebben tegenwoordig geen gedult meer. opgejaagt zijn ze.
    niet iedereen.iemand idee wat ik zo moeten doen?

16. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb soort gelijke kwaal.....en heb me laten informeren door iemand dat er een autorijscholen zijn die ervaren zijn in ons soort "gevallen"hihihi...zij weten hoe ermee om te gaan zodat je weer vertrouwen leert krijgen in jezelf en in de auto. Ik moet nog gaan google waar die rijscholen zich bevinden, mss heppie dr ook wat aan!

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd een rijschool vragen of gewoon even 1 les nemen om er weer goed in te komen, beetje steun kan geen kwaad, idd dat gehaaste (oke ik rij eigenlijk ook altijd te hard, maar haat het als ik bumperklevers heb)

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Voor iemand met veel rijervaring (meer dan 20.000 km/jaar) is het veel minder erg om een tijd niet gereden te hebben, dan voor iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald.

Meestal gaat het goed, dat klopt, maar soms ook niet. Toen ik weer achter het stuur wilde gaan zitten na jaren niet gereden te hebben, heb ik een aantal rijlessen genomen. Ik heb daar geen moment spijt van gehad, iedereen kan daar sowieso nog wat van leren, daarnaast helpt het om je rijvaardigheden weer op scherp te zetten.

Waarom ik niet zomaar weer achter het stuur durfde te gaan zitten? Omdat vroeger in mijn omgeving een jongen van drie een dwarsleasie heeft gekregen, omdat hij aangereden was door een vrouw die jaren niet achter het stuur had gezeten. Zij was niet in staat om snel te reageren, hij zit de rest van zijn leven in een rolstoel.

Voor iedereen die niet lange tijd niet gereden heeft, als je denkt dat jij deze jongen wel had kunnen ontwijken, prima ga weer achter het stuur zitten. Als je daaraan twijfelt, neem eerst een paar rijlessen.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je het echt heel eng vindt, zou ik gewoon een rijlesje nemen. Oké, je bent een paar tientjes kwijt. Maar het kan je wel net even weer dat vertrouwen geven da je nodig hebt. Of een eerlijk advies als het misschien niet verstandig is om (al) weer de weg op te gaan.

Ik heb vorig jaar in de winter een rijles genomen in de sneeuw. Ik heb al jaren mijn rijbewijs, maar durfde echt niet in de sneeuw te rijden. Dankzij die rijles weet ik dat het wel meevalt en ik heb ervaren dat ik automatisch goed reageer als ik toch slip.
    Ik zal het rijden in de sneeuw. Og steeds. Iet opzoeken als het niet nodig is. Maar met een klein kindje ben je natuurlijk toch wel wat afhankelijker van een auto. En nu zou ik het ook in de sneeuw wel durven. Ik vind dat als je miet durft te rijden, dat je het dan ook bete niet kunt doen. Je brengt namelijk niet alleen jezelf in gevaar.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vond het niet heel eng meer spannend, maar het ging goed en zal dus de volgende keer makkelijker gaan.

Deel Deze Pagina