onze dochter is 3 jaar en we willen de fopspeen afleren. dat ze met slapen ook geen speen meer heeft maar wat is nou een goeie tip om het snel af te leren. als ze merkt dat ze geen speen krijgt zet ze het op een krijzen zolang dat ze der speen krijgt. heeft iemand dit ook meegemaakt met ze kindje en wat hebben jullie toe gedaan? gr
Wij zijn vorige week voor het eerst naar de tandarts geweest en die zei dat ze meteen moest stoppen ivm overbeet (zit ook in de familie dus ze had de aanleg al) En we zijn ook meteen gestopt. Ze krijgt m gewoon NIET! Tja dan is het even mopperen, maar moet zeggen dat ze het al vrij snel op heeft gegeven. Met slapen krijgt ze m wel, zodra ze slaapt haal ik m er uit en dan slaapt ze gewoon door zonder speen. Verbaas me er nog steeds over hoe goed het gaat zonder speen Dus misschien ook een keer naar de tandarts om indruk te laten maken haha. Anders even op de site van Drifax kijken. Daar staat een soort van stappen plan. Zal ff link zoeken.....
Gratis boek "Stoppen met Foppen" Kan je gratis downloaden, heb er zelf nog niet naar gekeken omdat het dus niet nodig was, maar kreeg de tip van iemand.
Als je geen speen geeft dan geen speen geven! Ook niet als ze gaat krijsen, want anders krijgt ze haar zin! Als je die fout 1x maakt dan gaat het mis, want zij heeft dat echt heel goed door. Dus kies een datum en dan niet meer geven ongeacht wat er gebeurd. Waarschijnlijk is het de 1ste nacht moeilijk, de nacht erna al iets minder moeilijk en een paar nachten erna is het klaar. De tijd is een beetje afhankelijk van je dochters koppigheid! Je kan het ook een beetje inkleden met als je jarig bent, als baby is geboren oid en dan de speen daaraan geven en een cadeautje kopen en zeggen dat ze al groot is. Succes!
wij ook, je bent een grote meid en geen baby, dus je hoeft geen speen. Ik was eerder ook wat makkelijker, in de auto of in de supermarkt had ik het ding altijd wel in mn zak voor als ze een scene zou gaan trappen, maar dat doe ik niet meer. Ze krijgt m alleen in bed nog en aangezien ze heeeeeel moeilijk slaapt gaan we daar nog niet mee stoppen (wat de tandarts ook zou zeggen )
afhankelijk van hoe veel ze hem gebruikt... Stel ze gebruikt hem overdag ook... Eerst daar mee stoppen, speen alleen met slapen geven... Dat een weekje of paar dagen doen, tot het goed gaat... Dan met slapen ook niet meer... Desnoods zeg je dat hij kwijt is? Hebben wij ook gedaan... Eerste paar keer met slapen mopperen, maar daarna was hij hem allang vergeten... Met onze jongste geven we hem nu al met alleen het slapen...
Als mijn vriend de nachtdienst heeft dan gaat hier de speen ook weg. De jongste krijgt hem dan alleen nog maar savonds en als ze dan rond de 2 is gaat hij ook bij haar ook weg. Ik zeg gewoon tegen haar dat hij kwijt is, zal wel huilen worden maar dat komt ook wel goed.
zeggen dat de speen klwijt is zal hier nooit gaan werken, de speen krijgt ze alleen als ze savonds naar bed gaat en ze legt hem smorgens zelf in haar bed als ze er uit komt ,ze weet heel goed waar hij ligt. ze heeft hem hier alleen in haar mond tot dat ze in slaap valt en dan gooid ze de tut er zelf uit. denk dat hier een andere optie beter is ,denk zelf dat het beste werkt als we hem samen gaan weg gooien als hij helemaal versleten is.
bedankt al voor de reactie's we gaan er zeker gebruik van maken. dan maar even krijsen, heb der al een beetje erop voorbereid dat we binnenkort als de woning is opgeknapt en ingericht is dat we de speen gaan afbouwen. we wonen in bij me schoonouders en der zusje van bijna 1 slaapt ook op de kamer met speen dus dat is nu lastig om af te leren. als ze gaat krijsen gaat der zusje mee doen. gr
Heb nog geen ervaing want ik ben er net een week mee bezig. Ik knip er iedere dag een stukje vanaf. Heb gezegd dat nu ze een grote meid is en dat ze hem zelf opeet snachts. Als hij helemaal op is gaat hij in de prullenbak en heeft ze hem niet meer nodig. Als voorbeelden geef ik dr neefjes en nichtjes die ook geen speen meer hebben. Ze heeft dan alleen nog haar knuffeltje. Ze zegt dat ze het snapt en neemt nu steeds genoegen met een kapotte speen. Ben heeeel beniewd of het gaat lukken maar deze aanloop naar een speenloze nacht scheelt hopelijk iets voor mijn speenaholic. Als het echt niet gaat lukken ga ik het boekje bestellen via de difraxshop. Heel veel succes!
Ik denk niet dat het gevaarlijk is...heb het ook van anderen gehoord en is volgens mij al een oude truc.
Hier nog meer tips en afknippen staat er ook bij Speen: Makkelijke manier om af te wennen - Ontwikkeling-dievanmij.nl Hier ook Baby's en peuters tot 2 jaar - Jeugdtandverzorging Maar goed, een ieder doet waar die zich goed bij voelt. Succes ermee.
Hier gisteren bij toeval geen speen meer met het slapen gaan. Ze kreeg hem alleen als ze ging slapen. Maar gisteravond vroeg ze er voor het eerst niet echt om. Had hem dus mee naar beneden genomen en verwachte dat ze erom zou gaan vragen. Maar wat gebeurde er ze ging gewoon slapen. Toen bedacht ik me dat ik maar gelijk moest beginnen met afleren dan maar. Hier gaan we dus stickers plakken en als de vakjes vol zitten mag ze een cadeautje uitkiezen. Dit is nu de 2de avond dat ze is gaan slapen zonder de speen, heb wel over de hele dag meerdere keren moeten vertellen dat ze geen speen meer krijgt maar dat ze als ze een aantal nachten zonder speen heeft geslapen ze een cadeautje uit mag kiezen in de winkel. Dus dit is de 2de avond dat ze zonder al teveel drama zonder speen is gaan slapen. Zegt natuurlijk niks over de komende avonden maar goed. Ze lijkt het wel te begrijpen zover ze dat kan.
hier vrijdag de speen kapot gebeten en mama had geen nieuwe gingen lekker slapen en vragen eer niet meer om.. want de speen is gebroken en ligt in de prullenbak!!
Sam heeft haar speen aan sinterklaas gegeven. WEl met een paar weken inleiding hoor. Maar ze is er dus vanaf. Leuk om het ook wat in te leiden en dan samen aan een helium ballon te hangen, dan ziet ze ook dat hij echt weg is. Heel veel succes.
Wij hebben de oudste (3) ook een paar weken voorbereid. Ging toen over naar een nieuw bed en dat hebben we als aanleiding genomen. Dit bed is voor grote jongens daar hoort geen speen meer bij. Wel 7 nachten lang een sticker laten plakken en een klein cadeautje uit laten zoeken. Daar deed hij het helemaal voor! En hij was echt vreselijk speenafhankelijk ('snachts, want kreeg hem overdag niet). Succes, het is mij alles meegevallen. Een avond echt drama en daarna niet meer.
Hier hebben we de speen in laten pakken en aan de baby van vrienden laten geven, de één was toen twee de ander drie. Vrienden speelden het leuk mee en ze kregen van de baby allebei een knuffeltje wat ze nu nog steeds hebben, omdat baby (zogenaamd, was drie weken!) zo blij was met de speentjes, want die zijn ook voor baby's en kleine kindjes.