Kruik

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AppleBlossom, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik had even een vraagje..
    We hebben van een paar winkels zo'n uitzetlijst en daar staat op dat je 2 kruiken nodig hebt.. Weet iemand waarom dit is??

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Die heb je in het begin nodig als je kindje zichzelf nog niet goed warm kan houden. En bv. om het bedje voor te verwarmen.

3. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Die het je nodig als en zolang je kindje zich niet op temperatuur kan houden.
    Dit staat ook los van welk seizoen het is of de buitentemperatuur.
    Mijn 1e zoontje is geboren in juni. Het was buiten bijna 30 gr, maar toch hebben we de kruiken een dag of 4 gebruikt.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben er maar 1 genomen, met de gedachte een 2e is zo bijgehaald. Tot nog toe mis ik het niet.

5. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, snap wel dat ze een kruik nodig heeft, maar vroeg me af waarom 2! ;)

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier geen kids, maar voor zover ik begrepen heb is het oa handig als je er twee hebt op het moment dat de baby bvb in bad gaat. Dan gaat er 1 in het bedje en om de andere leg je de kleertjes voor na het badje om alvast op te warmen.. Aan de andere kant (weet niet hoe ver alles uit elkaar staat) zou je dan ook de kleertjes in het bedje kunnen leggen.. Liefs

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet alle kindjes hebben in de eerste weken genoeg aan 1 kruik. Ik zou er altijd 2 in huis halen, desnoods leen je er ergens eentje, maar je weet niet hoe goed je kindje zich op temperatuur kan houden en hoe koud of warm het buiten is. Mijn dochtertje is van eind april, het was nota bene 25 graden op de dag dat ze geboren werd maar ze heeft echt 2 kruiken nodig gehad in de kraamweek.

8. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Ik heb het bij me dochter met 1 gedaan maar die had het idd best wel koud (Snachts) dus toen hebben we ons pittenkussentje op gewarmd en er bij gelegd ;) dit ging ook goed!
    Bij nr 2 dus ook weer 1 en evt een pittenkussentje :)

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik heb er maar 1 nodig gehad, dochter had in het zh al genoeg aan 1 kruik, ze hield zich zelf goed op temperatuur na 4 dagen al geen kruik meer nodig gehad. nu verwarmen we bedje voor met pittenzak vind ik veel makkelijker dan kruik. (alleen om voor te warmen verder heeft ze het niet nodig)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb er ook 2. Maar bij beide kinderen geen 2 tegelijk gebruikt.. Een van de kruiken is van mij, de ander van mijn zusje. En inmiddels zij er stel de halve familie langs geweest. Gaan al 5-6 baby's mee..
    Dus als je er in ieder geval 1 kan lenen, scheelt het weer iets geld..

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij een thuisbevalling worden 2 kruiken gebruikt en als je kindje de temp. slecht vast kan houden, worden er 2 gebruikt.
    Vaak is dat de eerste week zo. Misschien kun je er 1 lenen en 1 kopen?
    Pittenzak wordt afgeraden!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Omdat 1 soms niet genoeg is. ;)

Bij J. hebben we de kruik eigenlijk alleen gebruikt om dingen voor te verwarmen (bedje, hydrofielluiers en kleertjes na het badje ed), maar er zijn ook genoeg kindjes waarbij echt twee kruiken noodzakelijk zijn om ze goed op temperatuur te houden.

13. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er iemand tips waar je goede kruik(en) tegen een schappelijke prijs kan aanschaffen?

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hema? Werkt hier al een paar jaar goed..

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Bij de Hema kun je een kruik kopen en is niet al te duur ook :) Wij hebben er maar 1tje gehaald en gebruikt.... en ik ben in de winter van 2010 bevallen (super koud)

Ik zou er 1 halen en als dat niet genoeg blijkt te zijn kun je altijd nog een 2e halen.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier ook Hema.

17. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook, super. Dan ga ik denk ik ook maar is een kijkje nemen bij de Hema :)

18. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Om het kindje warm te houden wanneer het dat zelf nog niet kan.

Ik ben ze nooit nodig geweest....M'n dochter was 3 uur oud toen het mutsje + wikkeldoek afkreeg.
    Ze kreeg ik koorts van!

Mijn broer kreeg koorts van kruiken.
    Hij is geboren op 28 feb.

Maar ik zou ze wel gewoon aanschaffen.
    Volgens mij is het bij een groot deel van de baby's wel nodig.

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    inderdaad.....

bij thuisbevalling leggen ze er al 1 in bedje.... en om eentje wikkelen ze ook de kleertjes....

En zou idd de hemakruiken adviseren..... ook voor als je ze in de toekomst eventueel nogmaals nodig hebt....
    (de kruik die ik ergens anders had gehaald, lekte als een zeef na 1 jaar)....

20. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok.. bedankt!
    Heb er wel al 2 in huis, maar vroeg me af of je ze allebei in bed moest leggen, of dat er een reserve bij was voor als de ander stuk gaat ofzo.. Maar duidelijk nu! :)

Deel Deze Pagina