Dreumes (1,5) diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zoontje (1,5 jaar) is vrijdag ziek geworden. Hij moest veel overgeven. Vervolgens is dit zaterdag overgegaan in diarree. Hij heeft steeds nadat hij iets gegeten heeft echt een explosie in zijn luier. Je ziet niet echt poep maar gewoon bruin water overal zitten. Ik kan iedere x alles vervangen (incl mijn eigen kleren als hij toevallig net op mijn schoot zat :D). En zijn billen bloeden op sommige plekken omdat alles geïrriteerd is.

Ik laat hem zoveel mogelijk drinken maar zijn er nog andere tips? Wat kan ik hem bijv het beste te eten geven? En na hoeveel dagen zou ik de ha moeten bellen?

2. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Mijn zoontje van 2,5 jr. en 7 mnd oud zijn een week geleden ziek geworden..
    Dikke virus spugen diarree alle 2 kon er niet tegen wassen..
    De oudste eet sinds vandaag pas weer en dronk tussentijds alleen maar water en verder niks.
    Mij jongste zoontje snachts a twee x bij de ha post geweest omdat hij maar bleef spugen.
    Hij is van do tot vrijdag in het zkh geweest en heeft aan de sonde gelegen met ors..
    Het is momenteel een hardnekkige virus die rond gaat en het duurt echt een dikke week voordat ze weer goed beter zijn.
    Zo lang ze goed drinken kun je er weinig aan doen..ja ook ors geven mocht t nog erger worden.
    Z'n billetjes insmeren met sudocreme bepanthen oid. Zetpil voor koorts en veel knuffelen :)
    Sterkte en heel veel,beterschap gewenst!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vervelend is dat zeg....
    Je kindje verliest zo veel vocht. Proberen te laten drinken.
    Zijn er dingen die je kind heel lekker vind?
    Misschien dat dan aanbieden.
    Bij kapotte billen van de diarre hielp t hier door schoon te maken met lauw water en droog te deppen met hydrofiel. Daarna wat maizena op de billen.
    Dat hielp hier beter als zalven, want die moesten gesmeerd worden en dat was juist zo pijnlijk
    Je kunt de huisarts altijd bellen voor advies
    Als je kind echt niet lekker is, wil paracetamol ook weleens helpen...maar een zetpil met kapotte billen doet zeer, dus flinke klodder vette zalf erop...en een kauwtablet, sinaspril kan de maag weer prikkelen om te spugen.
    Lekker veel knuffen met je kleine! Beterschap

Deel Deze Pagina