De jongste wel bij de oudste waren ze meteen al licht maar waren er van uit gegaan dat ze bruin zouden worden hihi
Als de kring rondom het pupil steeds lichter gaat worden dan denk ik dat ze blauw of groen gaan worden anders wordt het bruin. Mijn oudste had grijze ogen bij de geboorte en werd toen blauw daarna donkerbruin. Mijn jongste had donkerblauwe ogen net zoals bij jou kindje en is daarna snel bruin geworden. Wel iets lichter bruin dan de oudste. Ik heb donkerbruine ogen ben ik ook mee geboren en mijn vriend heeft blauwe ogen.
Zelf bruine ogen en vriend blauwe ogen. oudste dochter heeft bruine ogen was meteen zichtbaar. en de jongste heeft blauwe ogen. wel hebben ze net als mama beide rood haar.
Wil niet te betweterig zijn, maar dit is echt achterhaald. Inmiddels is men erachter dat de kleur van de ogen veel complexer ligt dan dat. Het is dus ook wel mogelijk om een kind met bruine ogen te krijgen, terwijl beide ouders blauwe ogen hebben.
Onzin!! Mijn opa en oma hadden beide blauwe ogen en mijn moeder toch echt donkerbruin. En ik weet zeker dat zij niet van de melkboer is, aangezien mijn moeder zeer op haar vader lijkt, op zijn oogkleur na. De moeder van mijn opa is Spaans en zij had wel donkerbruine ogen. Daar komen de donkere ogen van mijn moeder vandaan....het kan dus wel degelijk een generatie overslaan. Zelf heb ik hele donkere ogen en mijn man staalblauw. Mijn oudste heeft blauwe ogen en mijn jongste donkerbruine....
Ons zoontje is geboren met donkerblauwe ogen en heeft nog steeds donkerblauwe ogen. Weet niet of dit nog kan veranderen daar hij inmiddels 8 maanden oud is.
Hier heeft onze dochter ook zo'n soort donkerblauwe/grijze kleur gehad als baby. Mijn man dacht ook dat ze bruin zouden worden, maar ze zijn groen met een oranje/bruine rand om de pupil geworden.
@debke, wat een mooi gezichtje, van je oudste. Heel bijzondere uitstraling. En OT: zulke donkerblauwe ogen kunnen nog alle kanten op. Die van mijn oudste waren ook zo, en zijn nu lichtgrijs.
Hier heb ik groen/bruin en VL hele donkerbruine ogen, zoonlief is 10 maanden en heeft nu lichte blauwe ogen met een klein beetje groen, zoals mijn oma van mijn moeders kant..
Mijn biologieles is ook bijna 15 jaar geleden . Vind het zeker wel interessant, dus n.a.v. je opmerking meteen ff gegoogled. Bij deze herzie ik mijn mening. De genetica van de oogkleur is zo complex dat alle variaties kunnen voorkomen
Gelukkig! Mijn vriend begon al te twijfelen of hij wel echt de vader was van onze oudste dochter nadat ik dit vertelde ! Wij hebben beide groene ogen, zij bruin. Onze jongste trouwens felblauwe ogen
Bij mijn oudste dochter waren de ogen bij 30 weken zwangerschap al bruin. Dus het hoeft niet per se altijd blauw te zijn vlak na de geboorte. Mijn jongste is geboren met blauwe ogen, en ik denk dat deze ook blauw zullen blijven!
Woow prachtige meiden Estha!! Hier ook donkerblauw en nu blauw in het licht lichter blauw en anders grijs/blauw. Zie wel dat het wat veranderd weer, dus ben benieuwd. Ik heb bruine ogen en me vent bruin/groen.
Sorry maar dat kan nooit, bruin is dominant en komt altijd naar voren als die dominante gen aanwezig is.............