Welke kleur ogen wordt dit denken jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Konijntje87, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje87

18 nov 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat mooi!! Hadden beide kindjes dus donkerblauwe ogen vlak na de geboorte?

2. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    De jongste wel bij de oudste waren ze meteen al licht maar waren er van uit gegaan dat ze bruin zouden worden hihi

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als de kring rondom het pupil steeds lichter gaat worden dan denk ik dat ze blauw of groen gaan worden anders wordt het bruin. Mijn oudste had grijze ogen bij de geboorte en werd toen blauw daarna donkerbruin. Mijn jongste had donkerblauwe ogen net zoals bij jou kindje en is daarna snel bruin geworden. Wel iets lichter bruin dan de oudste. Ik heb donkerbruine ogen ben ik ook mee geboren en mijn vriend heeft blauwe ogen.

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Zelf bruine ogen en vriend blauwe ogen. oudste dochter heeft bruine ogen was meteen zichtbaar. en de jongste heeft blauwe ogen. wel hebben ze net als mama beide rood haar.

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil niet te betweterig zijn, maar dit is echt achterhaald. Inmiddels is men erachter dat de kleur van de ogen veel complexer ligt dan dat. Het is dus ook wel mogelijk om een kind met bruine ogen te krijgen, terwijl beide ouders blauwe ogen hebben.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Onzin!! Mijn opa en oma hadden beide blauwe ogen en mijn moeder toch echt donkerbruin. En ik weet zeker dat zij niet van de melkboer is, aangezien mijn moeder zeer op haar vader lijkt, op zijn oogkleur na:D. De moeder van mijn opa is Spaans en zij had wel donkerbruine ogen. Daar komen de donkere ogen van mijn moeder vandaan....het kan dus wel degelijk een generatie overslaan.

Zelf heb ik hele donkere ogen en mijn man staalblauw. Mijn oudste heeft blauwe ogen en mijn jongste donkerbruine....

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ons zoontje is geboren met donkerblauwe ogen en heeft nog steeds donkerblauwe ogen. Weet niet of dit nog kan veranderen daar hij inmiddels 8 maanden oud is.

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier heeft onze dochter ook zo'n soort donkerblauwe/grijze kleur gehad als baby.
    Mijn man dacht ook dat ze bruin zouden worden, maar ze zijn groen met een oranje/bruine rand om de pupil geworden.

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wauw! Wat een mooie ogen

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Thnx

11. fafa

fafa Niet meer actief

@debke, wat een mooi gezichtje, van je oudste. Heel bijzondere uitstraling.

En OT: zulke donkerblauwe ogen kunnen nog alle kanten op. Die van mijn oudste waren ook zo, en zijn nu lichtgrijs.

12. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier heb ik groen/bruin en VL hele donkerbruine ogen, zoonlief is 10 maanden en heeft nu lichte blauwe ogen met een klein beetje groen, zoals mijn oma van mijn moeders kant..

13. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn biologieles is ook bijna 15 jaar geleden ;). Vind het zeker wel interessant, dus n.a.v. je opmerking meteen ff gegoogled. Bij deze herzie ik mijn mening. De genetica van de oogkleur is zo complex dat alle variaties kunnen voorkomen :)

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL

Het wordt ook nog steeds bij biologieles zo gegeven hoor :)

15. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Gelukkig! Mijn vriend begon al te twijfelen of hij wel echt de vader was van onze oudste dochter nadat ik dit vertelde :)!
    Wij hebben beide groene ogen, zij bruin. Onze jongste trouwens felblauwe ogen :D

16. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Onze dochters!

Bijgevoegde bestanden:

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij mijn oudste dochter waren de ogen bij 30 weken zwangerschap al bruin. Dus het hoeft niet per se altijd blauw te zijn vlak na de geboorte.
    Mijn jongste is geboren met blauwe ogen, en ik denk dat deze ook blauw zullen blijven!

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Woow prachtige meiden Estha!!

Hier ook donkerblauw en nu blauw in het licht lichter blauw en anders grijs/blauw. Zie wel dat het wat veranderd weer, dus ben benieuwd.

Ik heb bruine ogen en me vent bruin/groen.

19. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Sorry maar dat kan nooit, bruin is dominant en komt altijd naar voren als die dominante gen aanwezig is.............

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dit is het bij onze kleine geworden
    Uit groen en helder blauw ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,9 KB
      Weergaven:
      47

Deel Deze Pagina