Welke kleur ogen wordt dit denken jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Konijntje87, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ow en oma heeft bruine ogen wat er deels dus ook nog in zit dus op de een of andere manier kan het dus echt een generatie overslaan.

2. krummel

krummel Lid

26 okt 2011
    32
    0
    0

Maar andersom dus wel ;)
    Wij hebben beide bruine ogen en zoonlief blauwe

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
  4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik moet best wel lachen om het gedeelte erfelijkheid (niet om jou hoor) maar ik heb op school ook het gedeelte overervering gehad en ik zei toen ook (15 jaar geleden ;)) dan moet je mij iets uitleggen want bij ons in huis hebben we een ouder met bruine ogen en een ouder met groene ogen, de bruine ogen zouden dus dominant zijn want zo staat het er en bij ons hebben er toch echt drie groene ogen en maar een bruin :). Mijn lerares zei toen dat kan niet, nou ik dit stuk weer voorbij zie komen moet ik misschien toch eens met mijn ouders gaan praten :D

5. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Maar je hebt van elke gen 2, dus dominant en misschien niet dominant......... en dan kun je dus gewoon de niet dominante kleur van je ouders krijgen.
    Maar ouders met allebei geen dominante gen kunnen dus geen dominante gen aan hun kinderen doorgeven;)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bruin en bruin kan wel blauw geven, zolang ouders dus allebei ook een recessief blauw-gen hebben. Maar blauw en blauw kan noooit bruin worden, want dan is er gewoonweg geen bruin-gen dat doorgegeven kon worden. Tenzij het kind dus van de bruinogige melkboer is ;)

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Maar mijn jongedame heeft echt bruin in haar ogen en ook best wel wat en ik en mijn partner hebben dit beide niet...enuh die is echt niet van de bruinogige melkboer ;)

8. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Dan snap ik het ook niet meer:(
    Zo heb ik ooit eens op tv een stel gezien die allebei hartstikke blank waren maar een blond kindje kregen met alle kenmerken van een neger kindje, je weet wel, plat/breed neusje donkere huid, kroes haar bruine ogen............ man dacht dit is niet goed, maar uit dna bleek het toch echt zijn kind te zijn en na ver graven bleken beide ouders neger bloed in zich te hebben................:p

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Klopt heb ik ook wel eens gezien. Ach weet je ik denk dat er altijd uitzonderingen zijn in de onderzoeken die ze verricht hebben en uiteindelijk maakt het ook niet uit. Ze heeft haar eigen aparte kleur ogen en ik vind ze leuk zo ;)

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alle 2 mm.meiden hadden t. Oudste heeft nu licht blauw, en.jongste groen

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter is geboren met donker bruine ogen en dat is zo gebleven.

Mijn 2 zonen met blauwe en ondertussen is van de oudste de ogen groen blauw en de jongste nog steeds heel blauw...

12. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik ben ook heel benieuwd wat het bij onze dochter gaat worden! Zoon is geboren met hele donker blauwe ogen, deze werden dan ook al heel snel bruin. Dochter heeft nu veel lichtere ogen, van de zijkant in het licht neigt het meer naar groenig.

Ik heb zelf groene ogen en zou dat wel heel leuk vinden. Nog even afwachten!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.859
    113
    Mijn vader heeft 1 grijs oog en 1 oog wat overwegend bruin is met een beetje grijs. Mijn moeder grijsblauwe ogen.
    Ik heb grijsblauwe ogen met 1 bruine spikkel.
    Mijn man heeft grijsgroene ogen en mijn dochter ook. Mijn zoontje heeft felblauwe ogen.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan zo even snel geen betere link/uitleg vinden, maar hier wordt uitgelegd waarom 2 ouders met blauwe ogen wel een kind met bruine ogen kunnen krijgen. Het bB verhaal klopt niet (helemaal) als het over de kleur van de ogen gaat. Wel een beetje, maar het is veel complexer dan slechts 2 genen die de oogkleur bepalen.
    Oogkleur - Wikipedia

15. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

De ogen van mn dochter waren ook zo bij de geboorte en zijn nu ietsje lichter. Wij hebben allebei geen blauwe ogen maar de opa en oma wel. En ze lijkt duidelijk op dr vader dus we maken ons geen zorgen hahaha ;)

Deel Deze Pagina