Welke kleur oogschaduw gebruik jij voor je blauwe ogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterrefeetje, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Altijd aardetinten. Ik gebruik altijd het Naked 2 pallette van Urbay Decay. Kost wat maar dan heb je ook wat :p Supermooi!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Meestal een grijs lijntje, zwarte mascara en oogschaduw verschilt, roze, paars, blauw, groen, zilver, ik hou wel van gekke kleurtjes op zijn tijd. Met bruin lijken mijn ogen wel blauwer, maar de rest van mijn gezicht krijgt een tint alsof ik een week met griep in bed heb gelegen. Roze staat vaak nog het mooist.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    paars, roze, groen, blauw, bruin en altijd eyeliner en mascara. Ik match mijn oogschaduw altijd aan de kleur van mijn kleding.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
  5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat naast je oogkleur ook je huidkleur belangrijk is: heb je een lichte huid, een donkerder huid, (als in: wintertype, zomertype, enz).
    Vriendin van mij heeft blauwe ogen is een wintertype en gebruikt dus fellere en hardere kleuren.
    Ik ben een zomer-lentetype met blauwe ogen en moet lichtere tinten gebruiken, meer in de pastelsfeer zeg maar. Fellere kleuren staan echt niet bij mij.

6. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    voornamelijk grijs- of bruintinten. Vind ik mezelf persoonlijk het mooiste staan. Maar ligt zoals eerder gezegd ook een beetje aan je eigen huidskleur.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Veel mensen hebben paars gezegd voor blauwe ogen. Als ik paars opdoe is dat echt geen gezicht, staat me totaal niet (bij mijn huid etc). Ik moet het echt hebben van de goudtinten & grijs/bruintinten. Heel misschien zeer zeer donkerpaars (mat, niet glitter).

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb trouwens van L'oreal oogschaduw van de Doutzen Kroes lijn, dat is een bakje met drie kleuren erin afgestemd op de oogkleur. Ik heb die met de bruine/goud tint, die is speciaal voor blauwe ogen. Ze hebben er ook 1 met donkerblauw/grijs voor blauwe ogen. Andere kleuren (paars etc) valt volgens L' oreal toch echt meer passend bij een andere oogkleur.

9. knap

knap Niet meer actief

Naturel. Geen make up dus.

Maar als ik me wel zou op maken wat ik vroeger wel deed dan zou ik bruin ( heel dun)en crème gebruiken ook eigenlijk vrij naturel hou niet van opzichtige kleuren in mijn gezicht( of op mijn oogleden.).

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Meestal een grijstint (donker of licht, maar ook zilver)
    en dan zwart lijntje onder en boven mn ogen en zwarte mascara.
    Maar ik heb best grote ogen haha dus verklein ze een beetje met zowel lijntje boven als onder mn ogen ;)

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ja je moet niet echt paars paars hebben maar meer taupe en je haarkleur speelt ook mee of het donker is of ond zeg maar, officieel zou grijs bij mij moeten staan maar dat staat me weer niet, heel grauw en te donker.

12. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik heb donker haar (maar ga ik binnenkort weer blonde plukjes door laten doen), en een hele witte huid. Ik kan zo mee doen in Twilight, hoeven ze me niet eens op te maken haha :D

Grijs ziet er niet mooi uit bij mij, lichte aarde tinten zijn dan nog het beste geloof ik..

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

die heb ik ook, die vind ik ook erg mooi :)

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heel licht paars of groen.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    zilver, grijs en roze

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    taupe/bruin:)
    Toen ik mijn proefmake-up voor trouwen kreeg zijn we gaan kijken wat het mooiste stond bij mijn blauwe ogen en dat was deze kleur dus.

17. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Een donkergrijze en die highlight ik dan een beetje.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik gebruik meestal gewoon naturel huids kleuren en zwart..
    Verder draag ik geen kleur, vind het een beetje pipo de clown.
    Het past gewoon niet bij mijn uiterlijk ofzo.

19. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Eigenlijk heel veel..grijs, groen blauw paars rose..

Niet allemaal tegelijk hoor :D haha

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

haha ik ben wel een beetje pipo de clown. Maar bij mij staat het wel ofzo.. :D

Deel Deze Pagina