Creuset pannen

Discussie in 'De lounge' gestart door KakieLakie, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben nieuwe pannen nodig en we kijken nou al een tijd naar pannen van le Creuset. Nou vroeg ik me af of het wel echt de moeite waard is. Zijn deze nou echt beter dan een voordeliger merk gietijzeren pannen? Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Ik heb zo'n groot rood geval van hun, ideaal! Het eten koelt niet aan, en hij is zo schoon. Daarnaast heb je, geloof ik, levenslang garantie.
    Ik heb onze braadpan ooit in de uitverkoop gekocht, dat scheelde €90, dus het kan komen om even te wachten. ;)

3. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb ze zelf niet, vind ze veel te duur, maar mijn zus haar pannen zijn iig wel flink verkleurd aan de binnenkant. Ze vindt ze ook niet zo ideaal alles vele zeggen dus denk dat het ook wel persoonlijk is of die pannen nou echt zo goed zijn.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Absoluut ja. Ik houd er van om vlees lang te laten sudderen en dat is zo fijn in die pan. We hebben een grote witte voor onze bruiloft gekregen. Ik ga hem zondag weer eens laten werken :D Zijn wel loei zwaar dus als je zwakke polsen hebt zou ik het niet doen!

5. rums

rums Niet meer actief

Echt ideaal! Wij hebben een zwarte die verkleurd niet. En het vlees word daar zooo lekker in!

6. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    We hebben meerdere pannen in meerdere kleuren. De pannen zijn ideaal en bij ons is er nog niet 1 verkleurd aan de binnenkant. Ik let er na elk gebruik op dat de binnenkant echt schoon is, gaat prima. We hebben 1 koekenpan met een witte buitenkant, deze verkleurd wel. De andere kleuren pannen niet.
    Hier worden ze gebruikt voor vlees, groente/aardappelen koken en oven gerechten. Aardappel/eitje/pannenkoeken bakken hebben we een andere pan voor, daar zijn de gekleurde pannen niet geschikt voor. Er bestaan gewoon “ijzeren” pannen van la creuset die hier wel geschikt voor zijn.

Wij hebben al onze pannen in Bataviastad gekocht, scheelt behoorlijk in de prijs...

Marsepein vindt dit leuk.
  7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er twee, een grote voor het lang laten sudderen van vlees. Die vind ik ideaal.

Daarnaast een kleinere, die we als actie gratis bij de grote kregen. Deze gebruik ik om groente stomend klaar te maken. Het gaat beter met deze pan als met mijn andere ook niet goedkope pannen, maar nou niet zoveel beter om te zeggen dat ik de pan voor de volle prijs gekocht zou hebben.

Ik zou gewoon een aanbieding afwachten en er dan één of twee kopen om te kijken of je het wat vindt.

8. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben de bakpannen de de braadpannen en een grillpan. Wij vinden ze elke cent waard. Ja ze zijn iets duurder, maar je doet er ook echt lang mee.

9. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Hier ook super tevreden en geen probleem met verkleuring.

We hebben ook le crueset ovenschalen, daar is er ooit eentje spontaan van doormidden gebroken (echt waar, hoorde opeens een knal uit een keukenkastjes en toen zat er een kaarsrechte barst in en bestond de schaal dus uit twee delen).
    Terug naar de winkel gegaan en we kregen meteen een nieuwe.

10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb een goedkopere braadpan en dat werkt dus NIET zo goed :) stoofvlees brand snel aan en word niet zo lekker zacht. Mijn schoonzus heeft een dure pan, en als die hetzelfde recept maakt is het echt veel zachter.

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wij hebben een enorme Creuset braadpan voor draadjesvlees en een Creuset koekenpan. Die laatste ook echt heel blij mee.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben een grote braadpan en een grillpan en ik ben er echt superblij mee. Ik gebruik vooral de braadpan erg vaak en hij ziet er echt nog als nieuw uit.

Koekenpannen hebben wij van DeBuyer, ook echt een aanrader.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Wij hebben zeer veel pannen uit de Les Forgees serie. We zijn er erg blij mee. Er bakt nauwelijk/niets aan en de pannen zijn zeer schoon te krijgen. Waar we met een tefalkoekenpan 2 a 3 jaar deden, hebben we er 1 die minstens 5 jaar oud is en nog steeds geen tekenen vertoont dat hij binnenkort aan vervanging toe is.

De Bijenkorf heeft ze zo 1 a 2 keer per jaar in de aanbieding.

Nic1976 vindt dit leuk.
  14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb mijn braadpannen van Staub. Ook een heel goed merk maar geen emaille aan de binnenkant. Dat is weer goed voor mij, ik ben te slordig voor emaille. Blus zonder na te denken vlees af koud water en dat vindt emaille niet zo lekker :roflmao:

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Jaaaa die wil ik dus nu ook :D Thanks voor de tip.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #16 Fuddey, 13 sep 2019
    Laatst bewerkt: 13 sep 2019
    Wij hebben een zwarte grote braadpan, zou hem echt niet meer willen missen! Verkleurd ook totaal niet, en als het wel zo was, maakte me dat niks uit.

17. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Dank jullie wel, ik ben overtuigd! Overigens heeft de Bijenkorf ze nu in de aanbieding. :thumup:

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    De vraag op het juist moment gesteld :)

Deel Deze Pagina