Ik heb dringend advies nodig over de levering van onze parketvloer. In februari hebben we een offerte getekend voor een vloer, de prijs was prima en we stonden er volledig achter. Voor een X bedrag hadden we op de bovenverdieping, benedenverdieping en op de trap parket. Dit zou verlijmd worden op de vloer. We hadden eerst gezegd dat we het totale bedrag voor de tijd wel wilden betalen (gaven we zelf aan) dit was net zo handig aangezien het uit het bouwdepot komt. Na een tijdje bedachten we dat dit niet handig is aangezien we dan geen onderhandelingsruimte meer hebben als er iets mis gaat. Ik heb toen via de mail contact gehad of we het toch in delen konden doen en wat we dan moesten aanbetalen. Ik als leek geloof alles. Ze mailde een nieuwe offerte terug waarop stond dat we 80% aan moesten betalen en 20% als het klaar is. Ik vond dit wel veel maar wist niet beter. Vandaag las ik de kleine lettertjes en hier staat op dat je normaliter 10% aanbetaald (waarom wij dan 80??). Tijdens dit gesprek gaven ze aan dat ze in de bouwvak doorwerkten en dat we dan dus zo de vloer konden laten leggen en konden we na de bouwvak in de woning. Na een tijdje kwam het eerste obstakel, ik wilde in april doorgeven wanneer de oplevering was. Gaven ze ineens aan dat ze in de bouwvak dicht zijn, dat er maar 1 iemand werkt in 1 week en dat hij al volgepland was. Huh?? dat was niet de afspraak? We hebben ons hier maar bij neergelegd want het kon niet anders. Een week voor de bouwvak zijn ze geweest om vocht te meten in de woning. Dit zag er op zich wel goed uit, echter kon ons vloerverwamingssysteem niet opgestookt worden op de tradiotionele manier. Heel bijzonder maar konden wij niks aan doen, de verwarming hebben we wel gewoon aangehad en hier ook opbouw en afbouw in gehad. Omdat het bedrijf het niet helemaal zag zitten en ons afraadde om de vloer te verlijmen gaven ze de optie om het zwevend te leggen, we kregen dan 2,5 per m2 terug omdat het minder werk is. Ook hebben ze iemand laten komen van de leverancier om nogmaals vocht te meten en een garantierapport op te laten stellen. Toen hij er was gaf hij aan dat het vochtpercentage prima was en dat hij voor verlijmen zou gaan. Verder heeft hij niks gezegd. VAndaag werd ik gebeld door het bedrijf, nadat ik gemaild had dat we toch wilden verlijmen. Geven ze aan dat zij een garantierapport hebben gekregen van de leverancier en dat ze dit op een hele andere manier dan normaal moeten doen om garantie te krijgen. Speciale apparaten, afvoer, lijm etc. Dit zou er op neer komen dat wij per m2 ongeveer 15,- meer moeten betalen. Ehhh nou daar zaten we niet op te wachten, want het kost allemaal al genoeg geld. Het vliegt erdoor! Ja en nu? Geen idee wat we moeten. Ik probeerde haar vandaag te bellen maar de eigenaresse was niet aanwezig. Ik wilde dit niet met een collega oplossen omdat ik gewoon onteverden ben. De werkneemster zou haar baas contacten en dan zou ze proberen of ze mij zou bellen. Nog geen half uur nadat ik gebeld had kreeg ik een mailtje dat ik de aanbetaling van 80% moest betalen voor dinsdag (dit wist ik wel, maar heb het nog niet gedaan omdat het me niet lekker zit). Ik heb haar direct gemaild of ze me even wilde bellen omdat ik het er over wil hebben. En je raad het al, geen reactie. Ook het aanbetalingsbedrag zit me niet lekker. Ik denk niet dat dit een bedrijf is die me van al mijn geld wil beroven en dan uiteindelijk geen vloer legt. Ik geloof echt dat dit een eerlijk bedrijf is, zit al jaren in het zelfde dorpje. iedereen kent hun etc. Maargoed, dit lost voor mij niks op. Wat moeten we doen? We hebben 3 opties: Zwevend leggen voor 2,50 korting per m2. Verlijmd leggen zoals je normaliter doet (als ik hun moet geloven dan), we hebben dan geen garantie!! Verlijmd leggen met de andere materialen/machines enzo. Maar dan moet je meer betalen. Dit zit me niet lekker aangezien we niet voor niets toen getekend hebben voor een bepaald bedrag! Pff wat een lang verhaal, het zit me niet lekker. En maandag moeten ze al beginnen!! Wil iemand me alsjeblieft helpen??
Ik vind de opties die jij hebt wel duidelijk. Of je laat het verlijmen op de normale manier (zonder garantie) of op de duurdere manier. Ik vind het logisch dat jij de meerkosten daarvan moet betalen. Dan heb je wel de garantie. Misschien kun je nog onderhandelen over de 15 euro? Zelf zou ik denk ik kiezen voor zwevend. Geen gezeik, geen extra kosten.
Ja, alleen baal ik enorm aangezien we in februari duidelijk gezegd hebben dat dit ons limiet is en nu moeten we ineens meer betalen. Ze hebben hier destijds niks over gezegd en ik ben ook echt niet de eerste nieuwbouwwoning waar ze een parketvloer moeten leggen. Ik ben bang dat zwevend meer geluidsoverlast geeft, het werkt altijd en dan hoor je dus ook gekraak. We hebben 2 honden en nu hebben we laminaat wat echt gekmakend is. Gelukkig is dit met parket wel wat minder maar met verlijmen weet je zeker dat je het niet hoort.
Lijmen zonder garantie zou voor mij in ieder geval geen optie zijn. Je weet het nooit met zulk soort vloeren... Of zij wel of niet konden overzien of het op de traditionele manier verlijmd kon worden of niet, daar kan hier natuurlijk niemand iets over zeggen. Blijkbaar zijn jullie zo'n twijfelgeval qua vocht en komen zij nu tot die conclusie. Ik snap dat ze het dan niet voor het oude bedrag kunnen leggen (met garantie). De beste/netste optie zou ik vinden (als jullie niet voor zwevend willen gaan) dat ze jullie schadeloos stellen. Dus de koopovereenkomst ongedaan maken zodat jullie voor jullie budget een andere vloer kunnen uitzoeken. Bij hen of bij een andere vloerenboer.
Wij hebben een houten zwevende vloer maar absoluut geen gekraak hoor, zowel beneden als boven in de woning, is wel weer anders dan parket, want wij hebben eikenvloerdelen en grenen vloer, maar beide niet krakend. Ik zou dus voor zwevend kiezen. Ik zou niet verlijmen zonder garantie, dus als je die optie wil, zou ik gaan onderhandelen over de 15 euro per m2! Lullig allemaal, hopelijk krijgen jullie uiteindelijk wel een mooie vloer!!! Succes!
Misschien moet je inderdaad maar de offerte laten omtbinden (ze kunnen immers niet leveren waarvoor is getekend; gelijmd met garantie voor de afgesproken prijs). En dan op zoek naar of een andere vloer of een andere leverancier...
Ik vind het vreemd dat zij aangeven dat het ineens op een speciale manier moet. Ik zou vragen of ze dat meer kunnen uitleggen en of ze jullie hun garantierapport kunnen sturen omdat jou niets bijzonders verteld is. Daarnaast zou ik ook vragen of ze dit niet hadden voorzien. Staat er in jullie offerte trouwens iets over de manier waarop het verlijmd zou gaan worden. Als er alleen verlijmd staat, zou ik daar ook op wijzen. Jullie hebben een offerte voor verlijmd parket, hoe zij dat verder doen is niet aan jullie lijkt mij.
Ik zou nooit zoiets zonder garantie doen. Veel te hoog bedrag, veel te veel werk om het te verhelpen mocht het fout gaan en veel te veel tijd wat het kost. Dus je kan akkoord gaan met de overige opties, of het laten ontbinden. Daat kan een rechtsbijstand je bij helpen of een juridisch loket. En dat raad ik zeker aan, want ze hielden zich ook al niet aan de aanbetalingspercentage, je weet niet in hoeverre ze nu de waarheid vertellen. Kan best zijn dat je toch een deel van de aanbetaling moet betalen. Ik hoor dat wel vaker en soms staan ze dan in hun recht. Echt even informeren wat al je opties zijn. En je kan altijd advies vragen aan een ander klusbedrijf, wat zij zouden adviseren. Kan je daar altijd nog mee in zee gaan als je het wil laten en kan laten ontbinden.
Begrijp ik nou goed dat het bedrijf dat zou kijken hoe het met het vochtgehalte zit tegen jullie gezegd heeft dat het vochtgehalte prima is en jullie het gewoon kunnen verlijmen en blijkbaar tegen het bedrijf iets gezegd heeft waardoor ze niet zonder garantie willen verlijmen?
Hier zwevend grenen zonder gekraak. Hoe staat het lijmen in de offerte omschreven? Opvallend dat die man van de vochtmeting niks heeft gezegd. Heb je rechtsbijstand? Niet voor optie zonder garantie gaan!
Correct. Omdat de leverancier (volgens er bedrijf) aangaf dat er andere middelen coor nodig zijn die duurder zijn.
Heb geen rechtsbijstand helaas... Er staat gewoon in: vloer word verlijmd op vloer met vloerverwarming.
Heb haar net heel lang aan de telefoon gehad en ze vind het heel vervelend. Wil er samen uitkomen. Voor 15 euro per m2 is het een goede deal zegt ze. Dit is voor hun inkoopsprijs zegt ze.
Ik zelf zou nooit in zee gaan met een bedrijf dat niet alles op orde heeft nooit zonder garantie laten legen, naar iemand anders gaan en opnieuw late adviezeren gewoon buiten hun om, succes
Ik zou ook de koop ontbinden. En dan naar een ander bedrijf gaan. Desnoods eerst een ander bedrijf bezoeken, daar prijsopgave enz vragen en dan verder kijken wat je doet
Dan is het eigenlijk simpel. Jullie hebben betaald voor een verlijmde vloer, de methode is niet gespecificeerd en dus voor jullie niet relevant. Als de methode voor hen wel relevant is, dan hadden ze daar specifieker in moeten zijn lijkt me.
Nee, zo simpel is het dus niet. Er staat dus duidelijk in de offerte dat voor dat geld de parketvloer verlijmd zal worden op de vloer. De methode is dus wel degelijk gespecificeerd. De duurdere versie is namelijk dat de vloer verlijmd wordt op een aparte ondervloer. Blijkbaar geeft de leverancier van de vloer dan geen garantie. Al dan niet met vocht als reden. Het is dus eigenlijk heel netjes dat dit bedrijf dit nagezocht heeft en jullie vooraf hebben laten weten dat er dan geen garantie is. De optie die ze jullie hebben geboden is dan fair. Al vind ik dat 1 van de opties ook zou moeten zijn om van de koop af te zien.
Hmm. De duurdere optie is niet verlijmen op een andere ondervloer maar er is meer voorwerk nodig. Extra schuren, borstelen etc. De leverancier geeft idd geen garantie als al dit voorwerk niet is gedaan.