Just sit - extra zitje kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roetje08, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik zag reclame passeren van Just Sit, een extra zitje die je aan je kinderwagen kan bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou een goed alternatief kunnen zijn voor een duowagen en meerijdplankje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Denise1 vindt dit leuk.
  2. Denise1

    Denise1 Actief lid

    21 sep 2016
    377
    388
    63
    Ik volg.. heb dit ook voorbij zien komen.
    Mijn zoontje is ruim 2,5 als ik uitgerekend ben.. en heb echt niet zo'n zin om een duowagen aan te schaffen.. en een meerijdplankje lijkt me toch niet werken met een peuter die nogal euhhh ondernemend is.. zie het al helemaal voor me dat hij er vandoor gaat.. wil toch graag nog die begrenzing van een zitje op bepaalde momenten..
    Maar dit is pas nieuw dus vrees dat er nog weinig ervaringen zijn..
     
  3. Amara

    Amara Bekend lid

    13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Geen ervaring mee. Heb er ook nog nooit van gehoord, maar ziet er super handig uit:thumup: lijkt idd praktischer dan een meerijdplankje.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    #4 Zonnestralen, 23 jun 2019
    Laatst bewerkt: 23 jun 2019
    Ik denk dat niet veel wagens zomaar extra gewicht aan kunnen. De meeste wagens zijn gebouwd op een maximaal gewicht van 15 kg. Een duowagen op het dubbele. Daarbij zit een normaal zitje vaak boven een driehoek constructie. Dat kan meer hebben dan zo aan de stang want door hefboom effect word het gewicht daar nog zwaarder voor de constructie.

    Mijn zoon woog net een kilo te zwaar (16) toen hij door onze oude kinderwagen zakte. Ik zou het niet aan durven.

    Add. Als je goedkoop uit wilt zijn en een goed opklapbare wagen wilt zou ik voor een eenvoudige tandem buggy gaan.

    safety-1st-duowagen-duodeal-full-black-a108074.jpg
    Zoiets. Dan ben je voor minder dan 150 euro klaar. En dan de oude wagen bewaren voor als de oudste mee gaat lopen.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Vroeger zaten kinderen altijd boven op de wagenbak. Maar hoe dat nu is...
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Denk niet dat je daar een baby in kan vervoeren :)
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Daar heb je babynestjes voor ;)
    De achterste kan vaak helemaal plat, babynestje erin (verkoopt het merk vaak zelf) en klaar.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Dan nog vind ik een buggy geen geschikt vervoersmiddel voor pasgeborene
     
  9. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Je zou ook kunnen kijken naar de buggypod, dan heb je het extra gewicht gewoon op de grond... Screenshot_20190623-234309_Chrome.jpg
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik had een zoom met een goede reiswieg. Maar achteraf had ik denk ik toch liever een tandem gehad. Vooral omdat het makkelijker met de auto was geweest.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Heb je daar zelf ervaring mee? Op de foto ziet het eruit alsof hij aan de zijkant zit. Zou dat wel makkelijk recht blijven sturen?
     
  12. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Nee geen ervaring mee, maar zag hem.ergens voorbij komen en leek me wel handig.. Ik heb een tweeling dus wel altijd een duo wagen gehad ;)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. loveexx

    loveexx Fanatiek lid

    4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij best slecht voor het frame van de kinderwagen.. evenals de wagenbak. Die kantelt dan ook naar beneden denk ik?

    Er bestaan ook meerijdplankjes waar ze op kunnen zitten, met gordels. Cozy rider heet die geloof ik :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina